Auteur |
Onderwerp |
|
johanleo
Average Member
233 berichten |
Geplaatst - 10/04/2011 : 11:26:08
|
Geacht forum,
Graag had ik mijn audio-opnamen op usb gekopieerd: let wel: kopiëren, en niet exporteren. Kan dat? Hoe moet het dan? Ik kan de bestanden wel selecteren, en 'kopiëren' aanklikken, maar nooit krijg ik op een nieuwe locatie de knop 'paste' !
(Dit omdat mijn bestelde T4 in aantocht is, en ik mijn T3 bestanden voor 'verhuis' klaarmaak)
Alvast dank!
johan |
|
T-Rossie
Moderator
3238 berichten |
Geplaatst - 10/04/2011 : 11:51:49
|
Johan,
De enige manier om dat te doen lijkt mij met de USB kabel naar PC. Als je de T3 opstart met de MusicFinder knop ingedrukt (houdend) dan kom je in mode waarbij jouw PC de harddisk van de T3 kan benaderen. Het overhalen van de AUD bestanden is dan volgens mij gewoon mogelijk.
|
|
|
johanleo
Average Member
233 berichten |
Geplaatst - 10/04/2011 : 17:09:11
|
Roel,
Maar wat doe ik dan met de verwittiging op 97 van de handleiding? Daar staat: "Zoek geen toegang tot de map HDR ROOT die de audiobestanden bevat die met de functie Hard Disk Recorder heeft gemaakt. Als u toegang zoekt tot de map of er wijzigingen in aanbrengt (de map verplaatsen of bestanden naar de map kopiëren, enz.), zullen uw belangrijke gegevens worden verwijderd of beschadigd."
johan |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 10/04/2011 : 17:28:24
|
Het kopieren van aud bestanden van Tyros naar PC is wel mogelijk via de USB-storage mode HDD maar!
De Tyros 4 leest Wave en Mp3 maar geen *.aud zoals de vorige tyros serie.
Dus over kopieren zal niet gaan.
Je zal dus alle files moeten exporteren.
Groeten Wim
|
|
|
T-Rossie
Moderator
3238 berichten |
Geplaatst - 10/04/2011 : 17:58:04
|
OK Wim, dat had ik mij niet gerealiseerd
Johan: Het toegang zoeken en copy naar een andere bestemming beschadigt geen bestanden, maar wat Wim opbrengt is dat je er toch niets aan zult hebben Van mijn T3 heb ik alleen de registraties en wat goede styles meegenomen.... de T4 is immers op alle fronten beter
|
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 10/04/2011 : 18:37:02
|
Voor zo veel je er aan hebt is er ook nog een andere mogelijkheid In de elke *.Aud file staat een sub map aud in met 0.wav en 1.wav
Je zou deze 2 wave files in een audio programma kunnen samenvoegen. 0.wav voor links en 1.wav voor rechts. Deze file weer opslaan als wav 44.1 kHz / 16 Bit.
Als het niet om opnames uit de tyros gaat maar om cd rips zou ik de cd's weer op nieuw rippen en inladen. Dit gaat een stuk sneller.
Je kan de wave's of mp3 rechtsteeds in de T4 kopieren.
Groeten Wim |
|
|
johanleo
Average Member
233 berichten |
Geplaatst - 10/04/2011 : 18:38:36
|
Hoi ! Ik heb ondertussen via storage mode een kopie gemaakt van mijn T3 harde schijf. Daaruit leerde ik dat in audio alle songs terug te vinden zijn. Voor elke opnamestap is er een .WAV file. Ik vermoed dat ik de laatste (correct afgewerkte) van elke song via USB stick weer kan importeren op de Tyros(4). Delen jullie die mening?
johan |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 10/04/2011 : 18:48:58
|
Je kan zoals eerder genoemt alleen Wav en Mp3 in de Tyros 4 laden.
Als je echter al eerder op de tyros 3 een export van aud naar wav hebt gemaakt kun je deze rechtstreeks in de tyros 4 laden.
Heb je alleen een AUD file zal dat dus niet gaan.
Groeten Wim |
|
|
johanleo
Average Member
233 berichten |
Geplaatst - 10/04/2011 : 21:13:19
|
Dank voor de reacties !
johan |
|
|