Auteur |
Onderwerp |
Tyros Croma
Starting Member
3 berichten |
Geplaatst - 27/01/2011 : 10:55:52
|
Hallo T4 spelers. Graag had ik in contact gekomen met muzikanten, die ervaring hebben met een tyros cromatiek (knoppenklavier). Ik ben een fervent accordeonist en zou graag willen overstappen op de T4 cromatiek. |
|
musicmaniac1965
New Member
20 berichten |
Geplaatst - 29/01/2011 : 00:02:00
|
welkom op het forum. ik heb op youtube al eens iemand gezien die zo'n dergelijke aanpassing had gedaan. volgens mij zijn het midi toetsenboards die gebruikt worden, maar wie weet vind je via google meer over dit onderwerp.
Muzikale groeten,
musicmaniac1965 |
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 29/01/2011 : 04:17:40
|
Welkom op dit forum. Je kunt ook eens kijken op deze website http://www.chromaticover.com/ Misschien kan de firma Oostendorp of je eigen dealer deze ook leveren
Succes!
Groetjes Ben |
|
|
guus
Average Member
166 berichten |
Geplaatst - 29/01/2011 : 06:56:42
|
Hoi,
Ik heb deze bij Henk even de oren dicht ........ stilte .......Ik denk dat Henk dit ook in zijn leverings programma heeft zitten.
Ja een duur kasje met een knoppen.
Ik heb deze vroeger ook in Elka gezien bij Rini Marijnissen (mijn oude leraar) die speelde ook altijd op deze instrumenten.
Ja ik was te lomp voor een accordion terwijl mijn moeder er allerlij nummers op speelde.
Toetsen voor mijn neus is makkelijker zie ik wat ik indruk.
Guus
Muziek is net als een hartslag, het is een ritme van plezier en leven.
Edit mod. Verwijzingen naar andere dealer websites en het noemen van prijzen ongepast |
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 29/01/2011 : 09:24:49
|
Hoi Guus, Dit is zo duur omdat ze daar het gewone klavier hebben uitgebouwd en hebben vervangen door een chromatic . Ik denk inderdaad dat ze dit bij Henk ook wel kunnen. Of het slim is om een tyros te laten ombouwen is nog maar de vraag. Als je later je tyros wilt verkopen zal dit moeilijker zijn omdat de vraag naar zo'n uitvoeringniet echt groot zal zijn. En met een chromaticover blijft de tyros onveranderd aangezien de chromaticover maar over het klavier heen ligt . De tyros kun je dan als origineel verkopen/inruilen en de chromaticover neem je gewoon mee voor een eventueele tyros5 of welk type dan ook.
Ik zou alleen niet weten wat zo'n chromaticover kost.
Groetjes Ben |
|
|
Tyrooster
Average Member
167 berichten |
Geplaatst - 29/01/2011 : 09:40:33
|
Beste Johnny, Ik zou een standaard Tyros4 kopen en midi laten inbouwen in je beste accordeon. Limex Jo Lahoye zit dicht bij jou in de buurt. Elsloo Limburg 046-4375143 Hij geeft je er prima advies over. Hij kent deze materie. Voordeel is dan: 1 Dat je voor de borst kunt blijven spelen 2 Vooral dat je geen keyboard verminkt en "en passant" kunt leren spelen met echte toetsen
Jaap Tyros4fun |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 29/01/2011 : 17:16:47
|
Twee onderwerpen lager staat "Even voorstellen" maar toch welkom op dit leuke forum. |
Bewerkt door F.van Holten op 29/01/2011 17:21:22 |
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 29/01/2011 : 19:45:50
|
Het idee van jaap vind ik wel slim. In ieder geval beter dan je Tyros "naar de knoppen" helpen grttz, Heiko
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
|
|
Ronny
Average Member
375 berichten |
Geplaatst - 29/01/2011 : 19:54:08
|
Hallo, eerst en vooral ook welkom op het forum!
Ook ik ben gewoon te spelen op een accordionklavier (sinds 1972) MAAAAAAAAAR ik heb 4 jaar geleden besloten om pianoklavier te gaan leren (psr 3000) en de reden hiertoe was enkel en alleen omdat het veeeeeeeeeel te veeeeeel geld was dat je moest bijleggen om een keyboard te laten ombouwen of je was gebonden aan een merk.
Ik ben intussen (al zeg ik het zelf) al redelijk opgeschoten met het pianoklavier (nu tyros 3).
Als het een probleem wordt en ik er niet uit geraak op de pianotoetsen dan heb ik volgende oplossing; Ik heb mijn oude solton ms 10 chromatiek(intussen al 15 jaar oud en toen ook al 140000 BF)verbonden via midi en verder spelen maar!! Ben nu heeeeel tevreden dat ik de soltoon nooit heb verkocht.
Groeten, Ronny
|
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 29/01/2011 : 20:15:58
|
Hallo Heiko, Door gebruik te maken van een chromaticover blijft de tyros ook zoals normaal De chromaticover wordt gewoon over het piano klavier geplaatst. Deze wordt vervolgens via midi aangesloten.
