Auteur |
Onderwerp |
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 20/11/2010 : 23:55:29
|
Hallo,
Hier mischien een kleine tip voor diegene die de Premium Packs nog moeten installeren.
Als je alle premiumpacks hebt ( Choir/Vocals, Euro & US Organ, Trombone, Panflute, =Mixed choir kun je gratis downloaden=)
Begin dan eerst met de Panflute,Trombone, en Mixed choir, daarna de Choir/vocals en Euro/US organ.
Telkens als je daarna de expansion packs oproept staan de panflute, trombone en mixed choir bovenaan op het eerste tabblad, en hoef je niet door te bladeren in de tabs. wel zo handig dacht ik.
Ps het installeren is een fluitje van een cent, erg makkelijk die pack-installation knop
Gr Toine
Tyros 4 xxl en Stagepass 300 bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
|
lacobo
Average Member
245 berichten |
Geplaatst - 21/11/2010 : 00:16:25
|
Had 't ook zo gedaan, maar kreeg spijt. Heb nu eerst de Voices, daarna de Orgels en dan de rest. Waarom? Omdat de Voices exact 2 pagina's beslaan (P1, P2), de Orgels exact 3 pagina's (P3, P4, P5) die 4 losse voices staan dan op P6. Ieder zo z'n smaak.
Bert.
______________________________________________ LACOBO's Tyros4 site: http://www.lacobo.com/kb-site |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 21/11/2010 : 00:58:07
|
Hoi Bert,
Inderdaad wat jij schrijft klopt ook helemaal, zo had ik het nog niet bekeken.
Het is maar net wat je handig vindt, de toekomst zal het leren, en dan kan ik het alsnog aanpassen.
Zo zie je maar dat iedereen op zijn eigen manier iets op de Hdisk zet qua het makkelijk terug zoeken.
Maar zullen we maar weer lekker verder gaan met dit Muziek Monster ? ik heb geen tyd om te gaan slapen
Gr Toine
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 21/11/2010 : 08:22:16
|
Hallo,
Daar komt bij dat het voor die mensen die de premiumpacks ook al op de Tyros3 hadden staan en deze ook verwerkt hebben in registrations, deze het beste op dezelfde manier kunnen installeren zoals op de Tyros3. Anders beloop je de kans dat je overgenomen registraties niet meer de juiste voices kunnen vinden. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
lacobo
Average Member
245 berichten |
Geplaatst - 21/11/2010 : 08:43:32
|
Da's wellicht niet helemaal waar. Elk premium geluid heeft een uniek nummer, daarom maakt de volgorde van het installeren van de packs niet uit. Bijvoorbeeld de SA2 Trombone heeft nr: #008-064-074. Ik neem aan dat de registraties ook zo slim zijn dit unieke nummer aan te roepen.
Bert
______________________________________________ LACOBO's Tyros4 site: http://www.lacobo.com/kb-site |
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 21/11/2010 : 08:50:39
|
Hoi Bert,
Oke, het zou zo kunnen zijn. Bij de customvoices is het in ieder geval wel zo dat hij naar de plaats kijkt en niet naar de naam. Zodra het Henk behaagd heeft mij De Tyros 4 te leveren zal ik het eens nakijken. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
lacobo
Average Member
245 berichten |
Geplaatst - 21/11/2010 : 08:57:55
|
Da's uiterst logisch: Knappe Yamaha die weet hoe zij een door de gebruiker gemaakt geluid altijd 't zelfde nummer moeten geven.
Bert.
|
|
lacobo
Average Member
245 berichten |
Geplaatst - 01/12/2010 : 22:44:31
|
Het nieuwe Vintage pack heeft weer 30 voices, oftewel keurig 3 pagina's. Haal met "Library Edit" de paar laatste voices weg (Panflutes en Trombone), installeer daarna het Vintage pack, dan sluiten de packs weer keurig aan. Daarna de losse geluiden weer installeren. Dit laatste gaat veel sneller omdat de WAV's er al op staan. De T4 is slim genoeg en installeert ze dus niet opnieuw. Ja zeggen tegen overschrijven (van de styles en overige spullen die zo'n pack bevat).
Gevolg:
Voices P1, P2, Orgels P3, P4, P5 Vintage P6 P7 P8 De rest op P9
Mooi spul, die Premium packs.
Bert.
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 01/12/2010 : 22:59:20
|
Hoi Bert,
IDD is mooi spul die premium-packs
Heb de laatste uitgebrachte nu ook gekocht, en geinstalleerd op de saxen na.... error by downloading!! maar zoals ik op andere fora gelezen heb was ik niet de enigste
Kan ik deze voices na het installeren via libr edit dus replacen?? zoals je beschreef??
voordat ik het me allemaal moelijk maak met herdownloaden etc.
