Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Aansturen externe vocal harmonizer
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

johanleo
Average Member

233 berichten

Geplaatst - 18/08/2011 :  09:06:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,
Een vriend-zanger die ik soms begeleid, gebruikt een externe vocal harmonizer (TC-Helicon Voicelive Touch). Dit toestel dient door mijn Tyros 4 aangestuurd te worden voor wat betreft de akkoorden.
Als ik me niet vergis dient dit via MIDI OUT te gebeuren.

Kan iemand mij zeggen hoe dit moet ? (Hoe instellen?)
We zoeken ook een NL-talige handleiding voor dat toestel: kan iemand helpen ?
Aan allen veel muziekplezier in deze kwakkelzomer !

johan

theplayer
Moderator

3016 berichten

Geplaatst - 18/08/2011 :  15:04:39  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Johan,

Van de Tyros Midi-out, ga je met een midikabel naar de TC-H Midi-In.
Nu moet je alleen nog op de TC-H instellen op welk midichannel hij aangestuurd moet worden.
Right 1 = channel 1
Right 2 = channel 3
Right 3 = channel 4
Left = Channel 2.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

johanleo
Average Member

233 berichten

Geplaatst - 19/08/2011 :  16:33:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Dank, Frans, voor de info.

In de tyros zijn de instellingen gelukt, nu moeten we ze ook nog correct krijgen in de TC- Helicon !

Volgende week proberen we dat uit !

johan

johanleo
Average Member

233 berichten

Geplaatst - 26/08/2011 :  08:01:19  Toon profiel  Reageer met citaat
FRANS,

Ik merk dat bij Midi out de CHORDS 1 op A12 staan en CHORDS 2 op de A13. Welke heb ik nodig?

Op de H TC kies ik dan kanaal 12 of 13, maar ik heb de indruk dat de harmony nog niet correct klinkt...

Is het gebruik van de Helicon TC beter dan de ingebouwde microfoonmogelijkheden van de tyros ?

Bij eerdere pogingen de Helicon TC via midi te verbinden, merkte ik dat ik met het Tyros volume (van de style) ook het microfoonvolume op de Helicon TC aanstuur, en dat is absoluut ongewenst. Kan dit voorkomen worden ?

johan

theplayer
Moderator

3016 berichten

Geplaatst - 26/08/2011 :  10:28:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Johan,

Wat dat microfoonvolume betreft kun je proberen om van het betreffende channel onder midi-transmit het vinkje weg te halen bij control change.
(Of op de TC-H receive van controle change uitzetten.)
Welk channel je moet gebruiken is een beetje moeilijk te zeggen omdat je gebruik maakt van een style.
Ik weet niet of de channels chord nu wel zo geschikt zijn om een vocoder aan te sturen, omdat je dat eigenlijk niet verder kunt beïnvloeden en het (meestal) geen lange noten geeft.

Wat beter in gebruik is zou ik je niet kunnen vertellen, want ik heb helemaal geen TC-H.
Ik moet dus ook bedenken hoe je het het beste kunt doen.
Overigens heb ik een bloedhekel aan zingen, dus dat doe ik ook al niet. (hahahahha)
Succes,
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite

johanleo
Average Member

233 berichten

Geplaatst - 26/08/2011 :  18:01:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Ja Frans,
Zingen kan ik ook niet en doe het dus ook niet.
Ik begrijp dat mijn collega (zanger) zelf zijn besturing op zijn statief wil, doch met de T3 hadden we goede resultaten als hij door de T3 zong!
Jammer dat ik ook nergens een Nederlandstalige handleiding van die Helicon TC op de kop kan tikken! (nergens in de mij bekende zoekkanalen!)

Hartelijk dank voor uw reacties !

johan
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000