Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Aan de computer aangesloten Tyros doet raar
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Carola
Junior Member

96 berichten

Geplaatst - 04/11/2011 :  13:54:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi allemaal,

Als ik mijn Tyros 4 aansluit aan de computer doet het vreemd. Ik hoor dan ongewenste bijgeluiden met de styles meekomen als de computer ook aanstaat.

Wie heeft hier een oplossing voor?

Groetjes,

Carola

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 04/11/2011 :  14:12:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Carola,

Kun je wat meer toelichten hoe je de Ty4 op de computer hebt aangesloten en wat voor bijgeluiden je bedoelt? Met welke kabels, welke uitgangen e.d.
Het kan best zijn dat via de computer een midi thru ontstaat en zodoende klanken/geluiden terugkoppelt.

Groet,
Ruud
Ga naar bovenaan de pagina

Carola
Junior Member

96 berichten

Geplaatst - 04/11/2011 :  14:39:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Ruud,

Ik heb de Tyros aangesloten via USB.

Meestal staat Cubase open, maar zelfs als ik het bestand waar ik mee bezig ben afsluit hoor ik nog bijgeluiden. Soms loopt een andere voice mee in het patroon van de style. Laatst had ik een Vocalvoice bij de piano. Of een andere voice i.p.v. bv de bas. Of een andere drumkit. Maar meestal zijn het dan hele andere geluiden.

Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is.

Groetjes,

Carola

T-Rossie
Moderator

3235 berichten

Geplaatst - 04/11/2011 :  15:40:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Carola,

Ik ben er vrijwel 100% zeker van dat dit veroorzaakt wordt door het aktief zijn dan de MIDI thru. (File/preferences/Midi)
Er ontstaat een soort loop (lus) omdat midi data uit de T4 maar de PC (cubase) gaat en door de Thru weer terugkomt.
(Bijna vergelijkbaar met een rondzingende microfoon)

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 04/11/2011 :  20:24:48  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
PC uit, Tyros uit en één voor één apparatuur en software weer aansluiten/activeren.
En dan kijken waar en wanneer het fout gaat.

Soms zit het probleem in een kleinigheid. Zo vervormde deze week mijn Tyros 4 geluid... en tsja, de microfoon stond nog aan en vervormde het geluid.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000