Auteur |
Onderwerp |
JohanG
Starting Member
5 berichten |
Geplaatst - 30/06/2011 : 10:19:08
|
Hallo allemaal,
ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een (weliswaar 2°hands) Tyros 2. Vroeger een Technics KN600 keyboard gehad, bijna 2 decennia niet meer gespeeld en nu kids keyboard vanonder het stof gehaald hadden, terug de smaak te pakken. Beslist om ineens voor het betere werk te gaan en wat een verschil met mijn oude bak. Wat een mogelijkheden heeft deze machine aan boord, misschien wel teveel, want zo ontdekte ik gisteren dat mijn "walking bass" of wisselbas het niet meer doet zoals het hoort.
Ik heb al zelf zitten zoeken wat er aan de hand is, kids weten (zoals steeds) van niets, maar kan het euvel niet oplossen. Wanneer ik een ritme selecteer en bv. een C-akkoord speel dan krijg ik een wisselbas C-G, maar bij overschakelen naar een G-akkoord blijft de wisselbas uit en word er enkel een C-bas gespeeld.
Ik heb al alle mogelijkheden uitgeprobeerd van de "chord fingering" maar dit vervelende probleem blijft zich voordoen. In de "AI Full Keyboard" mode lijkt de wisselbas wel te werken.
Ik dacht eraan om een "system reset" te doen, maar bedacht me om eerst mijn licht hier eens op te steken. Ben ik bij zo'n reset (naar fabrieksinstellingen) al mijn settings en styles kwijt die er al in staan? Eerst backup maken?
Sorry voor de vele vragen en alvast bedankt voor een mogelijke oplossing.
Johan |
|
Tyr0s_Fre4k
Senior Member
520 berichten |
Geplaatst - 30/06/2011 : 11:19:22
|
Hoi Johan,
Allereerst van harte welkom op het forum. Goed dat je jezelf even voorstelt en een toelichting geeft van je achtergrond. Dit zien we niet altijd.
Nu voor je vraag: Wat ik uit je verhaal begrijp is dat het niet gaat over on-bass akkoorden, oftewel akkoorden met een bastoon die anders is dan de grondtoon. De wisselbas is wat een style soms zelf speelt, vaak is dat een prime - kwint bas. (Zoals C-G) Als je het G akkoord aanslaat moet dit dus overgaan naar G-D. Jij geeft echter aan dat als je een G akkoord speelt, je ook een C bas krijgt. Is dit een typfout en bedoel je een G bas, of bedoel je hier echt een C bas (dit is erg belangrijk om tot een goede oplossing te komen)?
Als je wel met on-bass akkoorden wilt werken, kun je je keyboard op Fingered On-Bass instellen. De laagste noot van het akkoord wat je speelt zal dan de bastoon bepalen. Wil je dan met een C-akkoord een wisselbas, dan speel je eerst het C akkoord als C-E-G, en wissel je daarna naar G-C-E. Het keyboard zal deze beiden herkennen als C akkoord, maar dan met een afwijkende bas bij de tweede vorm.
Ik zou voor nu nog geen System Reset uitvoeren, omdat er nog niet exact duidelijk is wat het probleem is. Bij de system reset gaan alleen je instellingen terug naar de fabrieksinstellingen. Styles, Songs, Registraties, Multi-Pads etc. zijn volledig veilig. Je kunt ook een soft-reset uitvoeren door tijdens het opstarten van het keyboard de hoogste C-toets ingedrukt te houden, maar zoals ik al zei zou ik dat voor nu nog niet doen.
De vele vragen geven niet, daar is het forum voor. We hopen dat we er zo uit gaan komen.
Als je antwoord zou kunnen geven op mijn vragen, kunnen we zeker tot een oplossing komen.
Groet, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
|
|
JohanG
Starting Member
5 berichten |
Geplaatst - 30/06/2011 : 14:00:07
|
Hallo Martijn,
bedankt voor de snelle reactie, blijkbaar leeft dit forum wel aangezien mijn topic al 34x gelezen is.
Ben deze reactie ondertussen aan het bewerken aangezien ik de oplossing gevonden heb.
