Auteur |
Onderwerp |
|
robbiedoes
Average Member
281 berichten |
Geplaatst - 15/10/2011 : 00:59:37
|
Vandaag ben ik tot een zeer onaangename beperking aangelopen van het Tyros geheugen.
Ik heb een gelukkige bezitter van alle beschikbare Premium Packs en Voices van Yamaha zelf. Ik heb de Custom en Premium Voice Library gewist en het geheugen geformatteerd zodat alles vrij is.
Vervolgens heb ik alleen alle Yamaha Premium Packs en Voices geladen (PanFlute, Trombone, VintageKeys, Entertainer, Euro&US Organ, Choir&Vocal, MixedChoir, etc, etc).
Geheugenstatus is dan als volgt:
Er is 504MB geheugen gebruikt en nog een ruime 518MB vrij. Maar let eens op het aantal Waveform Counts....dat is hiermee bijna volledig verbruikt. Van de 1280 Waveform posities, zijn er nog maar 92 vrij .
Daarna heb ik een paar Custom Voices ingelezen, totdat het geheugen de volgende status heeft:
Nog ruim 364MB vrij, maar nog maar 28 waveform posities. Merk op dat in verhouding de Custom Voices veel minder waveform posities in gebruik nemen.
Nu kom ik op het punt dat ik (een uitgeklede versie van) de Europack wil laden. Dan volgt de onderstaande melding:
Klaar...heb ik duur geheugen van 1GB gekocht, nog ruim 364MB vrij maar door beperkingen van de waveform posities is mijn gebruik van Custom Voices dus tot een minimum beperkt. Er zijn 473 Waveform posities nodig, maar er waren nog maar 28 Waveform posities vrij.
Ik baal hier best van en zal hierover ook zeker contact op gaan nemen met Yamaha. Mijn hoop is gevestigd op een firmware update (mits het geen hardwarematige beperking is). Elke toekomstige Premium Pack is voor mij dus geen optie meer, want het zijn juist de Premium Packs/Voices die een enorme hoeveelheid waveform posities verbruiken.
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = Alles over mijn muzikale activiteiten en Tyros 4: http://www.robbiedoes.nl = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = |
Bewerkt door robbiedoes op 15/10/2011 01:01:54 |
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 15/10/2011 : 10:53:08
|
Hallo Robert,
Je hebt helemaal gelijk. Tot nu toe heb ik me ook alleen gefocust op de hoeveelheid vrije MB-geheugen. Het maxiumum aantal waveform counts telt dus wel degelijk mee.
Dit vind ik een behoorlijke beperking en hoop dat dit door Yamaha verholpen kan worden. Wellicht is het ook een idee om jou post op het yamaha keyboardforum te plaatsen. Met hen heeft Yamaha ook contact en de vermelding daar zal de exposure zeker groter maken.
Er zijn met het werken met het Expansion Board dus twee beperkingen: 1. Na gewiste wave data van het Expansion Board wordt het beschikbare vrije geheugen niet juist weergegeven. Pas na opnieuw formatteren of defragmenteren is het opgelost. 2. Hetgeen zojuist door jou is geanalyseerd met maxiumum aantal waveform counts.
Als je het niet wilt/kunt plaatsen op het Yamaha Keyboardforum, wil ik het met jouw toestemming ook wel doen.
Groet, Ruud |
Bewerkt door Ruud op 15/10/2011 11:02:28 |
|
|
fransonline
Senior Member
695 berichten |
Geplaatst - 15/10/2011 : 10:56:16
|
Hmm, da's niet zo mooi! Kan me voorstellen dat je flink schrikt en bedenkt dat je ondanks 1 Gig. Flash eigenlijk niet meer verder kunt uitbouwen. Dit kan niet de bedoeling zijn. Ik hoop met jou op een Yamaha oplossing.
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
|
|
robbiedoes
Average Member
281 berichten |
Geplaatst - 16/10/2011 : 19:04:48
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Ruud
Wellicht is het ook een idee om jou post op het yamaha keyboardforum te plaatsen. Met hen heeft Yamaha ook contact en de vermelding daar zal de exposure zeker groter maken."
Beste Ruud,
Bedankt voor je advies. Ik zal dit zodirect ook op het aangegeven forum plaatsen. Ik had het al op een ander Engelstalig forum (psrtuturial) geplaatst en inmiddels een digitaal supportformulier richting Yamaha Support gestuurd. Mijn ervaring is dat het ongeveer 2 weken duurt voordat Yamaha hier op reageert. Even afwachten dus, maar als er nieuws/antwoord is van Yamaha zal ik dat via de fora communiceren.
Groetjes,
Robert
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = Alles over mijn muzikale activiteiten en Tyros 4: http://www.robbiedoes.nl = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 16/10/2011 : 20:06:26
|
Hallo Robert,
Ik heb er zojuist ook mijn reactie bij geplaatst. Nu ik jouw Display-foto's nog eens bekeken heb, zou ook het aantal beschikbare Wave Counts van belang kunnen zijn.
Het pakket wat je wilde laden was 75 MB en 473 Waves groot. Het zegt Required remaining number of Waves. Als je ipv Waveform Counts (nog 28 vrij) een regel erboven kijkt naar Wave Counts, zie je dat nog slechts 8192-7742=450 vrij is.
Groet, Ruud |
|
|
robbiedoes
Average Member
281 berichten |
Geplaatst - 16/10/2011 : 20:12:17
|
Ruud,
Ja, je hebt helemaal gelijk. Na de installatie van alle huidige Premium Packs/Voices is alles bijna volledig verbruikt: zowel "Wave Count" als ook de "Waveform Count".
Er zal dus een oplossing moeten komen dat er geen beperking meer is voor deze beide onderdelen, zodat alleen de geheugenruimte daadwerkelijk een rol speelt of er nog wel/geen ruimte is om voices in te laden.
Groetjes,
Robert
Bewerkt door robbiedoes op 18/10/2011 11:27:56 |
|
|
Niek
Average Member
197 berichten |
|
robbiedoes
Average Member
281 berichten |
Geplaatst - 20/01/2012 : 20:39:20
|
Hoi Niek,
Bedankt voor je oplettendheid. Ik had het gemeld bij Yamaha via hun support website, alleen jammer dat ze mij persoonlijk NOOIT een antwoord terug hebben gestuurd.
Wel heel erg fijn dat het probleem is opgelost!
Groetjes,
Robert
|
|
muzikant
Average Member
235 berichten |
Geplaatst - 22/01/2012 : 11:51:01
|
Weer een probleempje opgelost... |
Bewerkt door muzikant op 22/01/2012 11:52:23 |
|
|
|