Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 Nieuwe boxen Tyros 2
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Sneakyman
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 24/09/2011 :  16:47:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal,

Al een poosje zit ik te spelen op de logitech Z-2300. Maar een paar weken geleden
heb ik de kabels een beetje gemold waardoor deze stoort. Dit vond ik een mooi moment
om naar nieuwe boxen te kijken. Toch ben ik hier niet (meer) zo bekend mee, zeker
niet op keyboard gebied. Daarom zoek ik wat hulp.

Natuurlijk heb je de Yamaha HS50M en HS80M. Deze zien er erg mooi
uit en heb veel goede verhalen erover gehoord. Binnenkort wil ik deze ook even beluisteren en ga
ik ook even langs bij Muziekcentrum Oostendorp. Maar vroeg me af of er nog meer tips
zijn in deze prijsrange. Het is puur voor thuisgebruik en indien echt nodig af en
toe meenemen voor zalen van maximaal 50 mensen.

Budget is rond de HS50M en HS80M maar als het echt beter is wil ik altijd wel mijn budget verhogen.

Gr. Menno

Bewerkt door Sneakyman op 24/09/2011 16:49:12

rita
Average Member

403 berichten

Geplaatst - 25/09/2011 :  08:51:27  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo Menno
Ik heb deze boxen ook, en ik ben ook aan het sparen voor andere boxen. Mag ik weten wat de prijs is van deze?? grtz ryta
Ga naar bovenaan de pagina

Sneakyman
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 25/09/2011 :  09:34:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Rita,

Welke bedoel je precies? De Logitech Z-2300 heb ik gekocht voor 100 euro denk ik.
De Yamaha HS50M is rond de 300 euro (2 stuks) en de Yahama HS80M is rond de 500 euro.
Is tenminste wat ik tegen ben gekomen aan prijzen. Ook bij oostendorp zijn ze te koop.
Namelijk hier: HS50M , Hs80M en Woofer HS10W.

Maar ben dus erg benieuwd te horen wat anderen van deze boxen vinden of er misschien
alternatieven zijn die beter zijn of dat ik ze gewoon moet nemen.

Gr. Menno

(foutive links gewijzigd)

Bewerkt door theplayer op 26/09/2011 20:57:17
Ga naar bovenaan de pagina

Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten

Geplaatst - 25/09/2011 :  11:50:04  Toon profiel  Klik om Tyr0s_Fre4ks MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Hey Sneak,

Ik ben zelf in Juni overgestapt van de Z-2300 naar een set HS50M (zonder subwoofer).
Zelf vond ik de HS50 in het begin heel erg vlak klinken, maar na wat stoeien met de EQ instellingen van de Tyros is er echt een mooi geluid uit te krijgen.
De speakers zijn, zoals je wellicht weet, heel erg eerlijk. Ze laten een apparaat klinken zoals het werkelijk is.

De grootste schok kwam toen ik, vanwege de verbouwing van mijn kamer, mijn Tyros naar de woonkamer verplaatste en weer aansloot op de Z-2300 (er was geen plek voor de HS50's).
Opeens was de Tyros, met welke EQ instelling dan ook, een hele klap van z'n kwaliteit kwijt. Het was gewoon bijna verdrietig om naar te luisteren.

Al met al vind ik de HS50 een enorm goede investering. Ik maak mijn nieuwe opstelling ook zo dat al mijn apparatuur (PC, TV en Tyros) allemaal via een mengpaneel over de HS50's gaan.
Ik zal nog wel foto's posten als het helemaal af is.

Waar je rekening mee moet houden is dat de HS50's geen klankkleuring toevoegen aan een instrument, het klinkt zoals het is. Je kan dus beter klinkende speakers krijgen, maar de eerlijkheid van de HS50's is ongeëvenaard.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt,

Greetz,
Martijn

P.S. Het is jammer dat je zo ver weg woont, anders had je wel een keer kunnen komen spelen en proberen! Mag alsnog, maar Oostendorp is veel dichterbij voor jou.



Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.
Ga naar bovenaan de pagina

rita
Average Member

403 berichten

Geplaatst - 25/09/2011 :  12:07:50  Toon profiel  Reageer met citaat
ja ik bedoelde de HS 50 M de Z 2300 heb ik nu, ik zit ook een beetje mijn licht overal op te steken. De HS50M had ik al zo,n beetje in gedachten, daar het alleen voor kamer gebruik is, de 80 is meer voor zaaltjes lees ik, grtz ryta
Ga naar bovenaan de pagina

bertus
Senior Member

907 berichten

Geplaatst - 25/09/2011 :  16:55:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Heb ze gisteren besteld, de Hs50M met subwoofer. Zie onderwerp": http://www.t-2.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=3021
Voor kamergebruik mét subwoofer zuiver genoeg lijkt mij. Het is ook je persoonlijke smaak die het het doet, ben je veeleisend dan heb je aan de beste nog niet genoeg denk ik....

