Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Vergelijkbare speakers T3, zijn die er?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

bertus
Senior Member

916 berichten

Geplaatst - 17/10/2011 :  16:49:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Eindelijk de speakers aangesloten en wat een verschil met de originele speakers! Een wereld van verschil mag ik wel zeggen.

Ruud: Je hebt helemaal gelijk dat ze anders zonder subwoofer wat kaal klinken, die subwoofer maakt echt het verschil en als je het goed kan afstemmen in de ruimte waar je Tyros staat, perfect!
Ben er erg blij mee, een aanrader dus!
Dit wilde ik even kwijt en niet alleen om iets neer te schrijven...

Ik denk wel dat dit gaat, kan je nu ook je pc op deze speakers aansluiten, ik bedoel vanaf je geluidskaart, mini jack naar XLR aansluiting van de subwoofer, is dat mogelijk?

Groet, Bert

Tyros 3
Yamaha HS 50 M
Yamaha HS 10 W

Bewerkt door bertus op 17/10/2011 17:08:27
Ga naar bovenaan de pagina

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 17/10/2011 :  19:01:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Bert,
De xlr-pluggen zijn alleen nodig van de subwoofer naar de speakers. Van de pc naar de subwoofer zal je een kabel met stereo mini jack -> 2 mono jacks nodig hebben.
Als je meer tegelijk wilt aansluiten, kun je een klein mengpaneel overwegen.
Alle apparaten naar het mengpaneel en de 2 mono jacks output van het mengpaneel naar de subwoofer.

Groet,
Ruud

bertus
Senior Member

916 berichten

Geplaatst - 17/10/2011 :  20:07:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ruud,
Bedankt voor je snelle reactie!
Heb even gekeken naar de achterkant van mijn subwoofer maar ik heb alleen nog bij de input 2 ingangen zitten van XLR-pluggen. Die jack-pluggen waar je over schreef kan ik daar niet kwijt.
Daar zitten er al 2 in ( Input ) die vanaf mijn Tyros 3 komen. Dus hoe dan daar vandaan verder?

Het is de bedoeling dat als ik de PC aanzet de nieuwe set boxen kan gebruiken, ben ik daarmee klaar en wil ik gaan spelen dat die dat dan ook hoorbaar maakt. Die is tenslotte al aangesloten.
Groet, Bert

Tyros 3
Yamaha HS 50 M
Yamaha HS 10 W

Bewerkt door bertus op 17/10/2011 20:11:58

Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten

Geplaatst - 17/10/2011 :  21:36:20  Toon profiel  Klik om Tyr0s_Fre4ks MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Hoi Bertus,

Ik heb precies zo'n zelfde setup, en gebruik daarvoor een mengpaneel.
Het wordt ten strengste afgeraden om zowel de XLR als de Jack inputs tegelijk te gebruiken (misschien zelfs aangesloten te hebben, dat weet ik niet zeker)

Ik heb zelf een Behringer mengpaneel waar alle instrumenten en de computer naartoe gaat, vanuit de outputs van het mengpaneel gaat het signaal naar de speakers.
Kijk anders even in het topic "Hoe ziet mijn Tyros plek eruit", daar heb ik laatst foto's gepost.
Op de eerste foto is mijn setup met het mengpaneel vrij aardig te zien.

Groet,
Martijn

Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.

bertus
Senior Member

916 berichten

Geplaatst - 20/10/2011 :  20:26:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Sorry voor mijn late reactie.
Heb je foto's even bekeken en ziet er goed uit moet ik zeggen. Het is niet mijn bedoeling on de Pc en de Tyros tegelijkertijd te gebruiken over de speakers. Met een mengpaneel is het dus beter. Maar 'meng' je dan niet van twee bronnen ( Pc en Tyros ) geluid naar de speakers?
Ervaring met een mengpaneel heb ik niet dus daar moet ik me in gaan verdiepen, ik begrijp dus dat één ingangskanaal op je mengpaneel voor één geluidsbron is.
Dus zou je je Pc, stereo én tyros over je speakers willen, is dus een 3 kanaals paneel?

Groet, Bert

Tyros 3
Yamaha HS 50 M
Yamaha HS 10 W

theplayer
Moderator

3015 berichten

Geplaatst - 20/10/2011 :  20:41:01  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hoi Bert,

Meestal is een kanaal op een mengpaneel mono.
Je gebruikt dan 2 kanalen per aangesloten unit.
Van het ene zet je dan de balance op links en van de andere op rechts.
In jouw geval kom je dus op 6 kanalen.
Neem dan iets meer, zodat je altijd nog ruimte over hebt voor een microfoon of iets dergelijks.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite

Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten

Geplaatst - 21/10/2011 :  12:37:24  Toon profiel  Klik om Tyr0s_Fre4ks MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Hoi Bert,

Ik heb een mengpaneel waar 5 monokanalen en 4 stereokanalen op aanwezig zijn.
De Tyros en de PC zitten op een stereokanaal, en mijn gitaar gaat op een monokanaal.

Een mengpaneel doet niets minder dan van veel audiosignalen één enkel signaal maken, wat vervolgens naar de speakers gaat.
Alles wat het mengpaneel ingaat, gaat er ook uit... maar dan over 1 set speakers.
Dat betekent dat je je PC en Tyros apart van elkaar kan gebruiken, maar ook tegelijkertijd.

Groet,
Martijn

Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.

bertus
Senior Member

916 berichten

Geplaatst - 24/10/2011 :  11:55:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Sorry voor mijn late reactie maar ik ga eens rondneuzen daarvoor, moet wel een goeie zijn dus kwaliteit.

Groet, Bert

Tyros 3
Yamaha HS 50 M
Yamaha HS 10 W
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000