Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Dingen die ik mis op op de Tyros4
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 05/02/2011 :  17:34:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
Ohh...en nog even over het dimmen. De Tyros 2 had een LCD scherm. Daar was een contrast knop aanwezig omdat de kijkhoek van een LCD nogal klein is. D.w.z. dat je zelf het contrast moest bijstellen afhankelijk van een bepaalde kijkhoek waarbij je achter het keyboard zit (en mede afhankelijk van de hoek waarin je het display plaatst).

De Tyros 3 en 4 hebben een TFT scherm, waarbij een zeer grote kijkhoek mogelijk is. Dus vanaf welke hoek je ook kijkt, de display is goed leesbaar. Daarom heeft Yamaha de contrast knop weggelaten.

Het wijzigen van het contrast op de Tyros 2 mag dan lijken op een dimknop, maar het is een contrast knop. Neemt niet weg dat het instellen van een verkeerde kijkhoek wel een dimeffect kan realiseren.

Robert.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Alles over mijn muzikale activiteiten en Tyros 4: http://www.robbiedoes.nl
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

Bewerkt door robbiedoes op 05/02/2011 17:36:43
Ga naar bovenaan de pagina

Dick
Average Member

218 berichten

Geplaatst - 05/02/2011 :  18:04:32  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dick  Reageer met citaat
Hallo vrienden,
wat ik ervaar is, dat je ervan uit moet gaan dat je een nieuw instrument hebt. En ik kom ook af van de T3, en ja daar was alles misschien wat makkelijker, zeker wat de microfoon betreft. Maar na de uitdaging te zijn aan gegaan, kom ik er achter, dat als je maar de juiste dingen doet, het vanzelf goed gaat. Maar nu ik het geheel eenmaal in de hand heb vind ik het een hele verbetering. En mijn nieuwsgierige karakter wordt er flink door geprikkeld. Laten we het erop houden dat het over-all genomen een mooi instrument is, en ik ben blij dat ik in dit leven de mogelijkheid heb om hiermee kennis te maken en er plezier aan te beleven.

Groetjes, Dick

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 05/02/2011 :  18:28:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi,
Je moet gewoon het oude leren loslaten en leren genieten van je nieuwe tyros4.
Het is altijd even wennen als je overstapt naar een nieuw keyboard.
Het is een kwestie van tijd en vooral geduld om de tyros4 of welke dan ook te leren kennen en voor de één is het wat gemakkelijker dan voor de ander .
En juist voor die ander geld hoe meer geduld je hebt hoe sneller je het onder de knie krijgt.
Door het zelf te doen leer je ook veel sneller,en gaat iets niet goed begin dan gewoon opnieuw, pas dan leer je genieten van je keyboard.

Maar goed dat is mijn mening.

Groetjes Ben

n/a
deleted

5 berichten

Geplaatst - 06/02/2011 :  01:26:28  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo Ben waar heb jij het toch over je hebt niet eens een tyros4 .dus ik weet niet waar jij het over hebt belachelijk dat jij steeds reageert

planuuu

theplayer
Moderator

3015 berichten

Geplaatst - 06/02/2011 :  07:41:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Annelies (Wim),

Welkom op dit forum. Leuk dat je ook mee wilt komen doen.
Maar normaal stellen mensen zich een klein beetje voor.
Die binnenkomer van jou vind ik echter 'geweldig'.
Zo heb ik 'm nog niet eerder meegemaakt, maar dat hoeft ook niet.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite

Bewerkt door theplayer op 06/02/2011 07:44:15

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 06/02/2011 :  09:08:36  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annelies

hallo Ben waar heb jij het toch over je hebt niet eens een tyros4 .dus ik weet niet waar jij het over hebt belachelijk dat jij steeds reageert

planuuu

Hallo, iemand die zo binnenkomt en meteen tegen me begint te zeuren hoeft van mij geen enkele hulp meer te verwachten.
En even voor de duidelijkheid ,dit forum is voor iedereen en als ik denk dat ik iemand kan helpen met of zonder tyros4 dan bepaal ik dat nog altijd zelf en niet jij.