Via FUNCTION - MIDI de instelling gewisseld van MIDI Pedal 1 naar All parts en mijn baslijn loopt weer vloeiend.
Zal de kids hierover eens moeten aanspreken. Toch bedankt voor de moeite.
Groetjes,
Johan |
Bewerkt door JohanG op 30/06/2011 14:36:16 |
|
|
Tyr0s_Fre4k
Senior Member
520 berichten |
Geplaatst - 30/06/2011 : 14:22:00
|
Hallo Johan,
Staat er in jouw display dan ook G/C als je het G-akkoord gespeeld hebt? Dan zou je te maken kunnen hebben met een probleem wat eerder op het forum naar voren is gekomen.
Een Youtube filmpje zou inderdaad uitkomst kunnen bieden. Lukt het denk je om ook het beeldscherm van de T-2 erbij/erin op te nemen?
En is de C bas ook aanwezig bij andere akkoorden?
We gaan hier zeker uitkomen.
Groet, Martijn
edit: Nog een vraagje toegevoegd.
Bewerkt door Tyr0s_Fre4k op 30/06/2011 14:45:51 |
|
|
JohanG
Starting Member
5 berichten |
Geplaatst - 30/06/2011 : 14:48:29
|
Hallo Martijn,
bedankt voor de snelle reactie, (jij bent wel erg snel) blijkbaar leeft dit forum wel aangezien mijn topic al 34x gelezen is.
Ben deze reactie ondertussen aan het bewerken aangezien ik de oplossing gevonden heb.
Via FUNCTION - MIDI de instelling gewisseld van MIDI Pedal 1 naar All parts en mijn baslijn loopt weer vloeiend.
Zal de kids hierover eens moeten aanspreken. Toch bedankt voor de moeite.
Groetjes,
Johan
P.S. Moet dit topic afgesloten worden of hoeft dit niet in dit forum |
Bewerkt door JohanG op 30/06/2011 14:48:52 |
|
|
Tyr0s_Fre4k
Senior Member
520 berichten |
Geplaatst - 30/06/2011 : 16:50:24
|
Hoi Johan,
In een ander topic was dit probleem ook al naar voren gekomen, inclusief dezelfde oplossing. Om er zeker van te zijn vroeg ik ook naar de andere akkoorden. Maar blijkbaar ben je er zelf al achter gekomen wat de oplossing was. Hoe heb je dit gevonden als ik vragen mag?
Het topic hoeft niet afgesloten te worden, dat is hier niet gebruikelijk. Zo kan iemand die later hetzelfde probleem heeft nog iets posten in dit topic.
Goed dat het is opgelost, nu gauw verder met spelen. We hopen je vaker terug te zien. Vergeet het Youtube topic niet, en ook in de Jukebox kun je eigen creaties kwijt.
Groeten, Martijn
|
|
JohanG
Starting Member
5 berichten |
Geplaatst - 30/06/2011 : 18:07:37
|
Beste Martijn,
vraag mij verdorie niet meer hoe ik het gevonden heb. Heb de handleiding van voor naar achter doorgenomen, fora en internet afgeschuimd en bij toeval (ik denk door op ACMP te zoeken) de oplossing gevonden. Dit probleem was inderdaad blijkbaar al eens eerder opgedoken in dit forum. Het filmpje voor youtube is er niet gekomen, camera stond klaar, maar de oplossing was er eerder.
Groetjes,
Johan
P.S. Waar vind ik de jukebox |
Bewerkt door JohanG op 30/06/2011 18:11:40 |
|
|
n/a
deleted
1312 berichten |
Geplaatst - 30/06/2011 : 18:19:25
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door JohanG
Beste Martijn,
vraag mij verdorie niet meer hoe ik het gevonden heb. Heb de handleiding van voor naar achter doorgenomen, fora en internet afgeschuimd en bij toeval (ik denk door op ACMP te zoeken) de oplossing gevonden. Dit probleem was inderdaad blijkbaar al eens eerder opgedoken in dit forum. Het filmpje voor youtube is er niet gekomen, camera stond klaar, maar de oplossing was er eerder.
