Auteur |
Onderwerp  |
Daysan
Average Member

163 berichten |
Geplaatst - 26/01/2011 : 16:28:35
|
Hoy
Ik heb een vraag,ik heb iemand aangeraden om bij Oostendorp de Tyros 3 te kopen, dit is nu een paar weken geleden. Nu wil ineens vandaag dat de rechtse box geen geluid uit komt Ik vroeg verwissel de boxen eens mischien is de box stuk Maar ook bij verwisselen van de box, komt weer uit de rechtse geen geluid.
zou dit de ingang zijn die stuk is?
Is dit zo op te lossen of moet zij even naar Oostendorp zelf bellen. want er zit uiteraard garantie op.
Ik kan me even niets anders bedenken waar het dan nog aan zou kunnen liggen.
Ik hoop dat iemand een antwoord weet.
Alvast bedankt.
gr Elly
Muziek is mijn Passie. Yamaha PSR 9000-Tyros3-Elec orgel EL90 |
|
Ezra
Average Member

206 berichten |
Geplaatst - 26/01/2011 : 16:45:36
|
Beste Daysan,
Het zou volgens mij aan 3 dingen kunnen liggen:
1) De rechterspeaker is stuk (uitgesloten omdat hij het links wel doet); 2) De rechteruitgang is stuk (mogelijk gezien de test die je hebt gedaan); 3) De kabel die aan de rechterkant wordt gebruikt is stuk (ook nog mogelijk, omdat je niet hebt verteld of je met het wisselen van de speakers OOK de kabels hebt omgewisseld).
Dus, het is volgens mij OF de kabel OF de uitgang.
Probeer eerst nog eens ALLEEN de kabels te verwisselen, want dan kun je die ook uitsluiten.
Groeten, Ezra
Download hier mijn Tyros-songs... |
Bewerkt door Ezra op 26/01/2011 16:47:01 |
 |
|
Daysan
Average Member

163 berichten |
Geplaatst - 26/01/2011 : 16:54:38
|
oke bedankt voor het antwoord nee ik heb de kabels niet verwisseld dat laat ik nu even doen bedankt, je hoort er nog van
gr elly
 |
|
Daysan
Average Member

163 berichten |
Geplaatst - 26/01/2011 : 17:41:04
|
Hoy
Kabels verwisseld en de rechtse box komt nog steeds geen geluid
 |
|
koedie9
Starting Member
12 berichten |
Geplaatst - 26/01/2011 : 19:26:38
|
Hallo Elly,
Ook ik ben hier een keer tegen aan gelopen. Heb je al gespeeld met de knop aan de voorkant van je "woofer.". Als je deze in het midden zet moet je beide speakers horen. Is maar een suggestie hoor!!
Pieter
|
 |
|
theplayer
Moderator

3043 berichten |
Geplaatst - 26/01/2011 : 19:57:50
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door koedie9 Heb je al gespeeld met de knop aan de voorkant van je "woofer.". Als je deze in het midden zet moet je beide speakers horen.
Hallo Koedie,
Dit klopt niet helemaal. Die knop op de Woofer dient om het volume van de woofer (bas) te bepalen. Hij heeft dus niets met de balance li / re te maken. Wel is het belangrijk om eens te kijken of de verbindingskabel tussen de woofer en het keyboard goed zit. Soms worden de pennetjes nog wel eens verbogen. Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
 |
|
koedie9
Starting Member
12 berichten |
Geplaatst - 26/01/2011 : 20:24:29
|
Hallo Player,
Ik kreeg op mijn rechtse speaker heel veel bas en de linkse hoorde ik bijna niet. Vandaar dat ik deze suggestie deed.
Pieter |
 |
|
Daysan
Average Member

