Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Beginners vragen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

MMO
Average Member

114 berichten

Geplaatst - 22/03/2011 :  16:31:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik mag dan wel een T4 hebben, maar ben een absolute beginner op keyboard gebied, en heb dan ook wat beginners vragen.

Zoals iedereen ben ik dan ook simpele accoordjes aan het oefenen, en mede door de geweldige T4 machine klinkt het ook nog ergens naar

Ik heb de bijgeleverde mididriver op mijn pc geinstalleerd, maar wat doet die eigenlijk / waar is die voor ?

theplayer
Moderator

3015 berichten

Geplaatst - 22/03/2011 :  16:49:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo MMO,

De mididriver zorgt er voor dat je PC contact kan maken met je Tyros.
Als je op de PC 'n USB-poort verbindt met de USB to Host-poort op je tyros,
kun je b.v. vanaf je PC 'n midifile afspelen terwijl de klanken uit de tyros komen.
De Driver dirigeert dus gewoon de midisignalen.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 22/03/2011 :  17:55:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MMO

Ik mag dan wel een T4 hebben, maar ben een absolute beginner op keyboard gebied, en heb dan ook wat beginners vragen.

Zoals iedereen ben ik dan ook simpele accoordjes aan het oefenen, en mede door de geweldige T4 machine klinkt het ook nog ergens naar

Ik heb de bijgeleverde mididriver op mijn pc geïnstalleerd, maar wat doet die eigenlijk / waar is die voor ?

Als beginner zou ik het Midi gebeuren even laten voor wat het is.
Met Midi en de bijgeleverde driver kun je o.a. via je PC je Tyros aansturen, voices veranderen enz.

Zoals je zelf aangeeft, ben je bezig met het ontdekken van akkoorden.
Stop hier je energie in en geniet van de talloze styles die de Tyros voor je heeft.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

Tyrooster
Average Member

167 berichten

Geplaatst - 23/03/2011 :  15:43:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Bram, "MMO"

Om toch snel plezier te beleven aan je T4 ben ik zo vrij je een simpel advies te geven.
Ik neem aan dat je met je rechterhand wel melodietjes kunt spelen die in je hoofd opkomen.

Ga dan naar de MusicFinder, kies daar een willekeurig nummer met een styl die je wel aanspreekt, en speel links:
C-groot: egc of gce. Luister naar het intro.

Als de style speelt pak je achtereenvolgens enkel maten C-groot en:

F-groot: fac of acf, en
G7: fgb of dfg

Alles ligt dicht bij elkaar.
Met die drie accoorden kun je heel veel melodietjes kwijt op alleen de witte toetsen.

Als je daarmee uitgespeeld bent kies je als variatie voor de tussenstukjes

Emineur egb,
Amineur eac en
Dmineur dfa of
D7 acd.

Je muzikale fantasie doet de rest. Je kunt hier heel veel mee doen.
Natuurlijk doet iedereen het op z'n eigen manier, maar dit is snel aan te leren.
Hou wel de tijd in de gaten, de uren vliegen voorbij.
Succes en groeten:

Jaap
Tyros4fun

MMO
Average Member

114 berichten

Geplaatst - 23/03/2011 :  18:43:02  Toon profiel  Reageer met citaat
@Theplayer, bedankt voor de midi/driver uitleg, het is me duidelijk

@Fransonline, energie ontbreekt het gelukkig niet aan,....maar wat een hoop mogelijkheden zitten er op dat keyboard.
Volgens mij is vliegen makkelijker !!!

@JaapdeHaan, ik ben inderdaad op die manier aan het oefenen/spelen,......de tijd vliegt om !

Ook het kunnen horen/beoordelen wat voor accoord er in een bepaald liedje gespeeld wordt is soms best wel lastig.
Gelukkig kun je op de tyros de accoorden die je met je linkerhand speelt opnemen, en later de melodie er bij spelen,.....dat maakt het voor een beginner als ik een stuk eenvoudiger.

Heb dan ook mijn 1e liedje vol trots opgeslagen op de Hd
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000