Ombouwen door het klavier te vervangen raad ik een ieder af.
Groetjes Ben
|
Bewerkt door Ben op 29/01/2011 20:34:07 |
|
|
guus
Average Member
166 berichten |
Geplaatst - 30/01/2011 : 08:04:21
|
Dit houdt in dat je dik betaald voor een knoppencover.
Ja hij ligt er los op je zou beter je accordion midi kunnen maken en deze aansluiten op de Tyros.
Is goedkoper als een cover.
Als dit al beschreven is kan deze melding weg.
Guus
Muziek is net als een hartslag, het is een ritme van plezier en leven. |
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 30/01/2011 : 11:03:53
|
Hoi Guus en Jaap,
Een Totter TM4-LUX midi systeem via Jo Lahoye uit Elsloo kost €1798,00 euro exclusief inbouw kosten (inbouwen duurt 1 werkdag ) deze kosten zijn gegarandeerd ook niet goedkoop. Een chromaticover kost ******** euro . Dit zijn prijzen uit 2010. Als je de tyros volledig wilt kunnen aansturen met je accordeon dan heb je zeker de Totter TM4-LUX nodig aangezien met de andere types niet alle functies kunnen worden bediend.
Dus goedkoper zal midi inbouw niet zijn.
link verwijderd
Groetjes Ben
Edit mod. : Dealer links en prijzen svp buiten dit forum houden |
Bewerkt door Ben op 30/01/2011 11:19:00 |
|
|
guus
Average Member
166 berichten |
Geplaatst - 30/01/2011 : 15:32:19
|
Zucht waar is de tijd gebleven met installaties zoals John Woodhouse.
Ik dacht dat een accordion tegenwoordig met midi is uitgevoerd waar je een expander midi module op aan kon sluiten, het probleem is natuurlijk dat je alleen general midi mogelijkheden hebt en niet de tyros mogelijkheden.
Ik zie dan ook dat de knoppencover als 2de klavier waarom inbouwen als deze los erbij gezet kan worden het is dan alleen midi aansluiten en muziek maken, dit bespaart extra gaten in de tyros enis weer verkoopbaar als orgineel.
Ik de foto's gezien ik denk dat dit mogelijk is om deze gewoon er naast of er onder als 2de keyboard.
Guus
Muziek is net als een hartslag, het is een ritme van plezier en leven. |
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 30/01/2011 : 17:37:14
|
Hoi Guus,
Er bestaan zeker accordeons waar midi ingebouwd zit af fabriek. Alleen betaal je tegenwoordig voor een goede accordeon een prijs die hoger is dan die van de tyros 4. De accordeon van John Woodhouse was ook een elektronische accordeon en als ik me niet vergis ook nog eens speciaal voor hem gebouwd.
Het is inderdaad mogelijk om de chromaticover los onder de tyros te gebruiken zoals jij zegt maar als je chromatic accordeonist bent, heeft het geen zin om hem los te plaatsen. Je kan hem dan beter gebruiken waarvoor hij gemaakt is, enwel door hem over de toetsen van de tyros te leggen. Je hoeft daarvoor niets te slopen aan de tyros en de bediening is veel gemakkelijker dan.
Het is maar wat je wilt.
Groetjes Ben
|
|
|
Tyros Croma
Starting Member
3 berichten |
Geplaatst - 31/01/2011 : 09:12:21
|
Bedankt voor de leuke reacties. Jullie maken het mij wel moeilijk om een keuze te maken, T4 origineel laten of hem "naar de knoppen" helpen, zoals Heiko beweert. Ik heb mij al geïnformeerd hoe dat zo een ombouw gebeurd. Het NIET zo dat de cromatic cover los over het klavier wordt geplaatst, maar dat het klavier er uit wordt gehaald en de knoppenversie erin geplaatst. Ik heb intussen een afspraak met een cromitic speler om zelf eens te proberen.Ik ben eens benieuwd, vooral wat de aanslaggevoeligheid betreft. Ik hou jullie op de hoogte.
Muzikale groeten,
Johnny |
|
|
Ben
Senior Member
687 berichten |
Geplaatst - 31/01/2011 : 09:45:30
|
Hallo Jonny, Je hebt dus duidelijk niet op de website www.chromaticover.com gekeken ,dan had je namelijk gezien dat de chromaticover dus wel over de toetsen word geplaatst.
Hij heet niet voor niets. chromaticover
Als je inbouw laat doen krijg je gewoon een origineel chromatic knoppen paneel geplaatst en dus niet de chromaticover. Ik zeg het nogmaals , als je inbouw laat doen moet je als je in de toekomst een ander keyboard wil kopen weer de boel laten ombouwen, en met de chromaticover plaats je die gewoon over de toetsen van het nieuwe keyboard en klaar is kees.
Maar goed je moet het uiteraard zelf weten wat je gaat doen.
Groetjes Ben |
Bewerkt door Ben op 31/01/2011 10:10:03 |
|
|
Onderwerp |
|