Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Mijn nieuwe aanwinst de Tyros 4
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 4

WFF
Average Member

215 berichten

Geplaatst - 11/09/2011 :  14:00:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag allemaal,

Gisterochtend ook mijn Tyros 3 ingeruild voor de Tyros 4.
Ook ik had er 1 uur en 30 minuten rijden voor over (woon in Purmerend) om de Tyros 4 bij van Oostendorp te kopen.
Na enig mail verkeer vorige week met Henk mijn Tyros 3 die nog maar anderhalf jaar oud was ingeruild.
De ontvangst was weer hartelijk door de vriendelijke medewerkers van van Oostendorp met koffie.
Mijn persoonlijke gids deze ochtend was Guido, die alles rustig met mij doornam.
De extra Yamaha Premium Voice Packs die ik had aangeschaft voor de Tyros 3 waren ook keurig op de Tyros 4 geïnstalleerd.
Van mijn T3 HD had ik een kopie gemaakt.
Het eerste wat ik gedaan heb toen de Tyros 4 thuis opgesteld stond, was het terug plaatsen van deze kopie op de HD van de T4.
En gelijk had ik mijn registraties weer, wat een opluchting.
Na de inruil van mijn Technics 6(5)00 ben ik wel (minimaal) een halfjaar bezig geweest met het maken van nieuwe registraties.
Ik kan me nog herinneren dat ik in die tijd niet helemaal blij was.
Mijn eerst gespeelde noten op de Tyros 4 klonken volgens mijn vrouw veel warmer!
Dat vond ik zelf eigenlijk ook wel, maar dacht, dat wil ik waarschijnlijk horen.
Dus ik dacht, ik zeg het maar niet, maar toen zei zij het.
Mijn eerste indruk werd dus bevestigd.
Als jullie het niet erg vinden ga ik weer verder op ontdekkingsreis.
Er komen vast nog vragen.

Groetjes,
Wim
T3-XXL
Samson Resolv 50a + Sub 88

bertus
Senior Member

904 berichten

Geplaatst - 11/09/2011 :  16:05:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Gefeliciteerd ermee, maar dit lees je nu niet natuurlijk. Je bent veelst te druk met de aanwinst!!

Groet, Bert

Muziek is leuk, zingen op je werk totdat je weer thuis achter je Tyros 3 of 4 zit!!! Wat een verademing!
Tyros 3
Ga naar bovenaan de pagina

Wouter1972
Average Member

288 berichten

Geplaatst - 11/09/2011 :  18:37:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Wim,

Diezelfde reis naar Oostendorp hoop ik met mijn T-2 ook nog eens te maken.
Heel veel plezier met je Tyros 4 en laat nog eens wat van je horen ;-))

gr.
Wouter
Ga naar bovenaan de pagina

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 11/09/2011 :  19:08:19  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
Gefeliciteerd met jouw Tyros 4.
Wat jij beschrijft herken ik wel, behalve dan dat ik mijn Tyros 4 op afstand heb ingeruild, maar ook dan is Oostendorp hét adres!

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl
Ga naar bovenaan de pagina

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 12/09/2011 :  14:36:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Veel plezier met je Tyros4, Wim.


Groet,
Ruud
Ga naar bovenaan de pagina

WFF
Average Member

215 berichten

Geplaatst - 12/09/2011 :  16:58:53  Toon profiel  Reageer met citaat
In eerste instantie, bedankt voor de leuke reacties.

Het is een feest om op de Tyros 4 te spelen.

Het enige wat mij weer opviel en dat was bij mij bij de overgang van de Technics naar Tyros 3 ook al zo, dat ik flink hard op het klavier moet slaan.
Ik heb inmiddels al via Direct Acces > Initial Touch, het niveau Touch op soft 2 staan.
Maar desondanks vind ik dat bij diverse sounds o.a. klarinet het geluid van de rechterhand te zacht is, ten op zichten van het ritme.
Staat er misschien toch nog ergens een instelling niet goed?
Ik hoor het graag.
Misschien moet ik hier wel een nieuw onderwerp van maken, maar in eerste instantie wacht ik nu even de reacties hier op af.

Groetjes,
Wim
T3-XXL
Samson Resolv 50a + Sub 88
Ga naar bovenaan de pagina

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 15/09/2011 :  10:50:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim,

Ook van mij heel veel plezier gewenst met je Tyros 4.
Een prachtmachine waar je heel veel plezier aan gaat beleven.

Geniet er van.

Groet,
Piet

Tyros 4 en Korg M3
Ga naar bovenaan de pagina

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 15/09/2011 :  11:30:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Nog even over dat punt dat je vindt dat bij diverse sounds het geluid van de rechterhand te zacht is.

