Auteur |
Onderwerp  |
|
admin
Forum administrator

300 berichten |
Geplaatst - 04/03/2012 : 10:19:48
|
Onderstaand zijn de berichten overgenomen uit het bij Overige onderwerpen begonnen onderwerp. Groet, Ruud
New in townAverage Member 335 berichten Geplaatst - 02/03/2012 : 19:33:21 -------------------------------------------------------------------------------- Hallo muziekliefhebbers,
De laatste tijd word ik vaker benaderd door mensen, die evenals mij een Kronos hebben aangeschaft. Ook door een aantal mensen van dit forum. Maar het precieze aantal mensen die een Kronos bezitten op dit forum, is me eigenlijk niet bekend.
Ik merk dat veel mensen, moeite hebben met het goed doorgronden van de Kronos. Het is dan ook een machine met een hele steile leercurve. Dus knap ingewikkeld, zullen we maar zeggen. Dat heb ik ook al wel ondervonden. De Kronos is beslist géén allemansvriend.
Wat ik van de Kronos-bezitters wil vragen is, of je via dit topic kenbaar wilt maken, of je ook al een Kronos bezit. Daarmee wordt ook steeds duidelijker of er al sprake is van een groter wordende Kronos-gemeenschap op het Oostendorp-forum.
Als dat het geval is, zou ik het een leuk idee vinden om een vast plaatsje in te ruimen voor de Korg Kronos op dit forum. Maar dat vaste plaatsje heeft alleen kans van slagen, als men op dit forum ziet, dat de Kronos inmiddels geen uitzondering meer is.
Men zou elkaar op de Kronos-club, die dan op dit forum zou ontstaan, vooruit kunnen helpen met deze complexe machine. Ik zou ook met alle plezier mensen vooruit willen blijven helpen, zoals dat ik tot nu toe via persoonlijke mail al gedaan heb. Het lijkt me erg leuk om dit via het Oostendorp-forum te kunnen doen.
Vragen over de Kronos mogen wat mij betreft ook in dit topic worden gesteld.
Maar mensen als je een Kronos hebt, meld je dan. Als er veel mensen zich melden. Dan kan de Kronos-club misschien bewaarheid worden. En sta je als gebruiker er niet meer alleen voor.
SAMEN STERK!!
Ik ben zeer benieuwd naar jullie reacties.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos
Ps. Misschien zou het handiger zijn, als hier alleen gereageerd wordt door de forumleden die vragen over de Kronos hebben èn de forumleden, die zich willen melden. Reacties van andere forumleden, zou dit topic alleen maar nodeloos verwarrend maken. Dan vliegen we werkelijk van de hak op de tak. Als er behoefte is om te reageren op de waarde van dit topic, zou ik het op prijs stellen als hiervoor een ander topic wordt geopend op dit forum algemene onderwerpen.
-------------------------------------------------------------------------------- Bewerkt door New in town op 02/03/2012 19:38:44 lautjeStarting Member 4 berichten Geplaatst - 03/03/2012 : 12:06:52 -------------------------------------------------------------------------------- Hoi piet
Hier de eerste aanmelding nou maar hopen dat er zich meer mensen zich willen aanmelden
gr lau New in townAverage Member 335 berichten Geplaatst - 03/03/2012 : 12:30:49 -------------------------------------------------------------------------------- Hoi Lau,
Van harte welkom gewenst op dit forum. Ik hoop dat je hier zult vinden wat je zoekt.
Heel fijn dat je net als mij hetzelfde wilt. Ben je er uitgekomen gisteren wat betreft je transpose-vraag?
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos
-------------------------------------------------------------------------------- Bewerkt door New in town op 03/03/2012 12:33:17 lautjeStarting Member 4 berichten Geplaatst - 03/03/2012 : 13:02:21 -------------------------------------------------------------------------------- Nee nog niet,had vanmorgen weekend dienst en ben net thuis
heb net nog even gegoogeld naar een demonstrateur van korg en kwam de naam kris vanlommel tegen en heb hem gemaild of hij zich ook aan dit forum wil toevoegen Ja is wel wat brutaal maar probeer alles aan te grijpen om van dit forum een succes te maken voor de kronos bezitters
gr lau RuudModerator 626 berichten Geplaatst - 03/03/2012 : 13:58:41 -------------------------------------------------------------------------------- Ik denk toch dat we beter aan Henk kunnen vragen of er een apart onderdeel voor kan worden ingericht. Wellicht een samenvoeging met de PA3X om zodoende meer overzicht te houden. Het forumdeel zou dan bijvoorbeeld "PA3X en Kronos gerelateerde Onderwerpen" genoemd kunnen worden. Ik overleg het met Henk Oostendorp.
Groet, Ruud
-------------------------------------------------------------------------------- Bewerkt door Ruud op 03/03/2012 13:59:07 New in townAverage Member 335 berichten Geplaatst - 03/03/2012 : 14:22:16 -------------------------------------------------------------------------------- Hallo Ruud,
Ik had gedacht om via dit topic eerst te inventariseren of er behoefte is, aan zo'n apart hoekje op dit forum. En om dit verzoek daarna te plaatsen bij Henk Oostendorp.
Maar het is natuurlijk helemaal mooi, als je mensen kunt benaderen die al een Kronos hebben... En dat je hen dan ook nog kunt vertellen dat er inmiddels al een speciaal Kronos forum beschikbaar is, waar we elkaar kunnen vinden.
