Auteur |
Onderwerp |
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 11/01/2012 : 08:20:10
|
Hallo forum,
ik heb nu een aantal nummers gespeeld en opgenomen met de audiorecorder. Werkt super. En daarna speel ik ze af in de auto. Klinkt geweldig, die T4!
Bij het laatste nummer heb ik geëxperimenteerd met het veranderen van de klanken van de style. Onder andere een andere bas. Het volume van de bas bepaalde ik op het gehoor. Ik droeg een koptelefoon. Klonk goed.
Vervolgens speel ik dat af in de auto, en de autoruiten trillen er bijna uit!
Conclusie: blijkbaar geeft de gebruikte hoofdtelefoon de bassen te zwak door, waardoor ik hem te hard zet.
Ik ben nu van plan een nieuwe hoofdtelefoon te kopen, die het frequentiespectrum zo neutraal en gelijkmatig mogelijk weergeeft.
Hebben jullie tips? Welke hoofdtelefoon gebruiken jullie voor het afmixen van een nummer?
Alvast bedankt voor de reacties!
Maarten |
|
T-Rossie
Moderator
3238 berichten |
Geplaatst - 11/01/2012 : 09:18:05
|
Mijn ervaring met afmixen op een koptelefoon is ronduit slecht en doe dat absoluut nooit meer.
Ondanks dat mijn koptelefoon een hééle dure Sennheiser is werkt het gewoon niet. Afmixen moet je eigenlijk op een paar goede speakers doen. De Yamaha NS10 leent zich daar goed voor... als het daarop goed klinkt, klinkt het overal goed. De NS10 is er niet meer. Zijn opvolger de MSP5 heb ik maar de HS50 lijkt er verdraaid veel op. |
|
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 24/01/2012 : 14:54:49
|
Dank je voor de reactie, T-rossie. Ik had liever een ander antwoord gehad maar ik ben bang dat je gelijk hebt. Goede tip van die Yamaha!
Maarten |
Bewerkt door maartenb op 24/01/2012 14:55:17 |
|
|
Dick
Average Member
218 berichten |
Geplaatst - 25/01/2012 : 16:44:15
|
Hallo Maarten, ik heb daar ook wel eens last van, en inderdaad ik maak de mix ook met mijn Bose L1's aan..., maar heb je er aan gedacht de bassen van je auto radio terug te zetten?
Groetjes, Dick Tyros4 Bose Compact L1 www.dickvisker.nl http://www.youtube.com/user/dcvis |
|
|
guyske
Average Member
295 berichten |
Geplaatst - 25/01/2012 : 21:51:31
|
Oei, ik vrees dat daar niet veel plezier aan te beleven valt, lukt me niet met een hoofdtelefoon.
Tyros 4 - MFC-10, Roland TD-4KX2 - OCTAPAD SPD-30, MOX 6 - HS80m. |
|
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 31/01/2012 : 11:36:41
|
OK, het idee om te eindmixen met een hoofdtelefoon heb ik mede door jullie reacties laten varen.
De reden dat ik een hoofdtelefoon wilde gebruiken, is dat de T4 bij mij in de woonkamer staat, waar ook een TV aan staat en kinderen spelen. Voor mij lastig concentreren, en zij zitten niet te wachten op een nummer dat gemixed wordt.
De HS80 ziet er goed uit. Op dit moment heb ik het geld er echter niet voor over. Ik heb wel de bijbehorende boxen van de Tyros 4.
Heeft iemand een nummer afgemixed op de TRS-MS04? En hoe beviel dat?
Maarten |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 31/01/2012 : 11:58:35
|
Maarten
Ik zit met het zelfde probleem, Tyros staat in de huiskamer, daarom heb ik een hoofdtelefoon gekocht die niet hinderlijk is voor de "omstanders", een Senneheiser-HD-215. Het voordeel voor mij is dat deze gesloten is, en er dus weinig geluid naar buiten komt. het afmixen valt wel mee, als ik over de boxen speel moet ik toch het volume sterk terugschroeven.(set Bose L1 Compact) Voor de hoofdtelefoon was ik iets meer dan € 100,= kwijt.
Grt. Frans
|
Bewerkt door F.van Holten op 31/01/2012 13:26:16 |
|
|
|
Onderwerp |
|