Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 keuze tyros4 of korg pa3
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 3

a1555492
New Member

20 berichten

Geplaatst - 12/02/2011 :  20:50:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Bij deze wil ik mij eerst voorstellen: ik ben muziekliefhebber en speel graag op mijn kn 6000(technics) ietwat gedateerd maar heb er nog lol aan.

ik overweeg een nieuw keyboard aan te schaffen daar er veel klanken, zoals piano, hammond etc. tegenwoordig veel echter kunnen klinken.

wie zo mij indeze willen adviseren? bijvoorbaat dank, Wim

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 12/02/2011 :  21:28:13  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door a1555492

Bij deze wil ik mij eerst voorstellen: ik ben muziekliefhebber en speel graag op mijn kn 6000(technics) ietwat gedateerd maar heb er nog lol aan.

ik overweeg een nieuw keyboard aan te schaffen daar er veel klanken, zoals piano, hammond etc. tegenwoordig veel echter kunnen klinken.

wie zo mij indeze willen adviseren? bijvoorbaat dank, Wim



Hallo Wim,
Welkom op dit leerzaam forum.
De keuze is voor iedereen anders omdat smaken nou eenmaal verschillen.
Ik wil je de volgende tips geven:
- neem eens een kijkje op www.ty4.nl voor de nodige info.
- ga ook eens bij de firma Oostendorp of je eigen dealer kijken en luisteren ,niet alleen op basis van filmpjes afgaan maar ook eens zelf spelen.

Maar als je mij zou vragen welk ik beter vind dan is mijn antwoord Tyros4.

Het is niet veel info wat ik je nu geef maar wel belangrijke info.

Veel succes en plezier met het maken van je keus

Als je nog eens vragen hebt over Tyros4 kun je dit doen in het Tyros4 forum
Nu zit je bij overige onderwerp

Groetjes Ben
Ga naar bovenaan de pagina

a1555492
New Member

20 berichten

Geplaatst - 13/02/2011 :  10:12:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Dank voor je reactie Ben, het t4 forum spel ik bijna ik ben wat te vroeg met mijn vraag omdat de Korg ook nog niet uit is, ik wacht af en bedankt, met muzikale groet, Wim
Ga naar bovenaan de pagina

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 13/02/2011 :  12:02:04  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door a1555492

Dank voor je reactie Ben, het t4 forum spel ik bijna ik ben wat te vroeg met mijn vraag omdat de Korg ook nog niet uit is, ik wacht af en bedankt, met muzikale groet, Wim



Dat klopt ja, maar op YouTube staat wel al een demo van pa3 en die vind ik niet mooi


En ja geduld is een schone zaak.

Groetjes Ben
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

3007 berichten

Geplaatst - 13/02/2011 :  12:33:11  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Wim,

Allereerst welkom op dit forum als misschien toekomstige Tyros-speler.
Jouw vraag is eigenlijk vragen naar de bekende weg.
Vraag een BMW-rijder wat de beste auto is en hij zal zeggen: "BMW".
Vraag een Mercedes-rijder wat de beste auto is en hij zal zeggen: "Mercedes".
Vraag Tyros-spelers wat het beste keyboard is en hij zal zeggen: "Tyros".
Maar één ding is zeker.
Ik heb tot nog toe geen ander keyboard gehoord wat dezelfde klank-kwaliteit heeft als de Tyros.
Maar ook qua veelzijdigheid en gebruiksvriendelijkheid scoort hij hoog.
Je moet dit gewoon zelf eens bekijken, beluisteren en bespelen.
Dat geeft je de meeste duidelijkheid.
Groetjes en veel wijsheid,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3219 berichten

Geplaatst - 13/02/2011 :  15:38:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb diverse merken en typen gehad zoals Technics, Korg, Roland.
Als je goed uit de voeten kunt met de KN6000 zal een overgang naar een Tyros je niet veel moeite kosten. (hebben qua bediening veel overeenkomsten)

Sluit me volledig aan bij Frans.