Uit naam van mij en de andere hopelijk aanmeldende Kronos-bezitters hartelijk bedankt dat je wilt meehelpen. Ik ga inmiddels eens proberen of ik Kronos-bezitters op het synth-forum kan verlokken, zich hier ook te registreren. Dan komen er echt synth-gerichte leden, die er al veel van af weten.
En ik vind het idee van Lau ook helemaal super. Als Kris van Lommel bereid zou zijn, om antwoorden te geven op de vragen van dit nieuwe Kronos-forum.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos abrahamStarting Member 8 berichten Geplaatst - 03/03/2012 : 14:38:55 -------------------------------------------------------------------------------- Hallo Piet,
Goed idee, ik meld me ook aan voor het Kronos forum
Groet van Abraham
lautjeStarting Member 4 berichten Geplaatst - 03/03/2012 : 15:13:30 -------------------------------------------------------------------------------- Nou ik vindt het super dat er al een paar mensen zijn die hier over willen mee denken gr Lau New in townAverage Member 335 berichten Geplaatst - 03/03/2012 : 15:22:02 -------------------------------------------------------------------------------- Hoi Abraham,
Hartstikke fijn dat je meedoet met ons. Laten we hopen op een hele grote respons. En dat we met z'n allen een overtuigende Kronos-denktank gaan vormen.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos PlayerAverage Member 208 berichten Geplaatst - 03/03/2012 : 16:26:39 -------------------------------------------------------------------------------- Hey New in Town,
Da's toevallig, laat ik nu ook zo'n allemachtig ingewikkeld maar mooi apparaat in huis hebben staan Goed initiatief en hopelijk komt er een leuke discussie op gang.
Groet, Player New in townAverage Member 335 berichten Geplaatst - 03/03/2012 : 16:36:31 -------------------------------------------------------------------------------- Hoi Player,
Fijn dat je meedoet. En ik hoop dat er nog velen volgen.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos robbie50Starting Member 1 bericht Geplaatst - 03/03/2012 : 16:49:01 -------------------------------------------------------------------------------- Ikke heb ook een Kronos en wil GRAAG meedoen!
rob RuudModerator 626 berichten Geplaatst - 03/03/2012 : 17:10:43 -------------------------------------------------------------------------------- Na overleg te hebben gehad met Henk zal ik onder de "PA3X gerelateerde Onderwerpen" een nieuw deel aanmaken.
Naast de onderdelen voor Tyros4, Tyros3, Tyros2, Overige Onderwerpen en PA3X komt er dan "Kronos gerelateerde Onderwerpen" bij. Het forumdeel zal dan Oostendorp PA3X en Kronos Forum gaan heten.
Ik denk dat ik dat dit weekend wel voor elkaar heb.
Groet, Ruud
-------------------------------------------------------------------------------- Bewerkt door Ruud op 03/03/2012 17:13:45 New in townAverage Member 335 berichten Geplaatst - 03/03/2012 : 17:37:41 -------------------------------------------------------------------------------- Hoi Rob,
Van harte welkom gewenst op dit forum. Fijn dat je er ook bij bent. Ik hoop dat we elkaar hier ook vooruit kunnen helpen.
Dan heb je de eer dat je de eerste bent van het Synthforum, die zich hier meldt. Ik hoop dat nog een groot aantal leden van het Synthforum hier een kijkje gaan nemen en zich hier ook gaan registreren. Dat zou deze beginnende Kronosclub een enorme ledenboost kunnen geven.
Dat is heel goed nieuws Ruud, wat ik op de valreep nog van je lees. Dan hebben de Kronos-leden hier dus al meteen een vast plekje. Hartelijk dank voor je hulp en je creatieve reactie.
We gaan lekker
Groetjes, Piet
-------------------------------------------------------------------------------- Bewerkt door New in town op 03/03/2012 17:43:01 lautjeStarting Member 4 berichten Geplaatst - 03/03/2012 : 21:02:24 -------------------------------------------------------------------------------- Hè Ruud hartstikke tof eindelijk een plekje voor de Kronos in Nederland Gr. Lau#127926; marcelNew Member 29 berichten Geplaatst - 04/03/2012 : 09:23:29 -------------------------------------------------------------------------------- Hier nog iemand met een combinatie van een Kronos en een Tyros 4. Goed initiatief, een eigen Kronos plekje!
|
|
sano
Starting Member
8 berichten |
Geplaatst - 04/03/2012 : 14:28:42
|
Beste Piet,
Ik ben ook een gelukkige bezitter van een kronos, hoewel mijn klavier vervangen moet worden. Goed initiatief dit forum. Ik denk dat ik dit vaak zal raadplegen, te meer omdat ik een muzikant ben en van midi ed weinig verstand heb. Succes met dit forum.
Barry. |
 |
|
sano
Starting Member
8 berichten |
Geplaatst - 04/03/2012 : 14:34:17
|
Hoi,
Meteen maar al een vraag: is het mogelijk om aftertouch in te stellen als lesley effect? Zo ja hoe doe je dat? Tweede vraag: is het al iemand gelukt om een tweede toetsenbord via midi aancte sluiten zodat de programchanges meegenomen worden? Tot nu toe lukt dit mij alleen dat nummer 1 op de Kronos ook nummer 1 op het tweede toetsenbord wordt. Het zou mooi zijn als ik nummer 1 intoets op de Kronos deze dan bijv nummer 43 kiest van mijn tweede toetsenbord. Martijn heeft deze vraag inmiddels bij Korg in Japan uitgezet.
Barry. |
 |
|
New in town
Senior Member

