Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Domme vraag :-)
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

rebdeg
Starting Member

3 berichten

Geplaatst - 21/05/2011 :  17:53:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Vandaag mijn T4,uitgepakt, boeken gelezen en aan gezet. Wat een mooi apparaat!

De bibliotheek bevat een enorme lijst aan songs, in alle soorten styles. Ik wil die nummers spelen, maar zoek de muziek. Is de muziek ergens los te koop. Jammer dat hij de notenbalk niet gewoon op het scherm kan zetten.

Ben benieuwd,

Reinier de Groot

Hanswiel
Senior Member

888 berichten

Geplaatst - 21/05/2011 :  18:14:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Hanswiel  Reageer met citaat
Hoi,

Gefeliciteerd met de T4.

De music finder levert je alleen (voor zover ik weet) de style en de bij het nummer behorende instrumenten. Deze worden uit de afdeling style geselecteerd. Volgens mij is er geen ""muziek"" bij.

Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde.
Lang leve de vreugde

Ga naar bovenaan de pagina

MrBoembas
Average Member

336 berichten

Geplaatst - 21/05/2011 :  20:00:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Hey Reinier,

Veel geluk met je T4, en een musicfinder is geen Karaoke of midi apparaat waar de muziek zomaar uitkomt het is een soort van verwijzing naar een style toe waar je dat liedje eventueel zou kunnen op spelen, maar hij verteld je niet welke noten je moet spelen. Je zou eens misschien bij Henk in de winkel kunnen gaan kijken voor een muziekboekje waar de noten en akkoorden in staan zodat je het kan spelen, of eens op de Yamaha site kijken voor een midifile van het des gewenste betreffende liedje.

Veel succes!!!

Grtz,

Daniel.

rebdeg
Starting Member

3 berichten

Geplaatst - 21/05/2011 :  21:15:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Dat het geen karaoke is ben ik heel erg blij me, dan had ik echt een verkeerd apparaat gekocht. :-) Waar het mij omgaat is als ik een van de vele bekende songs (style dus) selecteer wil ik graag de bijpassend bladmuziek om het stul te spelen. ALs ik starwars slecteer speel ik met die style niet amazing grace ......

mvg,
Reinier de Groot

citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrBoembas

Hey Reinier,

Veel geluk met je T4, en een musicfinder is geen Karaoke of midi apparaat waar de muziek zomaar uitkomt het is een soort van verwijzing naar een style toe waar je dat liedje eventueel zou kunnen op spelen, maar hij verteld je niet welke noten je moet spelen. Je zou eens misschien bij Henk in de winkel kunnen gaan kijken voor een muziekboekje waar de noten en akkoorden in staan zodat je het kan spelen, of eens op de Yamaha site kijken voor een midifile van het des gewenste betreffende liedje.

Veel succes!!!

Grtz,

Daniel.

MrBoembas
Average Member

336 berichten

Geplaatst - 21/05/2011 :  21:41:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Dan zal je toch opzoek moeten gaan naar een bladmuziek boekje waar de desbetreffende song in staat. Succes :-D

Soneg
Advanced Member

1617 berichten

Geplaatst - 22/05/2011 :  01:23:17  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Je zal van de enorme lijst van nummers toch wel een hele hoop kunnen spelen ? ,of is dit je eerste keyboard ?

Soryt

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 22/05/2011 :  11:21:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Reinier.

Wat betreft de musicfinder, kan ik mij geheel aansluiten bij de medeforummers. Heb je echter veel midisongs op je HD staan, dan is het ook mogelijk om op het internet notation player te downloaden.
Wat je dan doet, is elke aparte midifile, in notation player opstarten. Je krijgt dan van notation player een overzicht te zien van alle parts, die gebruikt zijn. Vervolgens print je het solo-gedeelte. Vaak staan de akkoorden er dan ook bij. En voilla, je hebt er weer veel muziek bij. Het is te hopen dat je bij Henk Oostendorp de T4 hebt gekocht. Dan kun je namelijk op de klantendownload alle midifiles downloaden. Het zijn er zo'n 100.

Veel muziekplezier op de Tyros 4.
Een heerlijk apparaat die Tyros 4.

Piet

rebdeg
Starting Member

3 berichten

Geplaatst - 22/05/2011 :  17:50:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Ha Piet,

Dank voor je antwoord. Ik heb hem idd bij Oostendorp gekocht, dus nu snel downloaden!

mvg,
Reinier

citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door New in town

Hallo Reinier.

Wat betreft de musicfinder, kan ik mij geheel aansluiten bij de medeforummers. Heb je echter veel midisongs op je HD staan, dan is het ook mogelijk om op het internet notation player te downloaden.
Wat je dan doet, is elke aparte midifile, in notation player opstarten. Je krijgt dan van notation player een overzicht te zien van alle parts, die gebruikt zijn. Vervolgens print je het solo-gedeelte. Vaak staan de akkoorden er dan ook bij. En voilla, je hebt er weer veel muziek bij. Het is te hopen dat je bij Henk Oostendorp de T4 hebt gekocht. Dan kun je namelijk op de klantendownload alle midifiles downloaden. Het zijn er zo'n 100.

Veel muziekplezier op de Tyros 4.
Een heerlijk apparaat die Tyros 4.

Piet

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 22/05/2011 :  18:28:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Reinier,

Niets te danken.
Veel succes.

Piet

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 22/05/2011 :  19:17:15  Toon profiel  Reageer met citaat
New in Town

Gefeliciteerd met je restart op het forum.
Leuke aanvulling

Grt.
Frans
T3-xxl
Bose L1 compact

Bewerkt door F.van Holten op 22/05/2011 19:19:46

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 22/05/2011 :  20:05:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Frans,

Dank je wel voor je vriendelijke woorden.

Groeten van Piet :-)
Tyros 4

Evert
Average Member

124 berichten

Geplaatst - 25/05/2011 :  11:51:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Reinier,

Welkom op de site.

Ik heb de onderstaande link in het verleden al eens op de site gezet, hier staan song teksten met de bijbehorende akkoorden en in veel gevallen ook nog een midi file, ik persoonlijk vind het één van de mooiste sites voor iemand die muziek wil maken en volgens mij heb je in één klap alles wat je nodig hebt om muziek te maken met de Tyros 4. Koppel de midi file aan een registratie of sla hem op in de MF. Stel voor de midi song in de setup het juiste midi kanaal in voor de solo score en spelen maar.

http://bettylou.zzruss.com/

Veel plezier.

Evert.

MMO
Average Member

114 berichten

Geplaatst - 31/05/2011 :  20:09:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Super die Link !!!!,.....dat is precies wat ik zocht om accoorden te leren

bertus
Senior Member

916 berichten

Geplaatst - 01/06/2011 :  16:51:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallootjes,

Ik kon deze site ook niet maar zeer zeker de moeite waard om eens lekker te gaan verzamelen en de maker ervan erg te bedanken!

Groet, Bert

Muziek is leuk, en zeker als je het zelf kan maken!!!
Tyros 3
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000