Auteur |
Onderwerp |
|
wernerjo
Junior Member
70 berichten |
Geplaatst - 13/12/2011 : 10:18:12
|
Hallo allemaal,
heeft iemand ervaring met deze combinatie of iets wat er op lijkt? Ik kan mijn TC wel aanspreken via akkoorden op mijn T3 maar het lijkt of hij niet alle soorten akkoorden goed verwerkt. Daar komt nog bij dat de midifiles van TMF met de vocalist lijn niet goed werkt.
Wie heeft er tips voor mij?
Alvast heel erg bedankt.
groet, Werner |
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 13/12/2011 : 11:53:02
|
Hey Werner, Ik heb gewerkt met de TC VoiceWorks Plus en die had een vergelijkbaar probleem.
De TC raakt ietwat in de war omdat er tijdens het spel van de Tyros enorm veel MIDI data wordt verstuurd: (Op vrijwel elk midikanaal gebeurt er wel iets: Drums, begeleiding, Left, Right1-3 enz.)
Nadat ik op de Tyros alleen het gewenste kanaal voor MIDI-send (LEFT)had geactiveerd ging alles prima. Dus via de MIDI-setup alle vinkjes voor Tx weghalen met uitzondering van dat kanaal waarop je de accoorden wilt/speelt.
Sinds de T4 met VH2 is het gebruik van de TC niet (meer) nodig. |
Bewerkt door T-Rossie op 18/12/2011 17:23:16 |
|
|
wernerjo
Junior Member
70 berichten |
Geplaatst - 13/12/2011 : 12:01:39
|
Hoi Roel,
Het spelen van akkoorden lukt. Alleen krijg ik het idee dat hij niet alle akkoorden oppakt. Ik werkt via Lower of Left. Al de rest is uitgeschakeld.
Nu nog de vocalist lijn van de TMF midifiles....
Ik weet niet of de TC daar een apparte instelling voor heeft dat is een melodielijn volgt.
groet, Werner |
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 13/12/2011 : 12:58:35
|
De vocalist track van TMF behelst niet de melodielijn maar het is een accoorden track. (Was het niet midikanaal 4?) |
Bewerkt door T-Rossie op 18/12/2011 17:22:48 |
|
|
wernerjo
Junior Member
70 berichten |
Geplaatst - 13/12/2011 : 13:19:49
|
Zal nog eens kijken vanavond. Bedankt alvast.
groet, Werner |
|
|
Rene
Senior Member
717 berichten |
Geplaatst - 13/12/2011 : 16:12:33
|
Hallo Werner,
Ik werk ook met een TC Helicon voiceworks, i.c.m. met een T4. In de Tyros heb ik in het midi systeem alles aangevinkt, behalve bij het tapblad transmit heb ik pc uit staan bij left, dat is CH4. Verder heb ik niets veranderd in de Tyros. Op de TC moet je het midikanaal ook op 4 zetten. Het is wel zo, dat je moet kiezen, wat de instellingen betreft. Of je gaat voor het zelf spelen, of je stelt hem in dat de vocalist meeloopt met de nummers van TMF online. ( daar werk ik ook mee ) Ik doe het liever zelf, dan kan je zelf bepalen, welke stemmen je mee wilt laten zingen, d.m.v je linkerhand ( left ) De TC heb ik daarom op note staan. Ik bepaal zelf het aantal stemmen. Dit werkt bij mij zonder problemen en met alle akkoorden.
Rene
Ik heb 'm......de Tyros 4 Samson resolv 65A monitorset, db Technologies DVX12, Sub18 |
Bewerkt door Rene op 13/12/2011 16:13:11 |
|
|
wernerjo
Junior Member
70 berichten |
Geplaatst - 18/12/2011 : 11:48:49
|
Bedankt voor de reacties.
Heb de TC gisteren voor het eerst gebruikt tijdens optreden en gewoon zelf de akkoorden gespeeld. Werkt prima zo. Ga het zo maar houden. Heb geen zin de hele avond te zitten switchen
groet, Werner |
|
|
|
Onderwerp |
|