932 berichten |
Geplaatst - 04/03/2012 : 16:14:31
|
Hoi Barry,
Dat zijn twee hele leuke vragen. Ik ga op de eerste vraag voor jou een positief antwoord geven.
Maar eigenlijk is het de bedoeling om voor elke nieuwe vraag een nieuw topic te starten, dus had je hier een nieuw topic voor moeten starten. Als ik namelijk nu een antwoord geef, komt het terecht in dit aanmeldingstopic. Dat maakt het allemaal nodeloos verwarrend. Als we voor elk nieuw onderwerp een apart topic aanmaken, dan is dat minder verwarrend en maakt het later ook makkelijker om via de zoekfunctie deze onderwerpen weer op te zoeken. Ik ga dus even een topic starten met jouw vraag wat betreft de aftertouch. Jouw vragen vind je dus terug vermeld in ons nieuwe forum-overzicht.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
Bewerkt door New in town op 04/03/2012 16:48:22 |
 |
|
robbie50
Starting Member
5 berichten |
Geplaatst - 05/03/2012 : 13:09:36
|
Mooi een "eigen"kronos stukje!
rob
|
 |
|
n/a
deleted
3 berichten |
Geplaatst - 06/03/2012 : 14:17:22
|
JA! ik meld me ook aan! Kronos 88, inderdaad steile leercurve dus goed om dingen te delen.
WE hebben dus: -New in Town/Piet -Lautje/Lau -Abraham -Ruud(?) -Player -Robbie -Marcel -Sano/Barry -MyKey/Michael
(Nord Stage EX 76 en Korg Kronos 88) |
 |
|
New in town
Senior Member

932 berichten |
Geplaatst - 06/03/2012 : 14:58:37
|
Hoi Michael,
Van harte welkom bij onze Kronosclub.
Ruud is met recht een vraagteken.  Dat is de moderator, die dit initiatief praktisch mogelijk heeft gemaakt. Helaas, heeft ie nog geen Kronos... Ha, ha, maar wat niet is... We hebben dus 8 leden, en ik verwacht als Henk Oostendorp z'n best doet, dat dat aantal hier gestaag zal groeien.
Grapje, Ruud en Henk. 
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
Bewerkt door New in town op 06/03/2012 16:13:11 |
 |
|
Olaf
Junior Member

84 berichten |
Geplaatst - 25/03/2012 : 22:00:18
|
Beste
Ik en nieuw op dit forum en sinds een week in het bezit van een Kronos 88 Mijn ervaring is met een Korg M50 en Kawai MP5, die ik nu in een doos heb staan
Groeten Olaf |
Bewerkt door Olaf op 25/03/2012 22:09:34 |
 |
|
New in town
Senior Member

932 berichten |
Geplaatst - 25/03/2012 : 22:46:23
|
Hallo Olaf,
Daar ben je dus al. 
Van harte welkom dan maar bij onze enthousiaste groep Kronos-bezitters. Ik hoop dat je het hier leuk zult vinden op dit forum, en dat we je naar tevredenheid kunnen helpen.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
 |
|
|
Onderwerp  |
|
|
|