Dat vond ik dus ook. Dat je soms heel veel werk hebt, om de verschillende parts qua volume in balans te brengen. Vooral omdat je dan verplicht bent om andere parts zachter te moeten zetten, om de rechterhandparts te kunnen blijven horen.
Ik heb daar wel een alternatieve oplossing voor bedacht.
Natuurlijk zet ik in voice-set, het desbetreffende geluid meteen al op 127, soms staat dat ook nog niet op 127.

En als dat nog niet helpt, heb ik hier een alternatieve oplossing.
Ik weet niet hoe ver je al bent met de dsp's.
Maar wat ik doe is, dat ik een user dsp maak. In principe komt het op hetzelfde neer, wat ik bij Rita heb gezegd over het aanpassen van de orgelsounds, moet je dat topic nog maar even na lezen.
Echter nu pas ik dus geen rotary aan, maar het maximale volume van de sounds.
Ik ga daarvoor naar dsp categorie Dynamic. Vervolgens kies je type Comp Melody.
Nu ga je een user dsp maken. Kies daarvoor parameter rechts boven in.
Nu kom je op een scherm waar je je eigen aanpassingen kunt maken.
Om het volume flink op te pompen heb ik de gegevens op de volgende manier aangepast.
Type Basic blijft Basic
treshold offset -6
lowgain offset -63
Midgain offset +11
Highgain offset +10
Variatie is niet aan. Dus die is niet van toepassing.

Vervolgens heb ik dit effect als user weggeschreven onder de naam Booster.
En elke keer als ik deze dsp aan de te zachte sound koppel, zul je zien dat je nu genoeg volume (boost) hebt.
Misschien zelfs zo luid, dat je in voice-set, het maximale volume weer wat terug moet zetten.
Misschien niet helemaal op de manier zoals het zou moeten, maar het werkt bij mij perfect.
Geen zachte sounds meer, waar je dit bij toepast. Het enige nadeel is, dat het je één dsp kost, van de mogelijke 5 dsp's, die je op één geluid kunt toepassen. Ik hoop dat je er wat aan hebt, en dat andere forumleden dit misschien ook als een oplossing zien.

Groet,
Piet

Tyros 4 en Korg M3
Ga naar bovenaan de pagina

tyros2
Senior Member

791 berichten

Geplaatst - 15/09/2011 :  13:06:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim.

Proficiat met je nieuwe aanwinst.
Wat betreft het volume van sommige instrumenten
kijk even hoe het modulation wheel staat,
als deze helemaal omhoog staat zul je bepaalde instrumenten
niet of nauwelijks horen.


Muzikale Groet
Henk
Ga naar bovenaan de pagina

WFF
Average Member

215 berichten

Geplaatst - 15/09/2011 :  16:59:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Piet en Henk bedankt voor deze informatie.

Het modulatiewiel stond een klein stukje naar boven Henk.
Heb even snel gekeken hoe het wiel stond, of het invloed heeft weet ik nog niet, daar ik het nog niet met spelen heb geprobeerd.

Piet wat jou informatie betreft daar moet ik nog helemaal in duiken.
Geen idee wat dsp is of waar het een afkorting van is, misschien wil je mij dat uitleggen.
Of vraag ik nu iets dat al op het forum staat naar aanleiding van de vraag over de orgelsounds?
Ik zal daar in ieder geval gaan kijken.

Tot zover alvast bedankt.


Groetjes,
Wim
T4-XL
Samson Resolv 50a + Sub 88
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

2987 berichten

Geplaatst - 15/09/2011 :  17:41:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hoi Wim,

DSP staat voor Digital Sound Processor.
Hier mee komen de effecten tot stand.
Maar laat je nu even niet gek maken en probeer er eerst gewoon eens mee te spelen en er van te genieten.
Je zult dan steeds meer ontdekken.
Maar zonder meer maar alles te veranderen zonder dat je weet wat wat is, is niet zo'n goed plan.
Dat kan later altijd nog.
Je kunt altijd met de knop balance de onderlinge volumes wijzigen.
Succes en Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 15/09/2011 :  17:57:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Wim,

de dsp's zijn de effecten, die je aan de geluiden kunt meegeven.
Daar hoort reverberation, chorus, tremolo, phaser, etc. en voor jouw geval dus ook dynamic bij. Dynamic is dus een effect in de vorm van een extra volume-mogelijkheid wat je koppelt aan een sound, die volgens jou niet luid genoeg klinkt. Wat ik bedoel, is dat je dus het originele geluid gaat oppompen qua volume... En idd. als je kijkt naar het topic hoe krijg ik mooiere orgelsounds, een vraag die gesteld werd door Rita een paar weken terug.
Dan zul je zien dat het antwoord wat ik gegeven heb, heel veel overeenkomsten heeft met wat ik Rita uitgelegd heb. Daar ging het om het verfraaien van het orgelgeluid d.m.v. de dsp's (effecten) van de Rotary SP aan te passen.

