Auteur |
Onderwerp |
|
Tyrooster
Average Member
167 berichten |
Geplaatst - 02/01/2012 : 20:25:20
|
Hallo allemaal. Misschien hoort dit onderwerp ook wel een beetje bij de "Overige onderwerpen"
De Tyros4 heeft 500 styles met elk twee intro's die onmiskenbaar een melodie inluiden. Vaak herken ik wel iets, maar het is niet voor mij weggelegd om dan een titel te weten. Auteursrechtelijk zal Yamaha geen titels mogen noemen, en er zijn ook geen exact nagespeelde intro's opgenomen.
Wij, alle forumleden bij elkaar, weten natuurlijk veel meer. Ik had al eens een MF-bestand gemaakt waar alle styles in staan met een fictieve titel; het stylenummer. Dat werkt prima als je iets zoekt. Maar ik mis de songtitels.
Is het toegestaan via het forum te verzamelen wat een ieder aan titels herkent in de beschikbare intro's. Waarschijnlijk heeft het grootste deel van de intro's een relatie met een of meer herkenbare songs. Ik zou die informatie wel willen verzamelen en omzetten naar een MF-bestand.
Maar misschien is het al ergens beschikbaar.
Wie weet meer, en/of heeft betere ideeën?
Jaap Tyros4fun |
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
|
Tyrooster
Average Member
167 berichten |
Geplaatst - 03/01/2012 : 18:57:40
|
Hallo Soryt. Dank voor de reactie, maar deze had ik al, en dit is niet wat ik bedoel.
De meeste styles hebben intro's die op internationaal bekende songs gebaseerd zijn. Ik zou graag een MF hebben die bij elke style, en elk van de twee intro's één of meer songtitels geeft. Zoals: R&B: Motorcity intro 3 Onmiskenbaar geschikt voor "My Girl" Zoals: R&B: Motorcity intro 2 Onmiskenbaar geschikt voor "Love Potion #9" Zoals: Balad: Easy Balad Intro 3 Onmiskenbaar geschikt voor "The Last Farewell"
Zo zijn er dus nog 997 andere intro's die bij een titel kunnen passen. Deze titel helpt je dan op weg de rest van de muziek er bij te zoeken.
Verder moeten er toch ook andere dan NE & BE MFD-files voor de T4 zijn? De hele westerse wereld speelt met deze 500 styles toch?
Jaap Tyros4fun |
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 03/01/2012 : 19:17:17
|
Hoi Jaap,
Als je in het scherm van de styles zit, staat er onderaan een knop: Repertoire. Als je deze drukt, krijg je sugesties aangeboden. Let wel: Deze zijn wel afhankelijk van de gebruikte musicfinder. groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 03/01/2012 : 20:25:52
|
En je kan natuurlijk zelf een stijl/intro koppelen en/of maken en dan aan de Musicfinder of een registratie toevoegen.
Soryt |
Bewerkt door Soneg op 03/01/2012 20:27:00 |
|
|
Tyrooster
Average Member
167 berichten |
Geplaatst - 04/01/2012 : 17:24:04
|
L.S. Ik heb op het internet gevonden wat grotendeels geeft waarnaar ik zocht. Een MFD-file met songtitels waarin alle 500 styles voorkomen en elke style tenminste één titel heeft. Gratis download. Ruim 1400 records. Veel duitse titels maar dat is voor bv. een Oberpolka niet zo vreemd. Samengevoegd met mijn eigen Allstyles: 500 records, kan ik zien dat elke style via een titel gevonden kan worden. Dus geeft ook elke style een "repertoire"
Waarschijnlijk heb ik gevonden wat jullie allemaal al kenden, maar hier toch even de link:
http://services.music.yamaha.com/musicfinder
(Als het niet mag dan zijn de heren moderatoren gemachtigd deze te verwijderen.)
Jaap Tyros4fun |
|
|
bertus
Senior Member
916 berichten |
Geplaatst - 04/01/2012 : 17:53:22
|
Dan ben je toch weer terug bij af of heb ik het nu mis?
Groet, Bert
Misschien ontgoocheld als een nummertje maar niet slaagt, maar beter dàt, dan helemaal niet geprobeerd te hebben...
Yamaha Tyros 3 Yamaha HS 50 M Yamaha HS 10 W |
|
|
Tyrooster
Average Member
167 berichten |
Geplaatst - 04/01/2012 : 19:18:20
|
Nee, Dan ben ik nooit bij af geweest.
Jaap Tyros4fun |
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 04/01/2012 : 22:33:41
|
Die snap ik ook niet,we zijn hier niet aan het "ganzeborden".
Soryt |
|
|
Samtyros
New Member
28 berichten |
Geplaatst - 05/01/2012 : 15:01:33
|
Ik ben ook in de (ganzen)put gevallen.
|
|
|