| Auteur |
Onderwerp  |
|
|
New in town
Senior Member

932 berichten |
Geplaatst - 05/02/2012 : 20:17:05
|
Hallo medeforummers,
Ik probeer me een beetje te verbeteren met m'n muziekspel. En behalve dat ik probeer heel veel onbass akkoorden te gaan spelen, wat de muziek toch wel een extra dimensie geeft, probeer ik nu ook gerichter met de joystick om te gaan...
Wie is handig met de joystick om gitaren lekker te laten scheuren? En kan goed met de joystick omgaan? Ik zit er zelf vaak naast, dan zit ik goed, dan druk ik weer te ver, knap irritant. Wie heeft mooie trucjes en tips om deze lastige bijkomstigheid van het keyboarden beter onder de knie te krijgen?
En is er ook een regel, wanneer bend up, wanneer bend down? Of is het gewoon een kwestie van gevoel, en talent?
Ik weet wel, dat bend up en bend down ook wel makkelijker te bereiken is met articulation buttons 1 en 2. Maar het lijkt me juist zo leuk om een zuivere bend up en bend down met m'n joystick te kunnen maken. Het lijkt me mooi om dat straks ook met mijn synthesizer te kunnen.
Wie heeft goede bruikbare tips voor mij? 
Groet, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos
Muziek maken en geluiden creëren is prachtig om te doen... Het is als het ware "schilderen" op de stilte.
|
|
|
eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten |
Geplaatst - 05/02/2012 : 20:49:05
|
Hallo Piet, ik heb toevallig met wat rondneuzen iets gevonden dat je misschien kan gebruiken op de site die Tyro (Wim) voorstelt in zijn antwoord op de vraag "wijzigen van Main Variation" in het forum "Tyros3" van 03 02 2012. Het is een onvoorstelbaar uitgebreide site (dankjewel Wim), wel in het Engels, maar lees maar eens verder in hetzelfde item, daar is blijkbaar ook al iets op gevonden met behulp van "Word2010" voor de vertaling naar het Nederlands. Klik op "deze site" in het antwoord van Wim en ga dan naar item "C12" "Tips for making Pitch Bends"in het onderwerp "Midi & Songs". Succes. VrGr eddy |
 |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten |
Geplaatst - 05/02/2012 : 20:54:31
|
Oeps ! foutje in datum : de vraag werd gesteld op 22 01 2012 doch het voorlopig laatste antwoord dateert van 03 02 2012. VrGr eddy |
 |
|
|
New in town
Senior Member

932 berichten |
Geplaatst - 05/02/2012 : 21:11:59
|
Hallo Eddy,
Dank je wel, ik zal die verwijzing naar die site eens gaan bekijken. Ik moet wel een beetje lachen om me zelf, ik noem het een joystick, het is natuurlijk een pitchbend stick. En bij de Tyros zit niet eens een stick, maar een pitch bend wheel... Een beetje verstrooid van me. Op mijn synth zit wel een stick... ;-) Maar goed, het idee blijft hetzelfde.
Groet, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos
Muziek maken en geluiden creëren is prachtig om te doen... Het is als het ware "schilderen" op de stilte.
|
 |
|
|
New in town
Senior Member

932 berichten |
Geplaatst - 05/02/2012 : 21:34:53
|
Inmiddels de drie Engelse tips uit dat stuk doorgelezen.
Ik ben bang, dat dat toch niet genoeg is. Het zou zo mooi zijn, als iemand die goed met het pitchbend wheel of pitchbend stick om kan gaan, dit woordelijk aan me probeert uit te leggen. Ik zou het zo doen, of zo doen... Misschien vraag ik wel te veel. En is het woordelijk niet goed over te brengen. Maar dan hoor ik het wel.
Groet, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos
|
 |
|
| |
Onderwerp  |
|
|
|