Auteur |
Onderwerp  |
|
ruudvranken
Starting Member
7 berichten |
Geplaatst - 15/02/2011 : 09:04:32
|
Hoe verder de tijd vordert, hoe méér plezier ik beleef aan Tyros 3, alleen hoe nu verder? In de handleiding kan ik dit niet echt vinden... Mijn eerste bank van 8 is vol, hoe maak ik nu een nieuwe?
Ruud Vranken |
|
theplayer
Moderator

3043 berichten |
Geplaatst - 15/02/2011 : 11:32:51
|
Hallo Ruud,
Ik zal het hier nog een keer neer zetten, want ik geloof dat ik het niet op mijn site had staan. Als je je registrationbank vol hebt, zorg je er voor dat je heb opgeslagen hebt. (Vanuit het mainscreen druk je op registration en ga je naar de plaats waar je 'm op wilt slaan, dan save drukken, naam ingeven en op OK drukken) Dan start je het keyboard op terwijl je de hoogste B-toets ingedrukt houdt. Het registrationmemory wordt nu weer netjes schoon gemaakt. Je hebt dus weer een lege bank. Druk dan meteen weer op registration en sla deze LEGE bank op als Nieuwe bank. (o.i.d.) Je kunt nu deze bank weer gaan vullen. Als hij weer vol is sla je 'm op onder een andere naam. Je kiest dan weer Nieuwe bank en je kunt zo weer opnieuw beginnen. Hiermee kun je dan eindeloos doorgaan. Veel plezier er mee. Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
 |
|
tyro
Advanced Member

1389 berichten |
Geplaatst - 15/02/2011 : 18:49:25
|
Om je registratie bank leeg te maken kun je via Function > Utility > Regist alleen aanvinken > Factory Reset Execute > Yes.
Zo hoef de Tyros (3) niet uit te zetten en scheelt het je dus (veel)wachtijd om het weer op te starten.
Groeten Wim |
 |
|
theplayer
Moderator

3043 berichten |
Geplaatst - 15/02/2011 : 18:55:55
|
Heel goed Wim. Je kunt ook rechtsonder op edit drukken. Dan op delete, All en OK. Is denk ik wel het snelste. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden. Groetjes,

|
|
ROMANTIKO
Senior Member

569 berichten |
Geplaatst - 16/02/2011 : 13:25:40
|
hoi muziekfreaks,ik heb op mijn user altijd een lege(nieuwe)registratiebank staan,dus als ik een nieuwe wil aanmaken gewoon effe copieren naar hd,gr ROMANTIKO |
 |
|
theplayer
Moderator

3043 berichten |
Geplaatst - 16/02/2011 : 13:59:13
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door ROMANTIKO
hoi muziekfreaks,ik heb op mijn user altijd een lege(nieuwe)registratiebank staan,dus als ik een nieuwe wil aanmaken gewoon effe copieren naar hd,gr ROMANTIKO
Zoals ik dus al schreef in mijn eerste reactie. Je hoeft 'm niet te copieren, maar gewoon te renamen als je'm opslaat. Groetjes,

|
|
ROMANTIKO
Senior Member

569 berichten |
Geplaatst - 16/02/2011 : 18:43:44
|
OK Franske,bedankt hoor,jij bent gewoon de beste leermeester wat betreft de TYROS,gr ROMANTIKO |
 |
|
eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten |
Geplaatst - 19/02/2011 : 10:34:38
|
hallo, wat ook interessant is : om een lege bank te maken : neem een reeds beschreven bank; maak alle weer leeg via "Regist" > "EDIT">"Delete"; sla deze bank op onder een andere naam (bv.New bank 01) anders wordt de eerst geladen bank overschreven en ben je deze kwijt.
Daar je toch bezig bent heb je nu de kans om van deze bank een sjabloon te maken,ttz. : "save" in deze bank alle instellingen die je meestal gebruikt, hoef je nadien, geen tijd meer te verliezen met telkens opnieuw aanpassen. Bvb. instellingen mbt. : "song", "style","multipad","voices", "HD Wave", "transpose", "octaaf", "volumebalans", instellinggen van sliders", "instellingen van MIC" instellingen van de "mixing console",enz.... eigenlijk alles wat je maar kan bedenken. wel bij het opslaan even chequen of de benodigde items aangevinkt zijn ! Je kan ook meerdere sjablonen maken telkens met specifieke instellingen.
VrGr eddy
|
 |
|
|
Onderwerp  |
|