Bij jou gaat het nu om het aanpassen van het Dynamic-effect.
Je moet weten, dat je aan elk geluid effecten (dsp's) kunt plakken.
Jij gaat nu een effect aan het geluid plakken wat het volume van de sound zal veranderen. Echter als je het doet, met de factory instelling van de dsp categorie Dynamic, type Comp Melody, dan wordt het geluid maar in hele kleine mate versterkt. Als je nu dit effect aanpast, en vervolgens het wegschrijft, als eigen gemaakt dsp. Je ziet je eigen gemaakte dsp terug in de categorielijst onder in, bij de user. Daar kun je je eigen dsp maken.
Dan zul je horen, dat de sound veel luider klinkt.
Nadat je deze dsp aan een piano, fluit, brass, alles is mogelijk, gekoppeld hebt, zul je horen dat het zachte geluid nu veel luider klinkt. Het is opgepompt door de nieuwe instellingen, die ik al voor je opgeschreven heb.
Probeer het eens zou ik zeggen. Als je het niet begrijpt, wil ik het met alle plezier verder uitleggen. De gebruiksaanwijzing, die je bij de Tyros 4 hebt gekregen zal niet voldoende zijn, als je zo diep gaat.
Wat wèl uitkomst biedt, is de advanced parameterguide, die je o.a. bij de Tyros4 site van Henk Oostendorp kunt downloaden. Daar vind je dit soort informatie beter beschreven. En voor de rest is het veel uitproberen.
De dsp's van de Tyros vind ik heel goed, maar je kunt er zelf ook nog veel aan verbeteren. Ga er lekker mee puzzelen, en save je werk als user dsp.
Veel succes.

Groetjes,
Piet

Tyros 4 en Korg M3
Ga naar bovenaan de pagina

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 15/09/2011 :  18:19:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Wim,

Nog een kleine aanvulling, ik had het over die advanced parameterguide.
Ik heb even op de T4-site van Henk gekeken. Ik zie die download er niet meer bij staan. Dat is jammer, misschien dat een advanced manual op een andere manier op het internet te vinden is.
Wat ik me wel afvraag, je hebt een Tyros 3 gehad. De dsp's die daar gebruikt worden, komen heel veel overeen met de Tyros 4 dsp's. Ik haal hier uit dat je dus op de Tyros 3 ook niet veel met de dsp's hebt gedaan.
Dat is jammer. Want je kunt zo veel meer met de geluiden doen, als je de dsp's een beetje door hebt. Maar zoals Frans zegt, lekker genieten en laat je vooral door mij de kop niet gek maken. Hoewel het je geheel vrij staat om lekker te gaan experimenteren. Zo ben ik er ook achter gekomen. Ha, ha, er kan niets ontploffen. En je verprutst niets aan de effecten, want je kunt ze niet overschrijven. Ga lekker pielen aan alle metertjes, knopjes en luister wat de effecten doen. Je zult verrast zijn, met wat je ontdekt.

Succes op je ontdekkingstocht.

Groetjes,
Piet

Tyros 4 en Korg M3
Ga naar bovenaan de pagina

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 15/09/2011 :  18:40:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi wim,

Inmiddels ook al gekeken of ik nog zo'n advanced gebruiksaanwijzing voor je heb.
Die heb ik nog, als je er belangstelling voor hebt, zal ik hem via een pm naar je toe mailen.

Ik hoor het wel.

Groet,
Piet

Tyros 4 en Korg M3
Ga naar bovenaan de pagina

WFF
Average Member

215 berichten

Geplaatst - 15/09/2011 :  19:57:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Piet,

Heel erg bedankt voor de uitvoerige en duidelijke uitleg.
Ik ga er zeker binnenkort mee stoeien, daar ik mij in deze materie ook wel verder wil verdiepen en eigen maken.
Daarom wil ik ook wel de advanced gebruiksaanwijzing toegezonden krijgen waarover jij het heb.
Ik zal je mijn pm adres mailen.

Helaas!!!!! ga ik na het weekend voor 12 dagen naar het crisis land en zal daarom dus met het verder stoeien op mijn nieuwe aanwinst moeten wachten tot de nieuwe maand is gestart.
Daar ik daar morgen en het weekend er opvolgend hoogst waarschijnlijk geen tijd meer voor zal vinden.

Maar zodra ik er wat mee heb geëxperimenteerd hoor je dat van me.



advanced gebruiksaanwijzing

Groetjes,
Wim
T4-XL
Samson Resolv 50a + Sub 88
Ga naar bovenaan de pagina

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 15/09/2011 :  20:34:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Graag gedaan, Wim

De gebruiksaanwijzing komt naar je toe.

Groet,
Piet

Tyros 4 en Korg M3
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: van 4 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000