Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Audio opname met aux-in
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Dick
Average Member

218 berichten

Geplaatst - 19/09/2011 :  19:23:34  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dick  Reageer met citaat
Hallo allemaal,

ik ben regelmatig bezig met het maken van opnames en dat via de audio recorder, en dat doen we ook regelmatig met meerdere personen en instrumenten. Nu is dat goed mogelijk via multi opname; maar dan track voor track.

Ik dacht als ik een mengpaneel aan de aux-in/loop return hang, dan kan ik meerdere instrumenten of microfoons aansluiten,afregelen en dan gelijk opnemen op de audio recorder.
Nu krijg ik echter geen signaal via deze aansluiting binnen op de audio recorder. Weet iemand of hetgeen ik wil mogelijk is? Of is deze ingang daarvoor niet bedoelt?

Ik hoop dat iemand mij zou kunnen helpen.

Groetjes, Dick
www.dickvisker.nl

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 27/09/2011 :  11:27:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
Hoi Dick,

Ik heb hier onlangs ook eens mee geëxperimenteerd, maar ben ook tot de conclusie gekomen dat alleen de MIC IN ingang de harddisk recorder bereikt (al dan niet met tussenkomst van DSP effecten en de VH2).

Eigenlijk ook wel logisch. Alle onderdelen die je in het MIXING CONSOLE ziet, bereiken qua signaal ook de harddisk recorder. De LINE IN/AUX IN ingangen zie je hier niet in terug komen. Je kunt daar dan bijvoorbeeld ook geen effecten of toonregeling op toepassen.

De LINE IN/AUX IN is dan ook puur gerealiseerd om de audio van een extern apparaat over de versterking van de Tyros te laten lopen (of via de LINE OUT/AUX OUT op één kanaal op je externe mengpaneel binnen te laten komen) zonder tussenkomst van interne DSP processoren.

Persoonlijk vind ik het achteraf ook niet zo erg. Op deze manier is de interne opname altijd puur digitaal. Moet er niet aan denken dat er per ongeluk ruisjes of andere bijgeluiden op de opname komen via de voorversterker van de LINE IN/AUX IN ingang. Dat zijn namelijk van die subtiele bijgeluidjes die je meestal pas later hoort wanneer je de opname terugluistert. Zolang je de MIC input op 0 zet in het MIXING CONSOLE heb je daar totaal geen last van met de digitale harddisk recorder en hoef je je om de LINE IN/AUX IN geen zorgen te maken in dit geval.

Groetjes,

Robert

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Alles over mijn muzikale activiteiten en Tyros 4: http://www.robbiedoes.nl
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

Bewerkt door robbiedoes op 27/09/2011 11:28:18
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000