Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 HS80M
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Arie64
New Member

45 berichten

Geplaatst - 26/02/2012 :  20:47:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Hellow,

het geluid wat de HS80M set produceert is fantastisch .......... nu moet ik zeggen ben inmiddels 47 en heb een dipje in mijn gehoor ...... kan het daaraan liggen dat ik niet of nauwelijks verschil hoor als ik aan de knopjes van de speakers en de subwoofers zit te draaien en te switchen?.

Ik hoor nauwelijks of eigenlijk ........ geen verschil. Nu ben ik niet zon audiofiel hoor ..... het kan aan mij liggen;)
Doe ik iets verkeerd? Ligt het aan de klank die ik gebruik?

T-Rossie
Moderator

3275 berichten

Geplaatst - 26/02/2012 :  23:24:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Arie,

Heb je het over alleen de HS80M's of gebruik je er ook nog een aparte subwoofer HS10 (of anders) bij?

De schakelaars op de HS80M werken heel subtiel (kleine bijstellingen, niet vergelijkbaar met een gewonen toonregeling EQ)
MID EQ = om het middengebied 2 dB te verlagen of te verhogen
Room Control = kan gebruikt worden als een ruimte ietwat boemerig klinkt. (alles beneden 500 HZ corrigeren)
High trim = kan een maximale verstelling van slechts 2dB doen.
Low cut = hiermee kun je bepalen tot hoe laag de speaker mag weergeven. (kapt af bij 80 of 100 Hz)

Deze instelling hebben wel invloed, maar alleen als je muziek maakt met de bewuste frequenties

De karakteristiek van de luidsprekers is behoorlijk recht in de neutrale standen van de schakelaars (dat wil iedereen graag)
Het zijn de smaak van de luisteraar, de ruimte waarin ze staan en of je gebruik maakt van een losse subwoofer welke bepalen hoe de gewenste instellingen gedaan worden.
Ga naar bovenaan de pagina

thomas
Average Member

209 berichten

Geplaatst - 27/02/2012 :  18:05:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Arie, het zou kunnen dat de acoustic in jou kamer niet goed is, zo is het eventueel mogelijk dat je verschillen in instellingen niet of nauwelijks hoort.
Ik heb het ook gehad met een mackie HR824, kamer is nu goed en fatsoenlijk op peil gebracht en nu zijn de verschillende instellingen beter hoorbaar.
Of jou gehoor kan het niet waarnemen, zou kunnen
Succes met je HS 80
Thomas

greetz

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 27/02/2012 :  21:32:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
Wat anderen al schreven: het is een kwestie van persoonlijke smaak, maar niet te vergeten van je eventuele luisteraars.

Ik ben destijds begonnen met alle knoppen op neutraal en vandaar uit, met kleine stapjes voor-/achteruit.
Uiteindelijk had ik een voor mij optimaal geluid, maar weet zeker dat ik weer van voren af aan kan beginnen als onze woonkamer over een paar weken gerenoveerd is.

Veel plezier met deze geweldige set!

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

bertus
Senior Member

916 berichten

Geplaatst - 28/02/2012 :  09:58:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Hetzelfde geld voor de HS50 M. die heb ik en dat duurde maanden voordat het geluid naar mijn zin was. Soms kan ook de subwoofer te zwaar staan zodat je andere details niet hoort en dat kan nu net het verschil maken!

Groet, Bert

Misschien ontgoocheld als een nummertje maar niet slaagt,
maar beter dąt, dan helemaal niet geprobeerd te hebben...

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M
Yamaha HS 10 W

thomas
Average Member

209 berichten

Geplaatst - 09/03/2012 :  17:50:46  Toon profiel  Reageer met citaat
In een goede ruimte heeft een HS50 geen subwoofer nodig .
Ik spreek dan over mixen en mastering.
Voor thuis gebruik is een sub wel nodig maar niet noodzakelijk .
voor mixen en mastering vind ik de HS 50 niet goed genoeg .
Thomas

greetz
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000