Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Flash geheugen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

PatrickD
New Member

27 berichten

Geplaatst - 07/04/2011 :  19:05:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van PatrickD  Reageer met citaat
hoi mensen ik heb een vraag : Je kan kiezen tussen de 512 en 1024mb flash geheugen. Mijn vraag is : ik neem dat je dit gebruikt voor samples en voor de premium sounds. Hoeveel mb zijn deze premium sounds en kan je deze op het flash geheugen zetten of zijn deze bedoeld voor de harde schrijf ? Ik vraag dit omdat als deze sounds teveel mb gebruiken dan de keuze makkelijker is om de 1024 flash kaart erbij te bestellen...omdat anders je geheugen snel vol zit of niet ?

groetjes, Patrick

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 07/04/2011 :  19:55:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Patrick,

Als je even de zoekterm "expansion" intikt bij Zoeken, vind je een aantal topics die hierover gaan.

B.v. de 4 pakketten SA2Trombone + SA2PanFlutes + Euro & Organ + Vocals & Choir nemen 220 MB aan geheugenruimte in beslag.

De pakketten worden in een aparte Folder "Premium" geplaatst en leggen daardoor geen beslag op de 128 plekken voor Custom Voices.

De FL1024M-kaart geeft je de meeste ruimte voor toekomstige extra pakketten en Custom Voices, maar is wel weer duurder.

Groet, Ruud

Bewerkt door Ruud op 07/04/2011 19:56:11
Ga naar bovenaan de pagina

PatrickD
New Member

27 berichten

Geplaatst - 07/04/2011 :  20:16:05  Toon profiel  Bezoek de homepagina van PatrickD  Reageer met citaat
Ok Ruud dankje voor je tijd !

mvg Patrick.

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 07/04/2011 :  23:09:28  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Hallo Patrick,

Ik zou gewoon het maximale flashgeheugen erin zetten van 1024 mb, is mischien wel iets duurder, maar dan krijg je achteraf geen spijt van had ik maar........

Als ik mijn vrije ruimte bekijk heb ik al 824 mb in gebruik van de 1024 mb.

Dus gewoon doen die 1024 mb flash!

Gr Toine

Tyros 4 xxl en Stagepass 300
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

PatrickD
New Member

27 berichten

Geplaatst - 08/04/2011 :  18:47:47  Toon profiel  Bezoek de homepagina van PatrickD  Reageer met citaat
Toch nog iets wat ik niet helemaal begrijp : Was het zo dat bij de Tyros 3 dan de pakketten als je de T3 aanzet eerst in het geheugen geladen moesten worden vanaf de hd ? En zijn ze nu met het flash geheugen direct oproepbaar ? en is dit hetzelfde als met de samples ?

groetjes Patrick

theplayer
Moderator

3016 berichten

Geplaatst - 08/04/2011 :  19:18:24  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Patrick,

Inderdaad moest bij de Tyros3 eerst alles in het dimmgeheugen geladen worden.
Dat duurde als je veel voices had wel tot 15 min.
Ook bij de Tyros 4 moet alles eerst weer geladen worden.
Maar nu gaat het in het flash geheugen.
Dat gaat aanzienlijk sneller.
Dezelfde voices die bij de tyros3 15 min duurde nemen nu maar 45 sec. tijd in beslag.
Te verwaarlozen dus.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000