Auteur |
Onderwerp  |
|
Jan van Bergen
Starting Member
7 berichten |
Geplaatst - 04/04/2006 : 17:24:10
|
Beste leden, Ik werk sinds kort met de T2. Heb hetvolgende probleem; Als ik een midi file via de T2 wijzig (via Digital recording etc.) en ik zet van bv. kanaal 8 het volume op 0 (nul) en save deze song, dan staat het volume de volgende keer dat ik deze song laadt weer op de oude waarde. Heb al alles geprobeerd, volg ook alle instructies van Frans Lijflander via zijn site, maar helaas geen geluk!!! Wie kan mij adviseren. |
|
T-Rossie
Moderator

3287 berichten |
Geplaatst - 04/04/2006 : 19:44:12
|
Jan, Ik heb het zelf nog niet met de T2 gedaan, maar kan me voorstellen wat er (niet) gebeurt.
De reguliere midifiles hebben in de eerste maat veelal een aantal commando's die allerlei instellingen 'goed' zetten. Denk hierbij aan de juiste klank/sound per midikanaal, de hoeveelheid effect (galm, chorus), de pan-pot (balans)instelling. Zodra jij via digital recording het volume naar 0 zet, gebeurt dat mogelijk vóór de plaats waar even later de (meegeleverde) parameters voorbij komen...... die het volume weer op de originele waarde instelt. Hierdoor lijkt het of jouw wijziging niet doorgekomen is.
Ik weet niet of je de beschikking hebt over een PC-programma wat een midifile kan bewerken (editing) zoals Cubase, Notator o.i.d. In de list-editor van zo'n programma kun je de meegeleverde waarden perfekt bewerken (weggooien, veranderen, invoegen etc.) Het gaat veel handiger dan op de keyboards. |
 |
|
theplayer
Moderator

3045 berichten |
Geplaatst - 04/04/2006 : 20:16:51
|
Hallo Jan,
Standaard bewerking: Laadt de song en druk op Digital recording. Dan ga je naar Songcreator. Op het tweede tabblad (channel) ga je naar 5 (set up) Nu druk je op de knop Mixing control. (3x voor track 1 t/m 8; 4x voor track 9 t/m 16.) Maak nu alle instellingen die je hebben wilt. Ben je tevreden druk je op 'exit'. Je zit nu weer in het tabblad Channel. Zorg dat je aan het begin van de file staat, (druk op stop) en druk op 'Execute'. Nu worden alle instellingen aan het begin van de file ingevoegd. Druk daarna op SAVE en volg de procedure op om de song te saven. Controleer nu of alles goed is gegaan. Het beste verlaat je songcreator, laadt een andere song en dan weer de bewerkte song. Als je nu afspeelt, moeten de nieuwe instellingen gebruikt worden.
Waar kan het fout gaan!!
Bij sommige files, staan de instellingen niet vooraan de song, maar b.v. op de 2e of 3e tel. Soms zelfs de tweede maat. De song zal nu beginnen te spelen met de nieuwe instellingen, maar als de tweede maat gepasseerd wordt, zullen de oude instellingen weer overgenomen worden. Je kunt dit zien, door in de mixing controle te kijken wat er gebeurt. (wel de snelstart uitzetten) Is dit het geval, ga je in songcreator naar het tabblad: 1 / 16. Met het knopje channel (rechts boven) stel je nu het juiste channel in waar de fout zit. In jouw geval channel 8. Loop dan de data na om te zien waar de fout zit. Verwijder die gewoon. Doe dit ook evt. met de overige channels. Ook op het tabblad sysex kan nog ruzie gemaakt worden. Dat wordt moeilijker, omdat de betekenis van een sysex moeilijk te herkennen is. In het ergste geval gooi je ze allemaal weg en maak je alle instellingen nog een keer opnieuw. Het beste vergelijk je het eens met de orginele (onbewerkte) file. Dan kun je zien wat er al stond. Ik weet het is veel werk, maar het is niet anders. Makkelijker kun je dit doen met een sequence-programma op de computer.
Zo, ik hoop dat je nu weer verder kunt. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! |
 |
|
theplayer
Moderator

3045 berichten |
Geplaatst - 04/04/2006 : 20:19:35
|
Haha, en alweer kruisen we elkaar T-Rossie. Moet toch eens wat sneller leren typen.
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! |
 |
|
T-Rossie
Moderator

3287 berichten |
Geplaatst - 04/04/2006 : 22:06:50
|
hihi.... maar in ieder geval heeft Jan een antwoord en dat is belangrijk.
De strekking in beide epistels is vrijwel identiek. Was je gisteravond ook bij Henk ? Het lijkt me leuk om mekaar 's te ontmoeten.
Zowieso zou het me een leuk idee lijken om in de zaak van Henk een soort 'forum-meeting-plaza' op te richten.... bijv. een knalgele palmboom  |
 |
|
Jan van Bergen
Starting Member
7 berichten |
Geplaatst - 05/04/2006 : 01:08:39
|
Beste Frans en T-rossie, Het is nu 01:00 uur 's nachts, en ik dacht, nog even kijken op het forum. Blijken jullie al gereageerd te hebben. Geweldig bedankt. Jullie suggestie om files met een midi editor te bewerken ga ik uitvoeren. Ik was nl. eerst benauwd, dat er iets met m'n tyros aan de hand zou zijn, maar de plaats waar de data wordt ingevoegd, en dat die even daarna wordt teniet gedaan door de originele commando's klopt als een bus. Dit verklaard nl. ook waarom het bij een enkele song wel lukte. (Daar zal geen latere data staan!!) Nogmaals dank, Jan |
 |
|
|
Onderwerp  |
|
|
|