Auteur |
Onderwerp |
|
rene3d
New Member
29 berichten |
Geplaatst - 25/04/2011 : 08:21:39
|
Na het programmeren van mijn nummer heb ik voor de overgangen de juiste instellingen in mijn Registration Memory knoppen gezet.
Als ik tijdens het spelen naar de volgende settings wil gaan druk ik op de volgende knop ( bijvoorbeeld van setting 1 naar setting 2.)
Toch wordt ik nog al eens een keer geconfronteerd dat er geen mooie strakke overgang plaats vindt. Je hoort dat er wordt overgeschakeld. Hoe kan ik dat nou het beste voor elkaar krijgen.
Rene |
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 25/04/2011 : 09:19:46
|
Hoi Rene,
Kun je wat specifieker zijn.
Heb je de 2 registraties verschillende style’s, variaties, voices, songs, audio staan? Vaak ligt de oorzaak in de effecten sectie. Songs, style’s en voices maken allemaal gebruik van de effecten sectie.
Kijk maar eens in Mixing console > Tab effect > Type (knop F) > en scroll dan maar eens in Block.
Hier zie je de effecten met bij behorende tracks.
Het kan zijn dat de processor van jouw Tyros3 soms net iets tekort komt om al die data te verwerken bij het overschakelen van de ene naar de andere registratie.
Om dit minimaliseren zou ik in de registraties bij memory > Group select overbodige groepen niet aanvinken bij het opslaan van een registratie.
Als je in de 1e registratie de song en style hebt opgeslagen hoef je als je in de 2e registratie alleen een andere sound wilt hebben niet alles aan te vinken bij het opslaan van de 2e registratie.
Dit alles hoeft niet de oorzaak te zijn maar je kunt proberen of het verschil maakt.
Gelukkig is de Tyros4 (processor) sneller geworden en heb ik hiervan (nov. 2010) tot nu toe nog nooit geen last meer van gehad.
Groeten Wim
|
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 25/04/2011 : 09:22:08
|
Hoi,
Zorg er in ieder geval voor dat de geluids-sterkte van de registraties met elkaar overeenkomen. Ook is het van belang dat je bij het spelen van een volgende registratie (van 1 naar 2 enz.) geen akkoord speelt, ook daar kan de overgang minder vloeiend verlopen. Althans, zo gaar dat bij mij.
Zorg ervoor dat je instellingen van de style zoveel mogelijk gelijkaan elkaar zijn in de verschillende registraties Experimenteer een beetje met bovenstaande en het zal zeker lukken.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde. Lang leve de vreugde
|
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 25/04/2011 : 09:39:24
|
Hallo, ik heb ook al ondervonden dat het al of niet op de juiste maat overschakelen een rol speelt. Probeer maar een door iets voor of na de maat over te schakelen (vooral bij gebruik van Auto FIll In) dan krijg je andere effecten.
Vr Gr eddy |
|
|
fransonline
Senior Member
695 berichten |
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 25/04/2011 : 17:36:40
|
Hoi,
Probeer in de verschillende registration een ander part te gebruiken. Zorg dan dat je bij de eerste registration alle klanken op hun juiste plaats hebt zitten. Bij het overschakelen gaat dan part 1 uit en part 2 aan. Hierdoor hoor je helemaal geen overgang en kun je zelfs gewoon de toetsen vast houden. Je moet er alleen even over nadenken hoe je het doet als je meerder parts tegelijk gebruikt. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
rene3d
New Member
29 berichten |
Geplaatst - 26/04/2011 : 18:55:03
|
Wow wat krijg ik weer een hoop leuke en uitstekende reacties. Ik merk tussen de regels door, dat meerdere mensen tegen dit probleem aanliepen. Leuk dat we zo samen kunnen kijken wat de beste oplossing kan zijn. Kunnen we allemaal weer veel wijzer van worden.
We gaan op deze voet dus lekker door. Alvast super bedankt jullie allen.
|
Bewerkt door rene3d op 26/04/2011 18:55:46 |
|
|
|
Onderwerp |
|