Ga naar bovenaan de pagina

laakies
Advanced Member

1615 berichten

Geplaatst - 13/02/2011 :  19:23:58  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Hoi Wim,

Smaken verschillen, en dit is ook zo in keyboardland.

Ik zou zeker geen Tyros 4 kopen !!

Want eenmaal op de T4 gespeeld tehebben heb je geen verlangens meer

Het is op dit moment het TOP keyboard waar geen enkel ander merk aan kan tippen qua geluid, sounds, gebruiksvriendelijkheid, mogelijkheden etc.

En niet omdat ik zelf ook een T4 heb, maar het is nu eenmaal zo.

Ga lekker naar je dealer, ga zitten en speel de hele middag op een T4, en op andere keyboards, de keus is dan wellicht niet moeilijk meer.

Succes.....

Gr Toine


Tyros 4 xxl en Stagepass 300
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl
Ga naar bovenaan de pagina

a1555492
New Member

20 berichten

Geplaatst - 13/02/2011 :  19:51:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Hartelijk dank voor de adviezen zal ze zeker ter harte nemen maar toch ben ik met het doorlezen van het t4 forum niet alleen maar lofuitingen tegen gekomen.
nogmaals er is te weinig bekend over de korg en er is zover ik weet geen forum bekend waar de pa3 besproken wordt ook de prijs is nog steeds niet bekend aan martijn hospers van de firma Oostendorp. en ps: Toine een hele leuke reactie maar het verschil tussen mijn kn6000 en de t4 is mijlengroot begrijp ik wel maar de touch tussen verschillende merken (gevoel in de toetsen zelf) is voor mij belangrijk, als ik nu naar Oostendorp ga en ga spelen, geheid dat ik met de t4 thuiskom terwijl ik weet dat korg een andere touch heeft dan yamaha, dit zal waarschijnlijk ook voor de pa3 gelden. met muzikale groet, Wim
Ga naar bovenaan de pagina

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 13/02/2011 :  20:05:31  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door a1555492

Hartelijk dank voor de adviezen zal ze zeker ter harte nemen maar toch ben ik met het doorlezen van het t4 forum niet alleen maar lofuitingen tegen gekomen.
nogmaals er is te weinig bekend over de korg en er is zover ik weet geen forum bekend waar de pa3 besproken wordt ook de prijs is nog steeds niet bekend aan martijn hospers van de firma Oostendorp. en ps: Toine een hele leuke reactie maar het verschil tussen mijn kn6000 en de t4 is mijlengroot begrijp ik wel maar de touch tussen verschillende merken (gevoel in de toetsen zelf) is voor mij belangrijk, als ik nu naar Oostendorp ga en ga spelen, geheid dat ik met de t4 thuiskom terwijl ik weet dat korg een andere touch heeft dan yamaha, dit zal waarschijnlijk ook voor de pa3 gelden. met muzikale groet, Wim



De volgende vraag die je zelf dan eens moet stellen is:
Kies ik de korg voor z'n goede touch en neem een mindere sound voor lief, of kies ik de yamaha tyros4 voor het beste totaal plaatje met een top sound?

Het is maar waar je voor kiest ty4

Gr. Ben
Ga naar bovenaan de pagina

a1555492
New Member

20 berichten

Geplaatst - 13/02/2011 :  20:14:28  Toon profiel  Reageer met citaat
zucht .......zucht ....problemen maar Ben, ik heb gespaard en het wordt mijn laatste dus ga ik niet over eennacht ijs en wacht af tot dat ik ze beiden kan bespelen en het zal geen salomonsoordeel worden (er blijft dan weinig over :-) ) met muzikale groet Wim.
Ga naar bovenaan de pagina

laakies
Advanced Member

1615 berichten

Geplaatst - 13/02/2011 :  20:55:38  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Hoi Wim,

Moelijk he die speurtocht naar een ander keyboard.

