Ik heb mijn Tyros 4 op mijn computer aangesloten. Als ik op de Computer met een Midi editor bv Cakewalk SONAR X1 of Sibelius een midi file heb bewerkt, speelt deze Perfect via USB op de TYROS 4 af. Wil ik daarna op de TYROS 4 iets spelen, dan wel een midifile afspelen dan is en blijft de TYROS geheel stil. Na uitzetten en weer aanzetten van de TYROS functioneert deze weer normaal.
klopt sonar heeft een bug hij schakelt de midi local control uit van het keyboard(komt geen geluid meer uit) oplossing is naar de midi instellingen van het keyboard en opnieuw een keer drukken. dus druk op de knop :function: dan :midi: dan en keer drukken op een geheugenplek waar je eigenlijk opstond en je kan weer spelen op je keyboard
Is eigenlijk geen bug van Sonar X1. Je kan dit zelf veranderen in een INI file van het programma:
Zoek in de Sonar X1 bestanden op je PC naar de volgende file: TTSSEQ.INI Open dit bestand met kladblok (geen ander programma want het moet terug gesaved worden als ASCII code zonder opmaak) Hierin zie je staan (kan misschien wel een beetje verschillen):
Met SendLocalOn=1 bepaal je dat Sonar X1 bij het afsluiten je keyboard terug op Local On zet en met SendLocalOff=0 zeg je dat Sonar X1 bij het opstarten je keyboard NIET in local Off zet.
hallo Etienne, ik had hetzelfde probleem dan Jaap. Heb jou oplossing toegepast en blijkbaar werkt deze. Voor alle veiligheid het mapje "TTSSEQ.INI" toch maar even gecopieerd alvorens te wijzigen. Bij mij zit deze map op de volgende locatie : C:\Users\Eigenaar\AppData\Roaming\Cakewalk\SONAR X1 Producer >TTSSEQ.INI misschien ook nuttig om te weten voor andere PC/Sonar-gebruikers. Alleszins dank voor de oplossing en met vriendelijke groet eddy