Auteur |
Onderwerp |
|
Tyrooster
Average Member
167 berichten |
Geplaatst - 07/02/2012 : 10:57:26
|
Halllo allemaal. Ik ben wel erg laat met het op het forum brengen van dit punt. Maar mijn eigengemaakte midi-songs uit de T2 en de registraties van de T2 leiden op mijn T4 vaak tot ongewenste resultaten. Inmiddels heb ik begrepen dat dat is omdat voices niet meer in de T4 voorkomen, en er dan een andere voice wordt ingevuld die niet klinkt of juist keihard klinkt.
Er schijnt een programma van Yamaha te zijn waarmee je dit kunt verhelpen.
Is dit programma er inderdaad? Zo ja, een paar vraagjes:
Waar vind ik dit programma, draait het ok op IMac of alleen onder Windows Kan ik hier al mijn registraties en mijn songs collectief laten omwerken of moet het individueel. Kun je met dit programma alle midi's optimaliseren voor de T4? Ook die van derden? Wie helpt me, ik sta open voor alle handige tips en adviezen.
Alvast bedankt voor de hulp, Groeten,
Jaap Tyros4fun |
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 07/02/2012 : 11:41:46
|
Jaap
Het lijkt mij het beste om de REG. aan te passen met de voices van de T4, in de T2 waren ze wel aanwezig, en dit mis je nu in de T4, ik heb hetzelfe gehad met de overschakeling van T2 naar T3. Hij wil een voice aanspreken die er niet meer is.
Grt. Frans
|
|
|
Tyrooster
Average Member
167 berichten |
Geplaatst - 07/02/2012 : 17:41:07
|
Frans, bedankt voor de reactie. Zo was ik begonnen, maar het is onbegonnen werk. In de midis zitten ook de foute voices, en die zijn daar moeilijk aan te passen.
Ik had begrepen dat er een hulpprogramma is van Yamaha. Met name om T2 registraties en "songs" voor de T3 geschikt te maken. Dat zou dan ook werken voor de T4?
Ik hoop op verder advies.
Jaap Tyros4fun |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 07/02/2012 : 22:01:05
|
Jaap
Voor de T3 heb je een progje dat van TVN bestanden UVN bestanden maakt, staat op de Yamaha site T2 werkt n.l. met TVN voices en T3 met UVN voices, maar voor zover ik begrepen heb, werken die niet op de T4. Maar zoals ik zeg alleen voor de voices. Van de midi,s weet ik het niet, de T4 moet ook midi,s lezen. Wat je met een "song" bedoelt weet ik niet. Maar als je de REG, niet aanpast, zal hij toch die ontbrekende voice blijven zoeken, en een andere voor in de plaats zetten (of geen)
Grt. Frans
|
Bewerkt door F.van Holten op 07/02/2012 22:05:51 |
|
|
Tyrooster
Average Member
167 berichten |
Geplaatst - 08/02/2012 : 16:14:27
|
Hallo Frans. Dank voor de reactie. Blijkbaar heb ik van iets gehoord dat niet bestaat : Een conversieprogrammaatje voor T2 registraties en midi's naar T3 en /of T4 registraties en midi's. Het programma moet niet meer beschikbare voices en styles omzetten in redelijke alternatieven. Zonder conversie worden onbruikbare vervangers ingezet. Ik heb helaas geen T2 meer bij de hand. Ik kan dus ook niet verder vaststellen wat er nou precies fout gaat bij mij.
Met SONG bedoel ik, en gebruik ik de term die te T4 hanteert: de zelf opgenomen midi's zoals gekozen wordt met knop A van het hoofddisplay.
Tenzij bij iemand nog iets boven komt wat mij verder kan helpen; Ik beschouw het onderwerp als afgesloten.
Jaap Tyros4fun |
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 08/02/2012 : 18:00:32
|
Hallo,
Die programma's zijn er inderdaad. ze staan op de tyros4site van Yamaha je vindt daar: MegaEnhacer; Voor toepassing van megavoices in de songs. Tyros3 Fileconverter: Dit is om data van de Tyros 2 om te zetten naar Tyros 3/4. (Registration Memory, Song, Style(inclusief OTS), Multi Pad, Custom Voice, and Custom Voice Library gemaakt met the Tyros2. Wellicht heb je hier iets aan. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
Bewerkt door theplayer op 10/02/2012 12:56:44 |
|
|
Tyrooster
Average Member
167 berichten |
Geplaatst - 10/02/2012 : 10:28:38
|
Kijk Frans, dit is wat ik bedoel. Alleen het downloaden gaat via Easypass? Daarvoor moet ik me aanmelden. Ik kan daar kiezen voor mijn IMac operating system, dus dat geeft hoop. Ik probeer me daar aan te melden, maar er wordt gevraagd naar een Zip-code. Wat bedoelen ze daar nou weer mee? Wat ik ook probeer, ik krijg een foutmelding. Vreemd allemaal, want mijn keyboard en e-mail adres zijn destijds bij aflevering al geregistreerd. Het mag toch niet moeilijk zijn deze programmaatjes van Yamaha te krijgen? Groeten,
Jaap Tyros4fun |
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 10/02/2012 : 11:28:39
|
Hoi Jaap,
Het is ook niet zo moeilijk. Ik klik op het programma dat ik wil hebben. Dan kom ik op een downloadpagina uit van dat programma. Ik zet onderaan een vinkje bij "Yes, I agree". Dan wordt de downloadlink actief en daar klik ik op. Dan hoef ik het alleen maar op te slaan. Moeilijk is het dus niet. Natuurlijk gebruik ik wel windows. Groetjes,
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 10/02/2012 : 12:59:48
|
Hoi Jaap,
Ik moet even op mijn vorige bericht terug komen. Je hebt gelijk, maar dat had ik nog nooit meegemaakt. Hoe komt het? Dit is de site behorende bij de US. Ik heb de link gewijzigd naar de site voor NL. Daar kom je dit soort moeilijke dingen niet tegen. Hopelijk lukt het nu wel. Groetjes,
|
|
Tyrooster
Average Member
167 berichten |
Geplaatst - 10/02/2012 : 17:43:38
|
Hallo Frans Dat is het geweest. Alles is nu luid en duidelijk.
Het werkt ook. De registraties en de midi-songs klinken weer als vanouds. Jammer dat ik daar meer dan een jaar naar gezocht heb. Vooral jammer omdat ik de bij de aanschaf van de T4 Oostendorp had gevraagd deze conversie te verzorgen. Zelf snap ik hier te weinig van. Veel is toen wel gebeurd, maar dit blijkbaar niet.
Blij dat het nu opgelost is. Dank aan iedereen die heeft meegedacht. Ik ga nu weer lekker muziek maken.
Jaap Tyros4fun |
|
|
|
Onderwerp |
|