Auteur |
Onderwerp |
|
sas0206
Starting Member
7 berichten |
Geplaatst - 21/11/2010 : 17:53:33
|
Hallo allemaal,
Sinds twee weken ben ik de gelukkige eigenaar van de Tyros 4. Maar PAS OP! Er zit een bug in! De tyros heb ik "kaal" gekocht, omdat ik zelf monitor speakers gebruik. Op de line out L/R en L staan de actieve front speakers en op de SUB1 heb ik een actieve subwoofer aangesloten. Via de mixing console heb ik de Base Drum en de Bas naar Sub1 geleid. Alles perfect totdat ik in bepaalde stylen (bijvoorbeeld MOVIE - BLOCKBUSTER) selecteerde en op variatie D ging spelen. Desastreus want de Bas drum was niet meer te regelen via het volumepedaal en kwam er vol vermogen uit. Resultaat, subwoofer opgeblazen. Na contact met Japan, Yamaha Beneluxe en een perfecte service van mijn verkoper ben ik na wat touwtrekken direct in contact gebracht met het service center in Duitsland. Zij begrepen het niet helemaal maar na enig aandringen hebben zij dezelfde opstelling gemaakt en ja hoor . . . . zelfde probleem. Zij gaan dit nu doorspelen naar Japan. Het zal ongetwijfeld door Yamaha worden opgelost en zullen zij met een firmware update komen. Ik hoop echter wel dat zij mijn subwoofer vergoeden :-)
Groetjes,
Peter
Groeten Tyros-Peter |
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 21/11/2010 : 18:09:34
|
Beste Peter, Dit is geen bug, dit was bij Tyros 1,2 en 3 ook zo. De subs zijn niet beinvloedbaar door een volume pedaal maar alleen door de main volume knop op de Tyros. Dit hadden ze bij het yamaha service center ook moeten weten en al helemaal in Japan (mits ze je verhaal begrepen hebben).
Dus als je de main knop op dat moment helemaal had open staan dan krijgen de subs inderdaad het volle volume.
Groetjes Ben
|
Bewerkt door Ben op 21/11/2010 18:17:04 |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 21/11/2010 : 18:17:50
|
Het is dus altijd oppassen en weten wat de doet. Het zelfde geldt ook voor de Aux-out alleen deze stuurt altijd vol uit.
Groeten Wim |
Bewerkt door tyro op 21/11/2010 18:23:36 |
|
|
sas0206
Starting Member
7 berichten |
Geplaatst - 21/11/2010 : 22:31:52
|
Beste Ben,
Zou bijna waar zijn wat je daar zegt maar het klopt niet. Op de Tyros 4 worden de line out uitgangen en ook de subs wel door het volumepedaal geregeld. Alle instrumenten en doorgezette sounds zijn via het volumepedaal te regelen. Helaas, alleen de base drum niet. Zoals ik al zei heeft het service center en ook Japan dit probleem inmiddels onderkend.
Pas dus op!
Groetjes,
Peter
Groeten Tyros-Peter |
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 21/11/2010 : 23:32:49
|
hallo peter,
Ik heb geen tyros 4 wist dus ook niet dat yamaha dit gewijzigd zou hebben want daar heb ik hier nog niets over gehoort/gelezen.
Misschien kan iemand die wel in bezit is van de Tyros 4 dit verhaal eens controleren op zijn/haar Tyros 4.
Bij Tyros 1,2 en 3 was dit namelijk niet mogelijk. Zelf heb ik een Tyros 2.
Succes en veel plezier verder met je Tyros 4.
Groetjes Ben |
|
|
|
Onderwerp |
|