Je zou ook eens kunnen kijken naar een gebruikte Tyros 3, want ook dat is nog steeds een toppie keyboard, en redelijk betaalbaar nu.

Mijn mening is dat de sounds van yamaha voller en warmer klinken tov korg, roland, en anderen.

De roland en korg zijn weer wel prima inzetbaar als je in een band-formatie speelt.

De keuze is toch afhankelijk van wat jezelf wilt en hoe je het wilt gaan gebruiken.

Ben benieuwd wat je keuze straks is geworden....

Gr Toine





Tyros 4 xxl en Stagepass 300
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl
Ga naar bovenaan de pagina

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 13/02/2011 :  22:06:55  Toon profiel  Reageer met citaat
ik ben het volledig met Toine eens betreft de vollere sound.
Roland en korg zie je inderdaad vaak bij grotere bands maar de Tyros zien we steeds vaker op de grote podia verschijnen en dat bevestigd gewoon zijn super kwaliteit .
Tyros is eigenlijk nog niet eens zo veel jaren op de markt en draait nu al aan de top mee .
Moet ik nog meer vertellen?

Succes!

Groetjes Ben

Bewerkt door Ben op 13/02/2011 22:14:00
Ga naar bovenaan de pagina

Ezra
Average Member

206 berichten

Geplaatst - 13/02/2011 :  23:38:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste a152384467383234937524373 ,

Er is feitelijk maar één antwoord op je vraag en die is al enkele malen voorbij gekomen:

Ga ze beide bespelen, want niemand anders kan deze vraag voor je beantwoorden. Temeer omdat je ook nog spreekt over de "touch" van een keyboard. De "touch" kun je alleen maar voelen, niet beschrijven, noch op adviseren.

Ik vrees dus dat je geduld zult moeten hebben tot de Korg definitief uitkomt, zodat je er eens een ritje Oostendorp aan kan wagen om eens een half middagje achter de één en een half middagje achter de ander kunt zitten.

En, uiteindelijk koop je dan een T4, maar dat uiteraard geheel terzijde en zonder dwang...

Succes met je zoektocht!

Groeten,
Ezra


Download hier mijn Tyros-songs...
Ga naar bovenaan de pagina

a1555492
New Member

20 berichten

Geplaatst - 14/02/2011 :  11:30:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Allen hartelijk dank voor de goede raad, het gaat goed komen en ik zal het jullie laten weten met muzikale groet, Wim
Ga naar bovenaan de pagina

gertwin
Starting Member

7 berichten

Geplaatst - 16/04/2011 :  15:32:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Het is jammer dat er vertraging op de levering van de korg pa3x is opgetreden maar als je de pa3 wat beter bekeken en beluisterd hebt dan kom je er achter dat de tyros4 vergeleken met de pa3 maar een uitgebreidt hobbykeyboard is.Op de frankfurt musicmesse 2011 heb ik 3 merken met elkaar vergeleken.De tyros4 van yamaha,de audya van ketron en de pa3x van korg.Deze zitten alle 3 op ongeveer dezelfde aanschafprijs van ongeveer 4000 euro.Als laatste kwam de tyros4 uit de bus,als 2de de audya en als winnaar de pa3x omdat de korg als enige een sequenzergedeelte heeft en hij klonk super.Ik vond de ketron zelfs beter klinken dan de tyros4 omdat deze als enige van de 3 echte gesampelde drumsounds en gitaarsounds in zijn begeleiding heeft zitten
Ga naar bovenaan de pagina

Rene
Senior Member

717 berichten

Geplaatst - 16/04/2011 :  15:37:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Gertwin,

Misschien is het beter dat je naar een ander forum gaat, want de Tyros valt voor jou af, en dit is een Tyros forum.
De mensen op dit forum zweren bij Tyros. ( diegene die hem heeft )

Rene

Ik heb 'm......de Tyros 4
Samson resolv 65A monitorset, db Technologies
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: van 3 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000