Kan ik van een style channel PHR1 een octaaf lager zetten zonder deze opnieuw te moeten inspelen? Ik heb al gekeken bij de mixingconsole (tabblad TUNE) maar daar kan ik alleen de Right 1 t/m 3 en de left voice regelen.
Ik kan ook channel PHR1 niet selecteren, krijg dan de melding dat ik het eerst moet wissen voor ik het kan bewerken.
Ik dacht niet dat dat mogelijk was. Je kunt dat wel doen op een computer. Dat komt denk ik door de beveiliging die yamaha er in heeft zitten. Groetjes,
Ik weet wel dat er software bestaat om een style te unlocken zodat je alle channels kunt bewerken zonder deze te hoeven wissen. Ik weet niet of dit met elke (Tyros 4) style werkt en of ik dan wel bij de octaaf instellingen kan komen. Maar als het niet gaat is het jammer.
Wellicht op de volgende manier? Let wel: ik heb de Tyros 4 pas vier weken en heb het niet uitgetest...
Misschien kan je een custom Voice maken met dezelfde klank als PHR1 en stel je die voice een octaaf lager in. Vervolgens assign je deze custom voice aan PHR1.
Procedure: - Kopieer style naar USB stick - Stop USB stick in de computer - Start Slit & Splice (de style wordt nu gesplitst in een midiile en een styledata file - Bewerk de midifile met een midifile bewerkprogramma op de computer om de gewenste track een octaaf te verlagen - Start opnieuw Split & Splice om de bewerkte midifile met de styledata weer samen te voegen.
Ik heb de voice een octaaf lager gezet via Voice set en toen opgeslagen. Nu staat de opgeslagen voice in het user geheugen en dat kan ik in de style creator niet selecteren. Ik zie dan alleen het tabblad Preset, ik kan daar dan wel naar de custom voices toe en er één selecteren. Alleen de aangepaste voice staat bij mij dus nu in het user geheugen en kan deze van daar uit niet kopieren naar de custom voices.
Als ik Robbiedoes goed begrijp heb ik het programma Split & splice nodig en een midi file bewerkprogramma. Welk midi file bewerkprogramma moet ik daar voor hebben?
Nu is de Tyros 4 zo gebruiksvriendelijk, maar als ik simpel een octaaf van een stylepart wil veranderen moet ik dit op de computer met twee software programma's doen. Het zou toch handig zijn als ik dit gewoon met de style creator kon regelen.
Kun je note limit niet een octaaf lager zetten? Style creator > Tab PARAMETER > Channel instellen op gewenste track > 3 (knop B 2x) > Note limit HIGH instellen tot het juiste resultaat. Style opslaan.
Voor je verdere vragen: Style Unlocker werkt op tyros 4 niet op alle channels. Zou je kunnen testen voor jouw style.
De midi-file kun je met alle midibewerkings programma's bewerken. Wel opslaan als midiformaat "midi 0"
Je kan als je de midi-file als song laadt in je Tyros en dan via song creator bewerken zo ook een octaaf lager zetten.
Ik gebruik zelf Sonar 8.5 producer, hierbij kun je de markers van de variaties ook zien.
Let wel op bij alles in een channel een octaaf lager zetten met megavoices dan wordt de bijgeluiden ook veranderd.