Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 Instellingen HS50M
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten

Geplaatst - 22/06/2011 :  14:29:07  Toon profiel  Klik om Tyr0s_Fre4ks MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Beste forumleden,

Ik heb onlangs een set HS50M speakers aangeschaft.
Nu heb ik deze op mijn Tyros 3 aangesloten en vind ik ze erg vlak klinken (de bas stelt nogal teleur). Er moet bij vermeld worden dat er geen subwoofer bij de set is aangesloten.

Nu begrijp ik natuurlijk dat de bas veel voller zal worden met een sub erbij, dus dat advies is niet nodig.

Echter als ik de speakers op een mp3 speler aansluit is de geluidskwaliteit uitmuntend, inclusief een prachtige ronde bas.

Welke instellingen hebben de forumleden die de HS serie op hun Tyros gebruiken op het apparaat ingesteld, want de resultaten met de mp3 spelen lijken erop te duiden dat de Tyros zelf erg vlak staat afgesteld.

Groet,
Martijn



Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 22/06/2011 :  15:03:59  Toon profiel  Reageer met citaat
De HS50M is een studiomonitor, daarvoor is hij ontwikkeld.
Daarom klinkt hij anders dan een andere speaker .
Je moet gewoon worden aan die klank omdat hij veel meer details weergeeft dan bvb een HIFI box of één of andere computersamengeslagen kast .
Een subje kan wonderen doen , maar de de klank uit de HS50M zal dezelfde blijven. je moet me niet geloven hoor , maar het is wel zo .
Sis

Soft-lounge, lounge, chillout componist including , producer http://clientprotos.com/webvert_intro/index.html

Bewerkt door n/a op 22/06/2011 15:05:35
Ga naar bovenaan de pagina

Fred
Average Member

109 berichten

Geplaatst - 22/06/2011 :  15:26:46  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyr0s_Fre4k

Beste forumleden,

Ik heb onlangs een set HS50M speakers aangeschaft.
Nu heb ik deze op mijn Tyros 3 aangesloten en vind ik ze erg vlak klinken (de bas stelt nogal teleur). Er moet bij vermeld worden dat er geen subwoofer bij de set is aangesloten.

Nu begrijp ik natuurlijk dat de bas veel voller zal worden met een sub erbij, dus dat advies is niet nodig.

Echter als ik de speakers op een mp3 speler aansluit is de geluidskwaliteit uitmuntend, inclusief een prachtige ronde bas.

Welke instellingen hebben de forumleden die de HS serie op hun Tyros gebruiken op het apparaat ingesteld, want de resultaten met de mp3 spelen lijken erop te duiden dat de Tyros zelf erg vlak staat afgesteld.

Groet,
Martijn



Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.



Hallo Martijn,

Probeer eens de instellingen mixing console panel part EQ.
Ikzelf heb die op flat staan met twee Tannoy monitoren en dat werkt prima, maar je kunt daar ook naar believen hoog en laag bijregelen en verder zijn natuurlijk ook compressor instellingen een optie om het geluid naar je hand te zetten.

Gr. Fred te B.
Ga naar bovenaan de pagina

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 22/06/2011 :  16:28:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Fred, dit kan een mooie optie zijn .
Het is namelijk zo dat studiomonitoren zijn ontwikkeld om zo'n flat mogelijk te laten klinken.
Dit heeft als doel om zoveel mogelijks details weer te geven .
Een andere EQ instelling ( zoals je aangeeft kan veel veranderen ) .
Mooie en duidelijke bijdrage Fred
O ja voor ik het vergeet , hou ook even rekening met de Q factor in de EQ instelling, dit is de bandbreedte van een frequentie die je veranderd. Dit noemen ze ook bandbreedte
zie dit ; http://en.wikipedia.org/wiki/Q_factor
succes hé
sis

Soft-lounge, lounge, chillout componist including , producer http://clientprotos.com/webvert_intro/index.html

Bewerkt door n/a op 22/06/2011 16:40:39
Ga naar bovenaan de pagina

Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten

Geplaatst - 22/06/2011 :  19:02:40  Toon profiel  Klik om Tyr0s_Fre4ks MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Heren, hier heb ik zeker iets aan!

Ik weet dat ze vlak horen te klinken, daarom vroeg ik naar de instellingen voor de Tyros zelf.
Dat de speakers goed klinken had ik al gehoord met de mp3 speler.

Ik ga wat verder knutselen aan m'n EQ instellingen.
Bedankt voor de toelichting van de Q factor... zat me net af te vragen wat dat precies inhield!

Als er nog forumleden zijn die speciefieke EQ instellingen voor de HS speakers hebben, houd ik me aanbevolen.

Groet,
Martijn



Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.
Ga naar bovenaan de pagina

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 22/06/2011 :  19:40:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Martijn, de of een Q factor is de bandreedte van een een gepaalde Frecuentie .
Als je bvb een zeergrote bandreedte maakt bij 70 hz ga je veel bas krijgen .
Dit geldt voor alle frequenties die je bewerkt .
eigenlijk is het heel simpel hoor , maar je moet weten wat je doet.
Dit noemen ze dus een parametrische EQ
Mocht je er niet uitkomen, dan even googlen , veel informatie te vinden
succes
sis

Soft-lounge, lounge, chillout componist including , producer http://clientprotos.com/webvert_intro/index.html

Bewerkt door n/a op 22/06/2011 19:43:13
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000