Soneg
Advanced Member

1617 berichten

Geplaatst - 06/02/2011 :  12:44:47  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Duidelijk weer een "wim-wim" situatie

Soryt

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 06/02/2011 :  17:43:17  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
is wel lachen zeg,

Nu onze Sis gelukkig normaal meedenkt wat ik zeer op prijs stel, hebben we weer een annelies,die een geweldig debuut maakt hiermee

Ouwe rotten maak je niet druk om wat een inkoppertje schrijft, we weten wel beter.....
maar een forum blijft een forum.

Ik heb enige tijd geleden de film Zwart boek gezien.... En laat me dit nu net voor mijzelf ook een aanleggen

Geniet alle van je Tyros, groetjes van Toine

Tyros 4 xxl en Stagepass 300
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 06/02/2011 :  17:59:17  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Maar even terug te komen op het topic.....

Dingen missen is een groot woord, iedereen gebruikt de Tyros op verschillende manieren, daarom probeert Yamaha voor ieders wat wils te blijven gebruiken in de Tyros serie, zodat het voor een breed publiek een lieveling wordt en is.

Voor het niveau waar ik de Tyros voor gebruik is alles meer als voldoende (en zou zelfs met een T2 vooruit kunnen)

Ik denk dat de research afdeling van yamaha heus wel weet wat wel en niet verbeterd moet worden.

Voorlopig speel ik lekker verder op mijn T4 en als de opvolger komt ben ik weer van de partij

Gr Toine

Tyros 4 xxl en Stagepass 300
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

Louis
Junior Member

81 berichten

Geplaatst - 07/02/2011 :  08:05:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik ben het met Toine eens.

Iets missen is een tekortkoming vasstellen en dat is heel iets anders als wat ik op mijn Tyros4 ook nog graag had gehad.

De topic had dan ook beter kunnen zijn:

Wat ik graag op mijn Tyros4 had gehad!

M.vr.gr. Louis

maartenb
Moderator

863 berichten

Geplaatst - 07/02/2011 :  16:37:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Wat ik graag op de Tyros 4 had gezien:

1. Half bar fill-in
2. Monochord intro en outro

Een monochord intro vind ik lastig uit te leggen, maar als je het ziet snap je het onmiddelijk: http://www.youtube.com/watch?v=w8yM6APIX7c. Het gaat om het stuk dat begint op 1:55. Ik vind dat zooo handig!

Het probleem bij de voorgeprogrammeerde intro's vind ik dat het weliswaar fantastisch klinkt, maar dat het vaak als een tang op een varken slaat op het nummer dat ik wil spelen. Monochord intro voorkomt dit op een zeer elegante wijze. Hetzelfde geldt voor de outro's. Door zelf de akkoorden te spelen kan ik nummers op een prachtige manier laten eindigen.

Maarten

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 07/02/2011 :  17:31:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Halfbar als je in 2/2 , 6/8 of 4/4 enz... speelt is wel een must.
Ik weet niet hoe ze bij Yamaha daar over denken , maar dat moet zeker in het volgende programma op de agenda of volgende keyboard.
Sommige keyboards ( andere merken ) hebben dit en dat is super handig, zeker voor sommige nummers .
sis

Soft-lounge, lounge, chillout componist

Toetie
Average Member

221 berichten

Geplaatst - 11/02/2011 :  15:57:54  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Halfbar als je in 2/2 , 6/8 of 4/4 enz... speelt is wel een must.

Ja wat ik er op had willen hebben is zeker de half bar fill in maar wat ook handig is a de intro's en endings die gespeeld worden dat je de accoorden daarvan kan zien op je scherm. Zodat iemand die meespeeld ook met de intro's mee kan blijven spelen. Soms gebruiken ze hele vreemde accoorden die we niet gelijk herkennen namelijk. En die mono intro's zijn inderdaad geweldig.

TT Just 4 Him.

Bewerkt door Toetie op 11/02/2011 15:58:17
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000