Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 hoofdtelefoon
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Hanswiel
Senior Member

888 berichten

Geplaatst - 30/10/2011 :  10:07:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Hanswiel  Reageer met citaat
Hoi,

Tijdens een muziek-avond bij een verzorgingsinstelling werd gezellig gekletst (en gegeten) door de bewoners. Ik had met de leiding afgesproken dat de muziek op een aanvaardbaar (ouderen)-nivo zou staan. Naarmate de gesprekken luider werden kreeg ik steeds meer moeite mijzelf te horen spelen. Ik dacht, dan maar de koptelefoon op
(Bose in-ear). Omdat het geluid zacht stond hoorde ik de in-ear ook niet.

Is er een goedkoop systeem (geen mixer) waarmee je het geluid op je hoofdtelefoon (waarom heet dat eigenlijk telefoon) kunt versterken zodat in de zaal een rustig geluid is, maar in je oren voldoende luid, om te horen wat je aan het doen bent.

Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde,lang leve de vreugde
Musik macht freu(n)de(n)

Website:tognog-music.nl

Bewerkt door Hanswiel op 30/10/2011 10:25:16

theplayer
Moderator

3007 berichten

Geplaatst - 30/10/2011 :  12:36:27  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hoi Hans,

ja, dat is een bekend probleem.
Een echte oplossing kan ik ook niet vinden in die hoofdtelefoon.
Je zou er dan een versterkertje tussen moeten zetten.
Andere mogelijkheid is de PA zachter te zetten, zodat je het keyboard iets harder kunt zetten.
Meestal los ik het op door de PA meer achter me te zetten.
Nadeel is dat je ze dan niet zo ver uit elkaar kunt zetten, maar dat verschil horen die mensen dan toch niet.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

Wouter1972
Average Member

293 berichten

Geplaatst - 30/10/2011 :  20:08:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Het woord telefoon in je vraag heb ik voor je uitgezocht: het komt uit het Grieks waarbij Tele=Ver en Phone=geluid. Net als bij een telefoon kun je
Misschien voorstellen dat wanneer je ee kabel in de keyboard steekt, er geluid over een afstand
van keyboard naar hoofdtelefoon wordt getransporteerd.
Ga naar bovenaan de pagina

Hanswiel
Senior Member

888 berichten

Geplaatst - 31/10/2011 :  09:00:02  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Hanswiel  Reageer met citaat
Hoi,

Frans, dat was een goede tip. Ik zet het geluid van de L1's zachter en van de T3 wat harder. Dat werkt inderdaad goed bij lagere geluidsnivo's. Bedankt, probleem opgelost.

Wouter, bedankt voor je zoekwerk.

Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde,lang leve de vreugde
Musik macht freu(n)de(n)

Website:tognog-music.nl
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000