Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Extra keyboard aan T4
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

guyske
Average Member

295 berichten

Geplaatst - 28/08/2011 :  21:14:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Voor diegenen die interesse hebben.
Ik was al een tijdje op zoek naar een tweede keyboard naast of onder mijn T4 (sinds mij T2 eigenlijk) om het probleem van te weinig octaven op te lossen.
Een tijdje geleden tegen de mox 6 aangelopen, zeer lang gekeken en gewogen en de volgende zaken kwamen me als zeer positief over.

- zeer uitgebreide audiomogelijkheden
- audio & midi via USB gekoppeld aan Cubase 5 AI
- XA (Expanded Articulation) tone generator, dezelfde als in de Motif
- kleine 7000 Arpeggiator's
- YC-3B Organ Emulation
- Prologue Software-Synthesizer
- zeer goede strijkers en voyces.

Dit waren voor mij de sterkste punten

De prijs was zeker ook een goed argument, ik ga hier niet zeggen hoeveel ik betaalde, maar in het algemeen rond de 999 EUR.
Waarde van de software is rond de 500 EUR.

Kort gezegd, ik heb hem besteld en ontvangen sinds een paar dagen.

Ik ben zeer tevreden met de aankoop, goed toetsenbord, en alles wat ik ervan hoopte heb ik in de praktijk kunnen omzetten.

Mijn T4 gaat naar de audio ingang zodat ik de T4 gewoon kan bespelen (alleen), ik kan hem echter perfect mixen met de MOX en al zijn mogelijkheden, via USB zowel midi als Audio naar Cubase en of naar PA.

Het enige probleem waar ik ben tegenaan gelopen is het registreren van de software, zoals gewoonlijk blinken de handleidingen van Yamaha niet uit in duidelijkheid en detail.
Op het internet echter vind je bij Yamaha wel extra manuals, in een aantal fora stonde gelukkig ook al de nodige hulp om registraties tot een goed einde te brengen.

Toch nog even een minpuntje: de voeding is voor mij onbruikbaar gebleken, ze gaf enorme storingen op de hele installatie, opgelost door een stabiele niet storende voeding te gebruiken (gelukkig heb ik een hele verzameling van die dingen liggen).

Ik hoop dat niemand dit niet ziet als een verkooppraatje, maar een prettige ervaring die ik graag deel met de collega muzikanten die er mss iets aan hebben.

Groeten

Guy

Yep hij is er, de ontdekkingstocht is begonnen ......

Bewerkt door guyske op 28/08/2011 21:45:19

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 28/08/2011 :  21:38:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Guy,

Altijd leuk om de beweegredenen tot een bepaalde instrumentenopstelling van anderen te lezen. Er is zoveel meer mogelijk via midi en -instellingen om het aan je wensen aan te passen.

Veel plezier ermee.

Groet,
Ruud
Ga naar bovenaan de pagina

Hanswiel
Senior Member

888 berichten

Geplaatst - 29/08/2011 :  09:57:29  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Hanswiel  Reageer met citaat
Hoi,

Het is goed als deelnemers aan dit forum hun enthousiaste ervaringen hier willen delen. Heel veel speelplezier toegewenst.

Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde,lang leve de vreugde
Musik macht freu(n)den

Website:tognog-music.nl

Bewerkt door Hanswiel op 29/08/2011 09:57:58

Jeepee
Average Member

121 berichten

Geplaatst - 01/09/2011 :  19:56:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Guy,

Wat leuk om je enthousiaste ervaringen met de MOX6 te te lezen! Ik deel het volkomen, heb een 8 aan de T4 gekoppeld. De MOX barst uit z'n voegen van de mooie klanken en vele creatieve mogelijkheden. Het toppunt voor mij is dat het gelijk een audio interface is. Met alleen één kabeltje naar de laptop gaat zowel audio als midi heen en weer. Dat is (vind ik) zoveel handiger dan een losse interface er tussen zetten en dat je dan ook nog via de audio-in van de MOX de audio van de T4 naar Cubase kunt sturen is natuurlijk helemaal top. Wat een een ding, die MOX!

Groet, Jaap uut Hasselt.

Jeepee

guyske
Average Member

295 berichten

Geplaatst - 01/09/2011 :  20:16:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Yep Jaap, dat waren voor mij ook de grootste redenen om de stap te zetten, het is wel een hele leercurve, ik had geen ervaring met een synt maar stapje voor stapje komen we er wel.
Ik was bang dat het al beloofde niet in de praktijk zou te brengen zijn, maar alles klopt en is snel voor mekaar te krijgen.

Heb jij last gehad van de voeding, bij mij liep het fout als ik de T4 audio door de MOX naar de PA stuurde. ?

Bewerkt door guyske op 01/09/2011 20:18:46

Jeepee
Average Member

121 berichten

Geplaatst - 24/09/2011 :  11:21:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Guyske,

Sorry voor de late reactie. Ik heb geen probleem als de T4 via de MOX naar de PA gaat. Alles klinkt kraakvrij.

Groet,
Jaap uut Hasselt.

Jeepee

guyske
Average Member

295 berichten

Geplaatst - 24/09/2011 :  12:00:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Geen probleem hoor.
Dan zal het aan een foutieve voeding liggen, nu geen probleem ik heb ze door een stevige stabiele vervangen.
Wat me zeer goed meevalt is het audiosignaal van de T4 dat je echt kan opfleuren via de Mox.
Ik blijf wel in ontdekking modus werken, t4 is geen probleem maar de Mox is een heel avontuur en blijft een grote uitdaging.

Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000