Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 Midi files converteren naar wav files
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

soundman40
New Member

41 berichten

Geplaatst - 01/03/2006 :  18:47:14  Toon profiel  Bezoek de homepagina van soundman40  Reageer met citaat
Hallo mensen,

Ik werk met een mp3 converter om Mp3 muziek te converteren naar Wav. Dat gaat prima, maar hoe kan ik midifiles omzetten naar wav files. Kan ik midifiles via de mp3 converter omzetten naar wav, of heb je daar een ander converter programma voor nodig. Zo ja, welk converter programma precies. Ik heb er een aantal gezien in "MOOSE- Midifiles", maar zie door de bomen het bos niet meer. Wie kan mij helpen?

groeten joop janse

T-Rossie
Moderator

3177 berichten

Geplaatst - 01/03/2006 :  19:11:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Joop,

Het programma wat je gebruikt voor omzetten MP3 --> WAV is met recht een 'converter' : Hij zet feitelijk audio om naar audio, maar dan naar een ander opslag-formaat. De twee formaten klinken (bijna) hetzelfde.

Een MIDI-file kun je zien als het 'draaiboek' van een draai-orgel (de zigzag kartonnen kaarten met gaatjes)
Zo'n kaart op zich bevat geen audio/muziek, maar slechts de commando's die tonen aan- of uitzetten, door middel van de gaten/sleuven. Het kan een levensgroot verschil uitmaken op welk draaiorgel de kaart wordt afgespeeld : Het éne orgel is het andere niet.

Wat je wilt is mogelijk, maar dit soort progjes geven veelal een goedkoop klinkend geluid omdat de PC tijdens het omzetten wordt gebruikt als 'draai-orgel', terwijl dat niet z'n sterkste kant is.
(Vaak wordt de software synth van Windows gebruikt... klinkt érg mager)

Veel beter kun je jouw Tyros2 gebruiken als 'draai-orgel' en het audio opnemen met de PC..... succes verzekerd !
Ga naar bovenaan de pagina

Erwin B
Junior Member

52 berichten

Geplaatst - 01/03/2006 :  19:15:09  Toon profiel  Reageer met citaat
@ T-Rossie,

Mooie uitleg (draaiorgel) van midi versus wave.
Ik had het niet beter kunnen uitleggen.

Erwin B
Ga naar bovenaan de pagina

Evert
Average Member

124 berichten

Geplaatst - 01/03/2006 :  19:36:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Joop,

Ik heb welliswaar geen Tyros 2 maar ik weet wel dat je een
midifile op de Tyros 2 kan afspelen en direkt kan opnemen op de harddisk. Dus waarom een midi/wav converter?

groetjes Evert.
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

2987 berichten

Geplaatst - 01/03/2006 :  22:43:36  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo,

De oplossing van Evert is inderdaad de beste.
Geeft ook een hele goede kwaliteit.
Na de opname kun je de file exporteren naar een USB-stick.
Tijdens het exporteren wordt de file omgezet naar WAVE.
(De Tyros werkt zelf met een ander format.)
Groetjes,

Frans

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3177 berichten

Geplaatst - 01/03/2006 :  22:49:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Volgens mij werkt de Tyros2 met 4 aparte MONO wav-files.
Ga naar bovenaan de pagina

soundman40
New Member

41 berichten

Geplaatst - 02/03/2006 :  10:43:16  Toon profiel  Bezoek de homepagina van soundman40  Reageer met citaat
Hallo beste raadgevers,

Hartelijk dank voor jullie parate kennis.Ik ga inderdaad, zoals ik al vaker heb gedaan, die midifiles via de stick op de hd van de t2 zetten. Ik heb al veel muziek op de hd staan, maar mijn bedoeling om muziek het converteren naar een wav is het volgende. Ik zing helaas niet, en op de "Wav" heb je de muziek incl. de zang. Ik speel regelmatig voor senioren, en die zang slaat aan, bij die mensen. Nogmaals hartelijk dank voor de tip(s).

groeten joop janse
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000