Auteur |
Onderwerp |
sas0206
Starting Member
7 berichten |
Geplaatst - 28/11/2010 : 20:26:04
|
Wie oh wie heeft het antwoord.
Ik wil voor mijn Tyros 4 een Yamaha P85 of P95 aan gaan schaffen. Heb namelijk veel behoefte aan 88 toetsen en een echte pianoklavier gevoel. Daarnaast wil ik ook dat de P85 of P95, via midi, de volledige functie van het keyboard op de Tyros overneemt. Het belangrijkste vind ik wel dat de SPLIT functie zoals die op het Tyros keyboard van toepassing is OOK op de P85 of P95 zit zodat ik op de P85 of P95 links akkoorden en begeleiding kan spelen en rechts de solo.
Tot op heden heb ik nog steeds geen duidelijk antwoord mogen krijgen.
Hoop op positief nieuws.
Groeten,
Peter
Groeten Tyros-Peter |
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 28/11/2010 : 20:39:41
|
De P95S is precies waar ik ook over nadenk. Voor de 88 'hammer action' toetsen en volledig pianobereik. De P95 is de opvolger van de P85, met 2 sounds extra, verbeterd speakersysteem en de zwarte toetsen zijn nu mat.
Ik wil er een soort orgelopstelling van maken met de T4 vlak boven de P95S. Als in de Midi-mode Keybopard wordt ingesteld moet het volgens mij mogelijk zijn om op de P95 te spelen als zijnde een T4 met 88 toetsen. Dus split voor begeleiding/left en een grotere omvang toetsen om de split R1, R2 en R3 te verdelen.
Van de P95 zal ik waarschijnlijk alleen de Grand Piano gebruiken en mixen met de T4.
Groet, Ruud |
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 28/11/2010 : 20:39:55
|
hoi Peter, Ik denk het wel, maar als je dit zeker wilt weten zou ik een contact opnemen met de firma Oostendorp of je eigen dealer. Daar kunnen ze je vast het antwoord geven.
Lijkt mij de simpelste en snelste oplossing.
Suc6!
Groetjes Ben
Ruud was me net voor Hahaha |
Bewerkt door Ben op 28/11/2010 20:42:02 |
|
|
sas0206
Starting Member
7 berichten |
Geplaatst - 28/11/2010 : 20:46:11
|
Hi Ben,
Heb jij dit toevallig zelf al uitgezocht of ergens gehoord? Mijn dealer vertelde mij namelijk dat dit niet zou kunnen en Yamaha zei weer van wel. Ik hoop dat Oostendorp meekijkt en via dit forum al een uitleg kan geven. Er zijn duidelijk veel meer mensen die aan deze optie denken. Dat kan voor hem weer business genereren, toch?
Groeten Tyros-Peter |
|
|
sas0206
Starting Member
7 berichten |
Geplaatst - 28/11/2010 : 20:56:38
|
Foutje, ik wilde Ruud beantwoorden maar schreef per ongeluk Ben !
Groeten Tyros-Peter |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 28/11/2010 : 22:24:19
|
Hoi,
Natuurlijk kun je dit aansluiten via midi, met aangepaste software.
google maar eens op: tyros twin.
Ik weet zeker dat de Fa Oostendorp je daarover volledig over kan informeren over de mogelijkheden hiervan.
Zo niet.... surf op het internet en kom je er wel uit.
Ik heb al diverse mooie opstellingen gehoord en gezien!
Gr Toine
Tyros 4 xxl en Stagepass 300 bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 28/11/2010 : 23:22:53
|
Hoi ,
Ik ben het met Toine eens , ik heb de twin opstelling ook gezien .
En Peter ik had het al begrepen dat je Ruud bedoelde , kan gebeuren toch!
