New in town
Senior Member

932 berichten |
Geplaatst - 04/03/2012 : 16:54:44
|
Tweede vraag: is het al iemand gelukt om een tweede toetsenbord via midi aan te sluiten zodat de programchanges meegenomen worden? Tot nu toe lukt dit mij alleen dat nummer 1 op de Kronos ook nummer 1 op het tweede toetsenbord wordt. Het zou mooi zijn als ik nummer 1 intoets op de Kronos deze dan bijv nummer 43 kiest van mijn tweede toetsenbord. Martijn heeft deze vraag inmiddels bij Korg in Japan uitgezet.
Barry,
Ik zou willen dat ik hier ook antwoord op kon geven. Maar hoewel ik redelijk thuis ben in een aantal engines. Is midi voor mij ook een materie, waar ik nog niet goed in thuis ben.
Maar misschien dat een andere Kronos-kenner hier een antwoord op weet? 
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
Bewerkt door New in town op 04/03/2012 16:56:22 |
|
QuiRobinez
Average Member

431 berichten |
Geplaatst - 19/04/2012 : 14:31:03
|
Dit is inderdaad wel mogelijk, echter kun je dit alleen doen in COMBI mode.
Een combi bestaat uit 16 geluiden die je kunt verdelen over de 16 verschillende midi kanalen. Je kunt er voor kiezen om maar 1 geluid te gebruiken of om 2 geluiden tegelijk te gebruiken of 16 tegelijk, of het juist anders te doen en als je de combi selecteert dat dan al je externe synths goed ingesteld worden op de bijbehorende goede preset. zodat je daar ook direct alles hebt goed staan.
Dit doe je door de volgende stappen op het touchscreen uit te voeren: - klik in de combi op de Timbre Parameter tab - klik vervolgens op de midi subtab erboven - zet nu in 1 van de kanalen (timbres), bijvoorbeeld timbre 2, bij status de waarde op EXT2 (in plaats van INT(intern)) - nu kun je hieronder de Bank select MSB en LSB van de preset op je externe synth invullen, deze ontvangt deze program change op het midi kanaal die je bij timbre 2 heb ingesteld.
Als je nu vervolgens een aantal combi's maakt die deze truuk uithalen en deze combi's zet je achter elkaar in een setlist, dan kun je op 1 plek in de setlist heel makkelijk al je gekoppelde synths en sounds wijzigen tijdens het spelen van de song.
Mocht het wat onduidelijk zijn (midi is best ingewikkeld namelijk), dan kun je het nog eens uitgebreid nalezen in de Kronos Paramater handleiding op pagina 447. |
 |
|