Auteur |
Onderwerp |
|
n/a
deleted
4 berichten |
Geplaatst - 20/02/2012 : 10:47:06
|
Hallo,
Mijn vraag is de volgende : als ik een song inspeel met 8 verschillende registraties en in mijn 8ste registratie zit een transponering, dan voert hij die transponering ook uit als ik speel. Neem ik nu die song op met de midi-player, dan hoor je in de opname de transponering niet. Hij voert die gewoon niet uit. Kan mij iemand helpen? |
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 20/02/2012 : 12:06:22
|
Hallo Susy
Welkom op dit forum.
Ga naar de instellingen voor de controlers. Daar staat transpose bij jou waarschijnlijk op Master. Zet 'm op Keyboard en je probleem moet dan verholpen zijn.
Muzikale Groet Henk |
|
|
n/a
deleted
4 berichten |
Geplaatst - 20/02/2012 : 12:14:30
|
Dag Henk,
Ik heb mijn transpose op keyboard staan, maar dan doet ie het nog altijd niet. Toch alvast bedankt,
Susy |
|
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 20/02/2012 : 13:36:55
|
Hallo Susy
Dit item is al vaker besproken en het heeft geen zin om het wiel nog eens uit te vinden, mijn voorstel is klik rechts bovenaan de site op zoeken en tik daar het woord transponering in dan zul je zien dat de oplossing er wel tussen staat. En anders kijk even op de site van Frans Lijflander http://home.hccnet.nl/f.lijflander/ Kom je er niet uit dan horen we dat graag. Succes
Muzikale Groet Henk |
|
|
n/a
deleted
4 berichten |
Geplaatst - 23/02/2012 : 09:55:47
|
Ben er nog altijd niet uit, maar ik zoek verder. Ondanks al jullie goede raad, werkt het nog niet. Ik wil wel nog even iets rechtzetten. Door jullie forum te lezen, ben ik er achter dat ik me nog niet voorgesteld heb, maar meteen met de deur in huis gevallen ben. Mijn naam is dus Susy en ik speel sinds een 3-tal jaren keyboard. Dat doe ik op een Tyros 3 en op een Tyros 4 gekoppeld aan de ketron sd2 en de Roland BK-7m. En ik vind het geweldig. Vind jullie forum trouwens ook top : veel antwoorden op veel vragen, mooie muziek in de jukebox, .... Groetjes vanuit België, vanuit de maaskant......... |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 23/02/2012 : 11:05:15
|
Hallo Susy,
Vooropgesteld dat je zelf voorstellen absoluut geen verplichting is, stelt men het hier zeker op prijs als een nieuw lid zich hier voorstelt, zodat we een beetje weten wie je bent, wat je bespeelt, zodat we ons dus een beetje een beeld kunnen vormen van het nieuwe forumlid.
Van harte welkom op dit forum en ik hoop dat we je hier goed kunnen helpen met je toekomstige vragen. Maar ook dat je het hier gezellig en nuttig vertoeven vindt. Als ik je kan helpen, zal ik dat zeker doen. Helaas weet ik van het song gedeelte niet veel. Omdat ik daar niet zo mee bezig ben. Indrukwekkend te lezen, wat je allemaal al hebt. Een echte muziekliefhebster dus. Lekker doorgaan met genieten, Susy.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 23/02/2012 : 12:29:59
|
Sus
Welkom, en leuk dat je je voorsteld,
Maar onderhand is je probleem nog niet verholpen.
1e- heb je het op alle twee de keyboards.
2e- probeer het eens op deze manier, druk op DirectAcces en op Transpose -(min) en zet hem dan van Master naar Keyboard.
Het kan toch niet op twee keyboards verkeerd gaan neem ik aan
Grt. Frans
|
|
|
n/a
deleted
4 berichten |
Geplaatst - 24/02/2012 : 20:54:26
|
Goedenavond allemaal. Probleem is opgelost. Nadat ik jullie raad opvolgde, deed ie het nog altijd niet. Ik ben dan gaan kijken in het mixing-console menu door direct acces en +transpose gelijktijdig in te drukken. Daar zag ik dat bij de transpose zowel master, keyboard als song op hetzelfde getal stonden, dus heb ik deze handmatig aangepast en alles weer gememoriseerd d.w.z. master en song op 0, en keyboard op de gewenste transponering. En toen deed ie het wel! Bedankt voor de hulp en een prettig weekend,
Susy |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 24/02/2012 : 21:01:40
|
Fijn dat het opgelost is, en nu maar veel speelplezier
Grt. Frans
|
Bewerkt door F.van Holten op 24/02/2012 21:01:57 |
|
|
Tyrooster
Average Member
167 berichten |
Geplaatst - 25/02/2012 : 16:44:17
|
Hallo Susy. Ik heb hetzelfde probleem gehad, en bij mij kwam het steeds terug . Het blijkt dat de transpose instelling in de registratie vastligt. Je moet dus transpose op "Keyboard" zetten, en dan je registratie opnieuw bewaren. Als je een nieuwe registratie maakt, door een bestaande te veranderen dan heb je ongewild veel registraties die de verkeerde instelling hebben. Dan blijft het probleem terug komen. Je merkt het alleen als je transponeert in een registratie, en dat in een song(midi) opneemt. De hele speurtocht naar de oorzaak bij mij vindt je op: http://t-2.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=2900
Groeten, en succes
Jaap Tyros4fun |
Bewerkt door Tyrooster op 25/02/2012 16:49:20 |
|
|
|
Onderwerp |
|