163 berichten |
Geplaatst - 26/01/2011 : 21:02:52
|
Hoy kabel tussen woofer en keyboard heb ik gecontroleerd En ik zie niet in wat de knop van de woof zou doen Want er komt helemaal geen geluid uit de rechtse box dus ook geen bas.
Daarom denk ik dat het dit niet kan zijn. Maar wat zou het dan wel zijn?
Kabel naar boxje gewisseld boxje gewisseld kabel woof en key is in orde dus........ ik zelf ben bang dat het de in/uitgang is van keyboard
Maar wie ben ik? zij heeft het keyboard net een paar weken eerst was het goed en nu niet Het valt wel onder de garantie neem ik aan ,hoop ik
Dus als nog iemand een idee heeft dan hoor ik het graag
gr Elly
 |
|
Daysan
Average Member

163 berichten |
Geplaatst - 27/01/2011 : 13:45:35
|
Heeft niemand een verder idee wat er aan de hand is? Ik zal haar het advies geven om met haar keyboard terug te gaan naar Oostendorp. want zij heeft hem pas een paar weken.
 |
|
fransonline
Senior Member

695 berichten |
Geplaatst - 27/01/2011 : 14:05:03
|
Je kunt nog eens proberen of de koptelefoon het goed doet... Als die het ook niet doet, is het vrijwel zeker een intern defect.
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
 |
|
Daysan
Average Member

163 berichten |
Geplaatst - 27/01/2011 : 14:18:30
|
hoy Frans ook dit is al getest, dus ik denk dat er niets anders op zit als terug gaan
Maar stel het is een intern probleem van het keyboard, kan men dit herstellen? Want dit is balen het is toch een hoop geld
 |
|
fransonline
Senior Member

695 berichten |
Geplaatst - 27/01/2011 : 14:31:25
|
Dat moet wel gerepareerd kunnen worden. Oostendorp heeft een eigen technische dienst die je hopelijk kan helpen.
 |
|
F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten |
Geplaatst - 27/01/2011 : 20:42:04
|
Oorspronkelijk geplaatst door Daysan[/i]
Heeft niemand een verder idee wat er aan de hand is? Ik zal haar het advies geven om met haar keyboard terug te gaan naar Oostendorp. want zij heeft hem pas een paar weken. --------------------------------------------------------------------- Daysan Als zij hem pas een paar weken heeft, nieuw of gebruikt, is er altijd wel een garantie op. Dus toch maar even terug gaan.
Grt. Frans T3-xxl |
Bewerkt door F.van Holten op 27/01/2011 20:43:35 |
 |
|
Daysan
Average Member

163 berichten |
Geplaatst - 28/01/2011 : 00:09:46
|
Zij gaat morgen middag terug naar Oostendorp afspraak is gemaakt Men dacht daar dat het aan de kabel van subwoof naar keyboard moest liggen
Ik ben benieuwd, we wachten af ik houd jullie op de hoogte
 |
|
Daysan
Average Member

163 berichten |
Geplaatst - 28/01/2011 : 17:21:22
|
Hoy allemaal
hier ben ik weer
zij is bij Oostendorp geweest En ja hoor het lag aan de kabel van de subwoof, deze was krom, en kon zo geen goed contact maken. dat hij eerst wel contact maakte was gewoon geluk
Dus zij heeft een nieuwe kabel gekocht, want dit viel niet onder de garantie
En het probleem is opgelost
gelukkig geen intern probleem van het keyboard.
Ik zet de oplossing hier neer, omdat jullie met mij mee gedacht hebben. En het is altijd leuk voor iedereen om te weten waar het nu aan gelegen heeft, dus dit is mooi naslag werk voor iemand anders
nogmaals hartelijk bedankt voor het mee denken Toppie van jullie.
gr Elly
 |
|
fransonline
Senior Member

695 berichten |
Geplaatst - 28/01/2011 : 18:28:48
|
Mooi dat het opgelost is. Snap ik nog niet waarom de koptelefoon ook niet werkte, die heeft geen link met de speakers/woofer.
 |
|
Onderwerp  |
|