Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 Midis gebruiken als begeleiding
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

wimthuiswerker
Starting Member

1 bericht

Geplaatst - 18/11/2010 :  18:30:38  Toon profiel  Bezoek de homepagina van wimthuiswerker  Klik om wimthuiswerkers MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Als je een minilaptopje gebruikt kun je midis over je keyboard afspelen. Gebruik oplaadbare batterijen en bingo je bent succesvol straatmuzikant. Toch zijn er nog wel wat tips, want een succesvol straatmuzikant ben je niet vanzelf.

Gebruik altijd midifiles die niet overheersend zijn dwz. het publiek moet wel kunnen horen dat je er bij doorheen speelt. Gebruik als het donker is van kleur veranderende lampjes. (te koop bij een speelgoedzaak)

Vraag netjes een vergunning aan bij de gemeente waar je spelen wilt. Vaak is dat gewoon gratis. Als het geld kost, zeg dat je gemeentes kent waar het gewoon gratis is en ga er niet voor betalen. Jammer van het geld. Als je geen vergunning nodig hebt is het helemaal feest.

Je kunt midi files gebruiken welke je maar wil, want als je er doorheen speelt is het je eigen bewerking. Daaaaag dan geldt het kopie recht niet meer want dan ben je zogenoemd uitvoerend kunstenaars en die zijn toevallig vrijgesteld... je betaalt al automatisch voor het hebben van 1 thuiskopie. Veel mensen weten dit niet.

Sommige keyboards (niet alle) hebben een opneem functie. Die werkt niet altijd via aansturing van de midi. De keyboards die dat wel kunnen zijn vaak aanzienlijk duurder. Vaak hoor je bij de goedkope in de midi opname alleen wat je zelf gespeeld hebt en de rest van de midikanalen is niet opgenomen. Opletten dus als je opneemt! Probeer het eerst thuis om teleurstelling te voorkomen.

Ga pas je kunsten op straat vertonen als je de liedjes echt goed geoefend hebt. Niets is vervelender dan een valsspelende straatmuzikant.

In een vorig onderwerp werden straatmuzikanten die midi's gebruiken negatief afgeschildert. Het is jammer dat dat gebeurt, maar midi's zijn gewoon een hulpmiddel en niets meer dan dat. Een goede midi bevat essentiëele begeleiding bij je zelf te spelen liedje dat je nooit zelf allemaal tegelijk zou kunnen doen. Je zou dat als een free electric band kunnen beschouwen.

Als straatmuzikant merk ik wel uit praktijk ervaring dat muziek met een achtergrondband stukken beter bevalt als het monotone geluid van maar 1 instrument (zoals bij een accordeon)

Sommige gemeenten hebben db beperkingen bij de vergunning. Zo kan het gebeuren dat een muziek keyboard door de keuring komt, maar een accourdeon of trompet niet, simpelweg omdat dit te keihard gaat. Dan denk ik bij mezelf toch wel handig zo'n volume knop op mijn yamaha keyboard.

Veel succes met je keyboard. Ik heb een Yamaha PSR 239 met midi maar die doet het uitstekend. Als je keyboard wilt spelen met de tyros is dat lastig bij de markt want het apparaat verbruikt teveel stroom om oplaadbare batterijen te gebruiken voor het optreden bij de markt (ach ja het kán wel, maar dan ben je binnen 10 minuten klaar :-) omdat de batterijen op zijn) Misschien dat yamaha daar nog iets aan gaat doen in de toekomst, zodat je het wondermooie keyboard kunt opladen met een interne accu die wél een uur of 12 meegaat.

Muzikant die gebruik maakt van Midi maar zelf meespeelt

Soneg
Advanced Member

1617 berichten

Geplaatst - 18/11/2010 :  19:21:14  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
En wat heeft dit te maken met de Tyros ??

Soryt
Ga naar bovenaan de pagina

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 18/11/2010 :  19:36:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Leuk dat je je even voorstelt.?? Tyros 1 /2 / 3 of 4 (speler) ?

Aardig verhaal, maar kan je niet beter met een CD speler de straat op gaan.??
En van die speelgoedwinkel lampjes kan ik even niet volgen.???

Grt.
Frans
T3-xxl

Bewerkt door F.van Holten op 18/11/2010 19:55:47

charlie
New Member

30 berichten

Geplaatst - 18/11/2010 :  19:50:58  Toon profiel  Reageer met citaat

Hoi
Als u dat KUNST noemt,IK persoonlijk noem dat PAPEGAAIMUZIEK!!!!!!!

Gr Charlie

Hanswiel
Senior Member

888 berichten

Geplaatst - 19/11/2010 :  07:59:58  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Hanswiel  Reageer met citaat
Hoi,

Ik hoop je nog eens te beluisteren in Enschede als je daar vrijwel geheel geautomatiseerd speelt.

Waar sta je dan in het algemeen?

Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde.
Lang leve de vreugde

bertus
Senior Member

916 berichten

Geplaatst - 19/11/2010 :  15:28:27  Toon profiel  Reageer met citaat
???

Groet, Bert

Muziek is leuk, en zeker als je het zelf kan maken!!!
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000