Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 Recorden en loop tegelijk.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Sneakyman
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 30/01/2011 :  12:27:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal,

Ik heb een beetje aparte vraag, maar het zou me heel erg helpen als ik dit voor mekaar kan krijgen.

Ik wil eigenlijks een deel wat ik speel recorden en dan eigenlijks tegelijk laten repeaten (loop dus op Tyros 2). Dit hoeft niet persée op Tyros 2 te gebeuren, maar zou wel fijn zijn...

Een leuk voorbeeld waar ik aan dacht is dit filmpje van Najib:
http://www.youtube.com/watch?v=Tp9Rlgd2kSk&feature=related

Hij drukt iets in en het blijft doorspelen, hij drukt het nog een keer in en het 2e deel dat hij inzingt speelt ook af tegelijk met 1e deel.

Ook heb ik nog een extra vraag met het recorden. Soms zit ik met dit recorden net 1/8 seconde ernaast of zo. Kan ik ook als ik op stop druk gewoon zorgen dat het precies op de maat eindigt in de Tyros 2?

Ik weet dat het beetje gekke vragen zijn maar zou graag willen weten of dit allemaal mogelijk is. Hoeft niet persee in keyboard te zijn, mag ook bijv. cubase of ander programma zijn. Ik ben hier nu een beetje mee aan het knoeien maar om steeds alles zo apart op te nemen en dan weer net een beetje naast te zitten etc. is best wel irritant. En dan weer terug naar computer om te testen etc. Dus hoop dat jullie mij begrijpen en kunnen helpen.

Gr. Menno

(Edit)
Ik zal even wat meer opschrijven, het zijn maar ideeën. Het zou fijn zijn als het kon en dan zou ik natuurlijk graag willen weten hoe ik dat dan kan doen :)

Het kan ook bijv. dat ik met mijn voetpedaal de recording stop of zo.
Iets via de laptop dat alles record maar dan na 8 beats een nieuwe lijn begint of zo?

Als je iets weet dat zoiets zou kunnen laat me eht dan weten :)

Bewerkt door Sneakyman op 30/01/2011 17:10:28
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000