Groet, Bert

Muziek is leuk, zingen op je werk totdat je weer thuis achter je Tyros 3 of 4 zit!!! Wat een verademing!
Tyros 3

Bewerkt door bertus op 25/09/2011 16:58:18
Ga naar bovenaan de pagina

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 25/09/2011 :  17:57:45  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
Je zult er geen spijt van krijgen...

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl
Ga naar bovenaan de pagina

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 25/09/2011 :  19:10:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Veel plezier ermee, Bert.
Een heel goede keuze en zelfs een veeleisende gebruiker heeft er genoeg aan.

Wat Martijn ook schrijft: Het zijn eerlijke speakers, zonder toevoeging. Je zult thuis een wezenlijke verbetering van geluidskwaliteit ervaren tov de standaard speakers.

Nog even geduld kennelijk....

Groet,
Ruud
Ga naar bovenaan de pagina

Sneakyman
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 26/09/2011 :  09:22:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt allemaal,

Dan worden dit binnenkort dus gewoon mijn boxen.
Ga nog wel even kijken naar het verschil van de HS50M en HS80M.
De bas is mij iets te duur en kan altijd later nog aangeschaft
worden. (bas is even duur als 2 HS80M monitoren)

Gr. Menno
Ga naar bovenaan de pagina

rita
Average Member

403 berichten

Geplaatst - 26/09/2011 :  14:46:52  Toon profiel  Reageer met citaat
goedendag
Bij mij is de kogel ook door de kerk!! Heb ze besteld!!
Heb echter een sudwoofer nog van logitech, zou dat in combibatie van de Hs 50 kunnen? of moet het er 1 van Yamaha zijn? grtz ryta
Ga naar bovenaan de pagina

Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten

Geplaatst - 26/09/2011 :  15:35:00  Toon profiel  Klik om Tyr0s_Fre4ks MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Hoi rita,

De subwoofer van de Z-2300 is waarschijnlijk niet compatible met de HS-50's. De beste combinatie is de HS 50's met een HS 10 W (De bijbehorende subwoofer).
De monitors van de Z-2300 zitten met tulp-stekkers aan de subwoofer vast, dus je kan de HS-50's proberen aan te sluiten met tulp --> jack kabels.
Ik denk niet dat het aan te raden is, omdat de HS-50's actieve monitoren zijn. Ze versterken dus zelf het geluid.
De subwoofer van de Z-2300 doet dat ook, dus je zou dan dubbele versterking krijgen. Dit is meestal niet zo goed voor de speakers.

Beste is dus gewoon de originele sub aanschaffen erbij.

Groet,
Martijn



Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1609 berichten

Geplaatst - 26/09/2011 :  15:55:55  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Bij gebruik van de Hs 8 monitoren is er in principe geen subwoofer noodzakelijk,de 8" drivers geven voldoende laag weergave,zeker voor thuis gebruik.

Soryt

Hier is een engelse test van de Yamaha HS serie >>
http://www.theaudiomagazine.com/?p=10

Citaat :
Without the subwoofer in use, the HS50Ms still generate enough low frequency output (other than the really low notes, of course) that one could feel confident using them to set the relative levels of bass drum and four string bass, for example.

Bewerkt door Soneg op 26/09/2011 16:03:17
Ga naar bovenaan de pagina

rita
Average Member

403 berichten

Geplaatst - 26/09/2011 :  20:36:50  Toon profiel  Reageer met citaat
ok bedankt voor de uitleg! grtz ryta
Ga naar bovenaan de pagina

Sneakyman
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 27/09/2011 :  09:15:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Heb hem ook besteld, wel zonder de bas omdat ik die te duur vind.

@Martijn Zou je misschien voor ons die EQ instellingen hier willen gooien?
Dan kunnen we deze bekijken en misschien ook gebruiken.

Gr. Menno

Bewerkt door Sneakyman op 28/09/2011 21:18:10
Ga naar bovenaan de pagina

Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten

Geplaatst - 29/09/2011 :  00:29:23  Toon profiel  Klik om Tyr0s_Fre4ks MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Hey Menno,

Ik ben op dit moment een nieuwe setup aan't maken (komen nog foto's van).
Ik hoorde vandaag, toen ik even een kwartiertje m'n HS50's had aangesloten, dat er nog flink wat gesleuteld moet worden aan de EQ instellingen. De akoestiek van m'n kamer is erg veranderd, en ook de afstand tot de speakers is gewijzigd.
Als de opstelling af is zal ik me eens buigen over m'n nieuwe EQ instellingen.
Ik zal ze posten zodra ik een mooie instelling heb.

Groet,
Martijn

P.S. Misschien andere forumleden die een HS-serie aan hun Tyros hebben hangen en hebben gespeeld met de EQ-instellingen?
Post de instellingen eens, dan kunnen we kijken of het ook iets voor een ander is!



Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000