Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Mp3 converteren naar midi voor T3
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

bart
Starting Member

1 bericht

Geplaatst - 14/12/2010 :  18:43:42  Toon profiel  Bezoek de homepagina van bart  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sis

citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bertus

Ai, onmogelijk dus, dan zal ik een andere manier moeten vinden dus.
Wat ik wel zou kunnen doen om oude nummers eerst in mijn Pc te zetten met mijn Usb-platenspeler, opslaan als een wave file en dat zou je dus wel kunnen omzetten begrijp ik, verbeter mij als ik fout zit a.u.b.
Groet, Bert

Muziek is leuk, en zeker als je het zelf kan maken!!!


Kan ook niet omdat het ook een audiofile is.
Tot op heden bestaat er geen ENKELE software om van een audio signaal een midifile te maken.
sis

Soft-lounge, lounge, chillout componist



Ben ik het niet helemaal mee eens. Er is genoeg software die enigzins een audio bestand omzet naar midi. Of het dan nog ergens naar klinkt, is een 2e...

Gr
Bart

Yamaha T-3
Ga naar bovenaan de pagina

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 14/12/2010 :  19:25:54  Toon profiel  Reageer met citaat
[/quote]

Ben ik het niet helemaal mee eens. Er is genoeg software die enigzins een audio bestand omzet naar midi. Of het dan nog ergens naar klinkt, is een 2e...

Gr
Bart


[/quote]
Zoooo, da's meteen een inkoppertje en tegenstrijdig .
Het woord " enigzins ": daar nemen de meeste forumleden geen genoegen mee.
Maar wie gaat er nu eens aan de slag met een mp3 en melodyne .
Ik wil het wel eens horen, en ik niet alleen denk ik .
Dus Bart laat maar eens iets horen.
sis

Soft-lounge, lounge, chillout componist

Bewerkt door n/a op 14/12/2010 19:28:54
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3177 berichten

Geplaatst - 14/12/2010 :  20:29:17  Toon profiel  Reageer met citaat
OK, op de bijgevoegde link is een stuk pianomuziek te horen (midifile Andante&Rondo capriciosso) van de T4 tot ca. 1:40 min.

Daarna volgt hetzelfde stukje nadat het opgenomen audio is geladen in Celemony en ONBEWERKT is gesaved als MIDI file.

De opgeslagen MIDI-file daarna weer afgespeeld op de T4. Het is niet een primaire functie van Celemony, maar de mogelijkheid is er dus wel..... en het werkt redelijk goed denk ik.

https://www.yousendit.com/download/RlRyRE91ZDUzS3BjR0E9PQ


Bewerkt door T-Rossie op 14/12/2010 20:32:36
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3177 berichten

Geplaatst - 15/12/2010 :  12:49:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Huh? Doe ik mijn best 's voor een keertje..... heeft er niemand een mening/opmerking?
Ga naar bovenaan de pagina

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 15/12/2010 :  13:15:54  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie

Huh? Doe ik mijn best 's voor een keertje..... heeft er niemand een mening/opmerking?


Ja Ikke zou weer eens moeten lukken hé dat ik het ben .
Hoe bewerk je een midifile in melodyne met bvb 12 sporen en 12 verschillende klanken + natuurlijk de drumsectie.
Ik gebruikte tot nu toe , melodyne alleen om stemmen te corrigeren.
sis

Soft-lounge, lounge, chillout componist
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3177 berichten

Geplaatst - 15/12/2010 :  13:39:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Melodyne is primair een programma om audio te bewerken en MIDI is bijzaak.
Een audiofile (WAV/MP3) kan compleet geladen worden en na een minuutje of wat heeft elke toon/note zijn plaatsje gekregen op het 'draaiboek' (draaiorgel) overzicht. Het is onbelangrijk of het een complete band is met drums e.d. : Alle tonen zijn zichtbaar en belangrijker : Afzonderlijk te bewerken

Zo had ik onlangs een eindmix gemaakt en naderhand ontdekte ik een onbedoelde lage note (waarschijnlijk de hond even een toets gedrukt )
Een gewoon toonfilter zou teveel weghalen, maar Melodyne laat 'm zien, ff selekteren, deleten en klaar is Kees.

Een gitarist van een combo die per ongeluk een verkeerd accoordje pakt? .... Melodyne laat je de snaartjes eenvoudig corrigeren en dat is absoluut onhoorbaar gedaan.

Nogmaals : De bedoeling van mijn 'demo' is om te laten horen dat het mogelijk is om polyfone muziek te transformeren naar MIDI. Multi-timbraal wordt een stuk lastiger/onmogelijk.
Ga naar bovenaan de pagina

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 15/12/2010 :  16:28:16  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie


Nogmaals : De bedoeling van mijn 'demo' is om te laten horen dat het mogelijk is om polyfone muziek te transformeren naar MIDI. Multi-timbraal wordt een stuk lastiger/onmogelijk.


Dat laatste woord is interessant, want dat was ook iets dat in mijn geheugen zat.
Of je moet er HEEL veel werk insteken om alles op zijn plaats te krijgen.
Enfin, ik begin er niet aan.
Bedankt voor de duidelijke uitleg.
Ik blijf melodyne gebruiken om stemmen te corrigeren en daar zal het wel bij blijven denk ik , wat mij betreft dan toch.
sis

Soft-lounge, lounge, chillout componist
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000