Groetjes Ben |
Bewerkt door Ben op 28/11/2010 23:23:45 |
|
|
pianoplayer
Average Member
119 berichten |
Geplaatst - 29/11/2010 : 02:03:29
|
hoi, ik speel met tyros 3 in combinatie met een casio-stagepiano (ook voor de 88 toetsen). Aansluiting: Gewoon van Tyros 3 midi "B""in" naar casio midi-out. Ik hoef helemaal niets meer te doen, en dan wordt de casio eigenlijk tyros. Dus, de split wordt door de casio overgenomen, de linkerparts, en ook de rechterparts. Als het nu ook de bedoeling is om rechts de pianoklank van de p95 te gebruiken... dan weet ik het niet. Hopelijk is mijn uitleg een beetje duidelijk. Groetjes, Jurgen |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 29/11/2010 : 07:57:52
|
Hallo Peter,
Het antwoord is al gegeven door Jurgen zie ik. Ja, ik weet dat het mogelijk is en niet alleen van horen zeggen.
Groet, Ruud |
|
|
admin
Forum administrator
300 berichten |
Geplaatst - 29/11/2010 : 16:51:09
|
Jazeker is dat mogelijk. P95S
MVG, Henk Oostendorp |
|
|
Jeepee
Average Member
121 berichten |
Geplaatst - 29/11/2010 : 17:27:44
|
Dag mensen,
Een aanvulling, geen antwoord (staat hierboven al). M'n beauty loopt over een Yamaha MO8, 88 toetsen čn een prachtige synthesizer. Alleen een kwestie van de juiste midi-instellingen maken op de Tyros. Het is fijn om er 88 pianotoetsen bij te hebben, vooral voor de acoustische piano en de EP's. Succes met je keuze!
Groeten, Jaap.
Jeepee |
|
|
sas0206
Starting Member
7 berichten |
Geplaatst - 29/11/2010 : 20:14:26
|
Bedankt allemaal!
Doet mij plezier dat er nog serieuze mensen in deze wereld zijn. Zodra ik het draaiende heb laat ik het weten. Nogmaals bedankt!
Groeten Tyros-Peter |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 30/11/2010 : 16:11:00
|
Gisteren de P95S bij Henk opgehaald. Fijne aanslag. Mooie Grand Piano en als soloinstrument zeer goed inzetbaar. Ik gebruik het hoofdzakelijk als masterkeyboard voor een Tyros4 Twin-opstelling. Dat functioneert goed. Eigenlijk wel prettig zo'n groot klavieromvang. Dus Peter, Ik zou niet langer twijfelen.....
Groet, Ruud |
|
|
fransonline
Senior Member
695 berichten |
Geplaatst - 30/11/2010 : 16:46:11
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Ruud
Gisteren de P95S bij Henk opgehaald. Fijne aanslag. Mooie Grand Piano en als soloinstrument zeer goed inzetbaar. Ik gebruik het hoofdzakelijk als masterkeyboard voor een Tyros4 Twin-opstelling. Dat functioneert goed. Eigenlijk wel prettig zo'n groot klavieromvang. Dus Peter, Ik zou niet langer twijfelen.....
Groet, Ruud
Proficiat met je P95S. Speelt zeker heel anders met die gewogen toetsen.
Benieuwd hoe je de keyboards nu hebt staan... Je zult toch nog wel de T4 moeten kunnen bedienen ook al speel je nu op je nieuwe keyboard.
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 30/11/2010 : 16:59:29
|
Ik heb de T4 vlak boven de P95S staan, waardoor het op een orgel met twee manualen lijkt. De T4 is vanwege het geringe hoogteverschil nog gemakkelijk te bedienen en te bespelen. Bij gelegenheid zal ik een foto van de opstelling plaatsen.
Groet, Ruud |
|
|
fransonline
Senior Member
695 berichten |
Geplaatst - 30/11/2010 : 17:35:10
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Ruud
...Bij gelegenheid zal ik een foto van de opstelling plaatsen. ...
Doe je mij alvast een plezier mee (en Henk denk ik ook!)
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
|
|
Onderwerp |
|