Auteur |
Onderwerp |
|
corvdh
Average Member
300 berichten |
Geplaatst - 04/09/2011 : 14:54:23
|
Ik heb in de loop der tijd het één en ander aan uvn voices ingeladen in de tyros 4. Nu wil ik wel eens weten wat er allemaal aan bestanden en mappen opgeslagen is op het flash geheugen. kan ik dit ergens bekijken? Het user geheugen kan ik namelijk wel simpel bekijken via de tab user.
Ik heb wel bij voice creator op de expansion module knop gedrukt, ik zie dan een soort tabel (wave, ch, size (kb)) maar daar staat niets in.
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 04/09/2011 : 15:20:10
|
Hallo Cor,
Je was al op de goede weg...
Ga naar voice creator, dan expansionmodule nu druk je rechtsbovenaan op catagory
nu zie je staan cat 01 cat 02 etc, scrol nu met de knop H naar beneden tot je premiumpacks ziet staan even wachten en alles wat vd premiumpacks op het memory staat zie je dan verschijnen, als je no catagory selecteerd zie je de overige custom voisces staan.
als je dus 1 custom voice wilt verwijderen zul je dus alle waves die onder die customvoice staan moeten verwijderen.
Hopelijk ben ik duidelijk zo voor je,
Gr Toine
Tyros 4 xxl en Stagepass 300 bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 04/09/2011 : 16:28:22
|
Er zijn in de loop der tijd al heel wat edit- en view-programmaatjes gemaakt. Ik hoop dat het mogelijk is dat een programmeur dat speciaal voor het Flash Memory van de T4 ontwikkelt.
Zoiets als Flash Mem Viewer of Flash Mem Editor of iets dergelijks. Als de inhoud ervan, buiten de T4 om, op eenvoudige wijze te wissen zou zijn, zou dat een welkome aanvulling zijn.
Groet, Ruud |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 04/09/2011 : 17:26:53
|
Hoi Ruud,
Dat ben ik helemaal met je eens, want om een voice te "deleten"is dit wel erg omslachtig en ingewikkeld op de T4.
Yamaha moet wel in ogenschouw houden dat de gemiddelde gebruiker niet zo ver in de materie duikt en durft om hierin iets te wijzigen. Dus het moet gebruiksvriendelijk blijven!
Maar ja nog gelukkig een dik jaar voor de boeg met de T4 voordat de perikelen opwaaien over de opvolger, wat mij betreft mag dit nog wel even gaan duren, want uitgekeken ben ik bij lange na niet, ontdek telkens nog tal van mogelijkheden.
Gr Toine
Tyros 4 xxl en Stagepass 300 bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
|
|
corvdh
Average Member
300 berichten |
Geplaatst - 04/09/2011 : 22:54:59
|
Ik zie nu wel bij No category allemaal wave bestanden staan, maar waar zijn category 1 t/m 20 voor? (zijn bij mij leeg) Staan er geen uvn bestanden op het flash geheugen?
Ik heb ooit een aantal uvn bestanden via usb ingeladen. Als ik nu bijvoorbeeld een uvn voice wil wijzigen (bijvoorbeeld een wave bestand verwijderen en een andere invoegen), kan ik dan de gewijzigde voice weer opslaan als uvn? Zo ja word hij dan opgeslagen op mijn harde schijf of op het flash geheugen?
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 05/09/2011 : 11:17:47
|
Hallo Cor,
Op de Flash Memory Card worden alle Wav-bestanden opgeslagen die door Expansion-voices (uvn) worden gebruikt. De Wav's blijven op de Flash Card staan, totdat je ze er zelf vanaf delete. Als je dus een expansionvoice verwijdert van één van de 128 customvoiceplaatsen, vind je de voice zelf niet meer terug, maar staan de wav's nog gewoon op de Flash Card. Je zult wel gemerkt hebben dat je de usb-stick, waar vanaf een uvn-voice wordt ingeladen, niet meer in de T4 hoeft te laten zitten als de voice wordt opgeroepen. Komt dus omdat de wav's op de Flash Card worden geplaatst. Bij de T3 en T2 was dat niet het geval.
Ik heb e.e.a. hierover al eens uitgelegd in dit onderwerp.
Als je een UVN wilt opslaan wordt die als geheel, dus met de gebruikte wav's, opgeslagen op Harddisk of usb-stick. De Category 1 t/m 20 kun je naar wens zelf vullen als je overzicht wilt creëren, door wav's te verplaatsen. Veelal staan de wav's eerst in de groep No Category.
Groet, Ruud |
Bewerkt door Ruud op 05/09/2011 11:22:56 |
|
|
|
Onderwerp |
|