Groetjes,
Johan
P.S. Waar vind ik de jukebox
Nou in de zoek functie kan je die wel vinden hoor. Maar pas op voor sis , de goeroe maar altijd eerlijk sis
Soft-lounge, lounge, chillout componist including , producer http://clientprotos.com/webvert_intro/index.html |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 01/07/2011 : 12:45:16
|
Sis,
Weet gij, wat het verschil is tussen sis en een goeroe?
Een goeroe heeft volgers... :-)
Ge moet wel tegen een grapken kunnen hè...
New in town
Tyros 4 en Korg M3
|
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 01/07/2011 : 14:16:31
|
Belachelijk om jezelf tot "Goeroe' te benoemen,waarschijnlijk niet op de hoogte van de betekenis hiervan. Arrogantie ten top ! en tegelijk irritant ook !
Sis, Ga a.u.b. in belgie een forum oprichten om je ego te "kietelen"' Ik ben helemaal klaar met al je zgn. goedbedoelde opmerkingen en zogenaamde professionele adviezen op dit forum. In dit landje is de kreet ,Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg ' op de meeste mensen van toepassing,en daar voelen we ons prima bij.
Soryt
hier een kleine toelichting : Het woord goeroe staat voor een spirituele leraar of gids. De term wordt daarnaast in een aantal vakgebieden, zoals ICT en management, ook gebruikt voor bekende personen wier meningen een hoog aanzien genieten.
Etymologisch komt "goeroe" uit het Sanskriet. Het betekent letterlijk "zwaar" en illustreert hoe de positie van een leraar in de conservatieve brahmaanse traditie wordt opgevat. Een successie van goeroes en leerlingen heet parampara. Tibetanen vertaalden Goeroe met Lama, wat "onovertroffen" betekent.
Er zijn ook andere, populaire, niet-wetenschappelijke verklaringen voor de betekenis van het woord. Eén lezing stelt dat Goe staat voor Goekhar, wat wereld betekent en Roe voor Roekhar, god. Een Goeroe is volgens deze lezing iemand die de wereld van de goden kan binnentreden en na terugkomst zijn wijsheid met de mensen deelt. Een Goeroe is dus een voertuig om met de wereld van de goden in contact te komen. |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 01/07/2011 : 14:30:58
|
En ik sluit me volledig aan bij de mening van Soryt.
Ik vind deze forumvervuiling irritant en arrogant, en dan druk ik me nog netjes uit.
New in town.
Tyros 4 en Korg M3
|
|
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 01/07/2011 : 14:58:12
|
Daar gaan we weer !!!! Laat een ieder toch in z'n eigen waarde.
Muzikale Groet Henk |
|
|
n/a
deleted
1312 berichten |
Geplaatst - 01/07/2011 : 15:04:46
|
Jongens, je moet wel even tegen een grapje kunnen hé. Dat is helemaal niet zo bedoeld sis
Edit moderator : De maat is vol Sis !! Account blocked |
Bewerkt door T-Rossie op 02/07/2011 12:32:59 |
|
|
JohanG
Starting Member
5 berichten |
Geplaatst - 02/07/2011 : 22:52:11
|
Zeg mannen,
had ik dat geweten, had ik hier geen onderwerpje gepost hoor |
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 03/07/2011 : 01:14:05
|
JohanG, Trek je dit aub niet aan! S. is geblokkeerd omdat hij na enkele malen gewaarschuwd te zijn blijft volharden in zijn voor irritatie zorgende manier van posten. Dit heeft hij puur aan zichzelf te danken.
|
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 03/07/2011 : 11:05:17
|
Toch nog even deze reactie: Ik weet zeker dat heel veel mensen, volledig achter deze beslissing van T-Rossie kunnen staan.
JohanG, Deze ban lijkt heel abrupt uitgesproken te zijn. Maar dat is in het geheel niet het geval. Je hoeft maar een aantal van de berichten van deze meneer door te lezen, om te begrijpen welke irriratie deze persoon heeft opgewekt. En er was werkelijk niets aan te doen, omdat Sis blijkbaar ervan genoot om in de aandacht te staan. En is het geen positieve aandacht, dan maar negatieve aandacht. Ik denk dat er geen andere oplossing was.
Groet, Piet
Tyros 4 en Korg M3
|
|
|
Onderwerp |
|