Auteur |
Onderwerp |
|
corvdh
Average Member
300 berichten |
Geplaatst - 28/12/2010 : 20:52:28
|
Ik heb vandaag in Wezep mijn Tyros4 opgehaald en ben gelijk aan de slag gegaan. Echt in 1 woord fantastisch.
Maar nu heb ik een vraag.
Ik heb de Tyros4 in USB-Storage mode gezet maar ik zie op mijn (windows7) computer nergens de harde schijf van de Tyros4 verschijnen, ik heb al de driver cd geinstalleerd en de harde schijf van de Tyros4 geformatteerd maar niets help. Ik hoor wel een windows geluid, wat je ook wel hoort als je bijvoorbeeld een usb stick op je pc aansluit. Doe ik soms iets fout?
Als ik de Tyros2 in Hd mode zette verscheen de harde schijf altijd meteen op mijn computer en had ik gelijk toegang tot de schijf, Bij de Tyros4 dus niet.
Moderator
3238 berichten |
Geplaatst - 28/12/2010 : 21:27:32
|
Cor, Dit duurt een aantal minuten voordat hij zich aanmeldt.... geduldig zijn dus.
|
|
|
corvdh
Average Member
300 berichten |
Geplaatst - 29/12/2010 : 00:27:19
|
Ik heb het weer eens geprobeerd maar na 20 minuten wachten gebeurt nog steeds niks. Ik heb best wel geduld, maar 20 minuten wachten is wel heel lang. Bij de Tyros2 duurde het maar een paar seconden. Zijn er meer mensen die dit al eens meegemaakt hebben?
lacobo
Average Member
245 berichten |
Geplaatst - 29/12/2010 : 07:08:35
|
USB apparaten die een 'drive-letter' nodig hebben willen nog wel eens een bestaande letter oppikken (stel je hebt een CD-ROM speler die op F zit, of (nog nog erger een share met een eigen letter) dan neemt het USB apparaat perongeluk ook die letter aan en valt ie dus niet meer waar te nemen).
Tik eens in het zoekvak van het start menu 'Disk Management' in en kijk of die dubbele letter idd het geval is. Dan is het een kwestie van de T4 USB drive rechts-klikken en de drive letter aan te passen.
Nederlandse termen schieten mij even niet te binnen, een BesturingsSysteem (OS) hoort in mijn ogen Engels te zijn (daar is ie immers origineel in geschreven), maar 't zal iets van 'Schijf beheer' zijn ofzoiets.
Succes.
Bert.
______________________________________________ LACOBO's Tyros4 site: http://www.lacobo.com/kb-site |
Bewerkt door lacobo op 29/12/2010 07:34:17 |
|
|
corvdh
Average Member
300 berichten |
Geplaatst - 29/12/2010 : 12:27:56
|
Schijfbeheer ken ik, dat is een onderdeel van syteemwerkset-computerbeheer, als je je startmenu zo ingesteld hebt dat dit onderdeel word weergegeven dan kan je het meteen openen door er op te klikken.
Nu heb ik wel een netwerk tussen 2 computers ingesteld op mijn pc. als ik het goed begrijp kan het dus zijn dat de Tyros4 een driveletter van een netwerklocatie heeft genomen?
Ik kan het nu even niet testen omdat ik op mijn werk ben.
lacobo
Average Member
245 berichten |
Geplaatst - 29/12/2010 : 16:54:04
|
Ja, klopt, komt opvallend vaak voor met shares in combinatie met USB disks.
Bert.
______________________________________________ LACOBO's Tyros4 site: http://www.lacobo.com/kb-site |
|
|
corvdh
Average Member
300 berichten |
Geplaatst - 29/12/2010 : 20:27:22
|
Ik had mijn Tyros4 aangesloten via een usb aansluiting aan de voorzijde van mijn computer, vervolgens probleem zoals eerder beschreven. Ik sluit zojuist de usb kabel aan de achterzijde aan op mijn computer en jawel hoor, binnen enkele seconden verschijnd er TYROS4HDD op mijn scherm.
Ik kreeg vanmiddag deze tip van de it afdeling op mijn werk maar was dit vergeten te proberen. De usb aansluitingen aan de voorzijde schijnen minder geschikt te zijn voor de wat grotere apparaten zoals een Tyros4, usb sticks zijn geen probleem.
Dus voor zover het er nu naar uitziet is mijn probleem opgelost.
Nog 1 vraagje: kan ik de Tyros4 via de usb altijd aangesloten laten aan mijn computer, als ik bij de Tyros2 de usb mode niet nodig had haalde ik altijd even de usb kabel uit mijn computer. maar nu ik hem aan de achterzijde heb aangesloten word dit wat lastig.
T-Rossie
Moderator
3238 berichten |
Geplaatst - 29/12/2010 : 23:03:40
|
Ja hoor laat maar lekker zitten. De USB kabel is ook te gebruiken als MIDI-kabel.
Als je gereed bent met USB-storage mode, gewoon de EXIT toets op de T4 drukken en hij start gewoon door. |
|
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 30/12/2010 : 10:53:10
|
Hallo Cor.
Goeie tip van die usb poort, zat al een tijdje te klooien met een scanner die niet herkend werd door mijn pc, nu deze aangesloten te hebben op een usb poort aan de achterzijde werkt deze feilloos.
De Tyros2 heb ik nu 5 jaar gehad en heeft al die tijd met de usb kabel aangesloten geweest op mijn pc en nu de Tyros3 ook.
Wel is het zo dat wanneer je de Tyros aan hebt staan en je bent aan het spelen en je schakelt gelijktijdig de pc aan of uit dat je dan even een raar zeg maar onderbroken geluid uit de Tyros hoort. Dit komt omdat de verbinding via de usb kabel met de pc/Tyros tijdens uitschakelen onderbroken wordt, hetzelfde geld wanneer je de pc aanzet want dan worden de drivers opnieuw geladen. Maar dit wisten jullie vast wel ha ha
Muzikale Groet Henk |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 30/12/2010 : 12:14:41
|
Tip. Gebruik altijd dezelfde usb-aansluiting. Dus waarop het apparaat geinstalleerd is. Als je gaat omsteken krijg je vaak van dat soort problemen. De PC gaat dan weer zoeken naar nieuwe hardware etc..
Als ik dit soort problemen ondervindt verwijder ik de hardware istallatie van de PC en installeer het opnieuw. Dit heeft bij mij altijd nog gewerkt.
Groeten Wim |
|
|
fransonline
Senior Member
695 berichten |
Geplaatst - 30/12/2010 : 16:39:05
|
Tsja ... onthouden, dat wordt een hele administratie met moederborden die bijv. 12 of meer USB aansluitingen hebben Maar het verhaal klopt, Windows onthoudt soms 'ergens' informatie over op welke poort een USB appararaat is geïnstalleerd. De logica is me nog steeds niet duidelijk.
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
|
|
|
Onderwerp |
|