Ik heb de volgende vraag. Als ik zelf via de T3 een liedje wil zingen, en ik speel de tweede stem bv in op spoor 8. Als ik nu bv duet aangeef, en het liedje aanzet en meteen de harmony knop aanzet dan zing ik de tweede stem vanaf het begin mee, wat ik niet wil. Mijn vraag is. moet ik de knop op het kyboard pas indrukken waar de tweede stem ook ikngespeeld is, of kan dit ook automatisch. Ik begrijp dat ik mijn vraag omslachtig heb gesteld, maar hopenlijk toch te begrijpen. Met groetjes Jo
Hallo Jo, Ik heb geen T3, maar ik neem aan dat de "harmony knop" vooer de T3 ook bedoeld is voor het instrumentale gedeelte voor je rechterhand. Je speelt rechts één trompet. Zodra je een accoord aanslaat hoor je meerdere trompetten. Om de 2e stem mee te laten zingen moet je bij de microfooninstellingen aangeven dat spoor 8 als input voor de zang geldt. Hier moet je ook instellen dat de VH niet op accoorden reageert. (Off) Kijk ook even op de site van Frans Suc6! Grtzz, Heiko
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger!
Je kan de VH : Vocal harmony starten en stoppen met registraties door VH/MIC aan te vinken in een registrtie.
Je kan ook het starten en stoppen van de VH: Vocal harmony ook in de song/midifile opnemen.
Druk REC en kies een lege track indien mogelijk. Schakel op de juiste momenten de VH: Vocal harmony in en uit.
In Digital record > Song creator > Tab Sys/ex. kun je deze VH: Vocal harmony in en uitschkelingen aanpassen. Zorg dat in FILTER (knop H) SYSTEM EXCLUSIVE MESSAGE(F0) aanstaat. Misschien handig als enige.
De Sys/ex : XGPrm 04 00 0C 40 F7 schakelt de VH: Vocal harmony in. De Sys/ex : XGPrm 04 00 0C 7f F7 schakelt de VH: Vocal harmony uit.
Met CUT en dan PASTE kun je ze verplaatsen of de bar:beat:clock aanpassen Met COPY en dan PASTE kun je ze verkopieren.
Je kan ze alleen niet rechtstreeks in de tyros invoeren. Als je dus één XGPrm 04 00 0C 40 F7 en één XGPrm 04 00 0C 7f F7 hebt opgenomen in de song/midifile kun je deze wel aanpassen of kopieren etc..
Als je de song/midifile nu afspeelt wordt de VH: Vocal harmony automatisch aan en uitgeshakeld.
Misschien wel handig aan het begin en eind van de song altijd uit te schakelen.