Gr Toine
Bewerkt door laakies op 01/12/2010 23:01:43 |
|
|
lacobo
Average Member
245 berichten |
Geplaatst - 02/12/2010 : 07:12:16
|
Hallo Toine, je hebt de installatie bestanden wel nodig. Ik had ze allemaal nog op een USB stick staan.
Overigens had ik geen probleem met de Saxes. Begon voor 18:00 uur met de download en de 2 packs waren binnen een mum van tijd gedownload. Het Vintage pack downloaden nam ongeveer een uur in beslag!
Bert.
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 02/12/2010 : 12:40:20
|
En hoe klinkt het live mannen?
Groet, Ruud |
|
|
n/a
deleted
1312 berichten |
Geplaatst - 02/12/2010 : 13:48:56
|
Misschien ben ik heel stom . Maar een T-4 waar je nog premium packs aan toevoegt .??? Wat is de reden , en waarom zijn die beter ??? Ik heb een T-2 en ik snap heel het verhaal niet... sis
Soft-lounge, lounge, chillout componist |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 02/12/2010 : 14:20:35
|
De Premium Packs en -Voices zijn SA- en SA2-klankuitbreidingen van dezelfde kwaliteit als de bestaande "fabrieks" SA's en SA2's. Je hebt dan dus nog meer klanken.
Bijvoorbeeld de SA2 zijn in totaal uitgebreid met: SA2Trombone, SA2PanfluitBallad, SA2PanfluitLatin, SA2FunkAltoSax, SA2PopAltoSax, SA2FunkTenorSax en SA2PopTenorSax.
Daarnaast ook nog Registraties, MultiPads en DemoSongs.
Bij de Packs zitten ook nog nieuwe Styles.
Groet, Ruud |
|
|
admin
Forum administrator
300 berichten |
Geplaatst - 02/12/2010 : 14:23:12
|
Dag Sis,
Ja, want Premium Voices zijn apart verkrijgbare sounds die beter zijn dan de standaard klanken in de Tyros4. Bijvoorbeeld de SA2 panfluit is bijzonder mooi, veel mooier dan de panfluit die standaard in de Tyros4 zit. Fantastisch dat Yamaha deze gelegenheid biedt om nóg meer speelplezier te beleven op de Tyros4. Als klant heb je er 35 euro voor over of niet en voor Yamaha is het een mooie bijverdienste.
MVG, Henk Oostendorp |
|
|
Tyrooster
Average Member
167 berichten |
Geplaatst - 11/12/2010 : 16:15:25
|
Hallo allemaal. Wie kan mij uitleggen hoe ik mijn gratis Premium Pack Mixed choir in het keyboard krijg
Mijn internetconnection op de Tyros 4 werkt. Flashgeheugen is geformateerd Mijn instrument is aangemeld bij Yamaha via de link: Register your Tyros4 and get the “Mixed Classical Choir” voice for free.
Dus ik ben er helemaal klaar voor, denk ik.
Daarna gebeurt er niks. Waar vind ik de Mixed choir pack. Kan ik die direct op de tyros binnenhalen?
Waarschijnlijk zie ik als computernitwit iets simpels over het hoofd.
Is er ergens een instructie te vinden die ik over het hoofd heb gezien.
Wie helpt mij verder op weg?
Alvast bedankt.
Jaap Tyros4fun |
|
|
n/a
deleted
1312 berichten |
Geplaatst - 11/12/2010 : 19:05:14
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door admin
Dag Sis,
Ja, want Premium Voices zijn apart verkrijgbare sounds die beter zijn dan de standaard klanken in de Tyros4. Bijvoorbeeld de SA2 panfluit is bijzonder mooi, veel mooier dan de panfluit die standaard in de Tyros4 zit. Fantastisch dat Yamaha deze gelegenheid biedt om nóg meer speelplezier te beleven op de Tyros4. Als klant heb je er 35 euro voor over of niet en voor Yamaha is het een mooie bijverdienste.
MVG, Henk Oostendorp
Ja Henk, ik snap het hele verhaal. En inderdaad voor yamaha is het een leuke bij verdienste. Eigenlijk is dit niet eerlijk. je koopt een T-4 en kort erna beginnen ze al extra klanken aan te bieden. Ik stel mij daar vragen bij in die zin dat ik vind dat dit lijkt op *pl*t*r** En dan druk ik mij nog zacht uit. Als koploper in de keyboards doe je dit gewoon niet. sis
Soft-lounge, lounge, chillout componist |
|
|
Onderwerp |
|