Auteur |
Onderwerp |
|
Carola
Junior Member
96 berichten |
Geplaatst - 04/11/2011 : 13:54:29
|
Hoi allemaal,
Als ik mijn Tyros 4 aansluit aan de computer doet het vreemd. Ik hoor dan ongewenste bijgeluiden met de styles meekomen als de computer ook aanstaat.
Wie heeft hier een oplossing voor?
Groetjes,
Carola |
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 04/11/2011 : 14:12:37
|
Hallo Carola,
Kun je wat meer toelichten hoe je de Ty4 op de computer hebt aangesloten en wat voor bijgeluiden je bedoelt? Met welke kabels, welke uitgangen e.d. Het kan best zijn dat via de computer een midi thru ontstaat en zodoende klanken/geluiden terugkoppelt.
Groet, Ruud |
|
|
Carola
Junior Member
96 berichten |
Geplaatst - 04/11/2011 : 14:39:39
|
Hoi Ruud,
Ik heb de Tyros aangesloten via USB.
Meestal staat Cubase open, maar zelfs als ik het bestand waar ik mee bezig ben afsluit hoor ik nog bijgeluiden. Soms loopt een andere voice mee in het patroon van de style. Laatst had ik een Vocalvoice bij de piano. Of een andere voice i.p.v. bv de bas. Of een andere drumkit. Maar meestal zijn het dan hele andere geluiden.
Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is.
Groetjes,
Carola |
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 04/11/2011 : 15:40:10
|
Carola,
Ik ben er vrijwel 100% zeker van dat dit veroorzaakt wordt door het aktief zijn dan de MIDI thru. (File/preferences/Midi) Er ontstaat een soort loop (lus) omdat midi data uit de T4 maar de PC (cubase) gaat en door de Thru weer terugkomt. (Bijna vergelijkbaar met een rondzingende microfoon) |
|
|
fransonline
Senior Member
695 berichten |
Geplaatst - 04/11/2011 : 20:24:48
|
PC uit, Tyros uit en één voor één apparatuur en software weer aansluiten/activeren. En dan kijken waar en wanneer het fout gaat.
Soms zit het probleem in een kleinigheid. Zo vervormde deze week mijn Tyros 4 geluid... en tsja, de microfoon stond nog aan en vervormde het geluid.
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
|
|
|
Onderwerp |
|