Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Style tempo anders bij aantal variaties en intro
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

corvdh
Average Member

300 berichten

Geplaatst - 10/03/2012 :  22:24:49  Toon profiel  Bezoek de homepagina van corvdh  Reageer met citaat
Ik heb ooit ergens een style van het internet gedownload.
Ik ben deze nu aan het aanpassen met de style creator van de Tyros 4.
Nu merk ik dat er tempo wisselingen in de style verwerkt zijn.
Bijvoorbeeld wanneer ik intro 3 start is het tempo 94, en wanneer ik begin met variatie A dan is het tempo 102.

Wat ik ook probeer, de tempo wisselingen blijven aanwezig en kan die volgens mij ook niet verwijderen met de style creator.
Tempo instellen en de style opslaan werkt dus niet, en bij de optie Remove event (tabblad Channel) staat geen tempo bij.

Iemand een idee?

Mijn website: http://www.xs4all.nl/~corvdh klik vervolgens in het menu op Keyboard / midi.

corvdh
Average Member

300 berichten

Geplaatst - 18/03/2012 :  22:07:58  Toon profiel  Bezoek de homepagina van corvdh  Reageer met citaat
Niemand een idee hoe ik die tempowisselingen uit deze style kan verwijderen?

Ik heb van intro 3 de pattern lengte van 4 naar 8 gezet, intro 3 start nu op tempo 102 maar op de helft van intro 3 springt het tempo naar 94 en als intro 3 klaar is start de style met een tempo van 102.
Die tempoverandering zou ik dus graag verwijderen.

Mijn website: http://www.xs4all.nl/~corvdh klik vervolgens in het menu op Keyboard / midi.
Ga naar bovenaan de pagina

MrBoembas
Average Member

336 berichten

Geplaatst - 18/03/2012 :  23:23:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Hey Cor,

En als je nu een extra spoor inspeeld op de tyros op bijvoorbeeld tempo 90 laten we zeggen op spoor 16 als die vrij is, dan heb je hem ingespeeld op 90bpm lager dan de style en vervolgens versnel je die naar 102 Bpm en dan saven op de HD, volgens mij is dan het probleem opgelost.

Grtz,

Daniel.

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 19/03/2012 :  07:29:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Met Style Tempo Editor kun je tempo per variatie instellen.

Je zou het ook op de Tyros zelf kunnen proberen om per variatie het tempo in te stellen opslaan en dan de volgende variatie het tempo weer instellenen opslaan. etc..

Je kan ook de style bewerken in bijv. Sonar of Cubase maar dan moet je het programma Split & Splice voor en het na het bewerken gebruiken in bijv. Sonar of Cubase.

Groeten Wim

Bewerkt door tyro op 19/03/2012 07:30:04

corvdh
Average Member

300 berichten

Geplaatst - 19/03/2012 :  13:33:49  Toon profiel  Bezoek de homepagina van corvdh  Reageer met citaat
Die Style tempo editor is volgens mij wat ik zoek, ik ga dit in de loop van de avond wel eens even proberen.
Ik ben nu op mijn werk.

Tyros5frans
Average Member

138 berichten

Geplaatst - 19/03/2012 :  13:48:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Cor;
Ik heb je een keer 27-02-2012 een berichtje op jou site achter gelaten met een vraag maar tot nu toe heb ik nog geen antwoordt gehad dus daar om doe ik het even via deze kant.
Kijk even op jou site naar mijn vraag en dan zie ik het wel.
M.V.G. tyros3frans

corvdh
Average Member

300 berichten

Geplaatst - 19/03/2012 :  22:39:22  Toon profiel  Bezoek de homepagina van corvdh  Reageer met citaat
Ik ben een beetje aan het puzzelen met die style tempo editor, ik merk wel verschil alleen heb ik het gewenste resultaat nog niet bereikt.
Ik ga dus nog even verder met puzzelen.

Tyros3frans, ik heb even mijn gastenboek op mijn website bijgewerkt, daar was al een tijdje niets van terecht gekomen.

Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000