| Auteur |
Onderwerp  |
|
|
Tyros5frans
Average Member

138 berichten |
Geplaatst - 28/03/2012 : 11:48:03
|
Hallo wie kan mij helpen of uitleggen hoe ik een map geluidseffecten kan maken. Ik heb namelijk veel geluidseffecten die gaarne op mijn tyros3 wil zetten onder 1 noemer en dan af spelen op de toetsen. Want namelijk als ik een bestand in (Geluidseffecten UVN)heb en deze op de tyros zet dan heb ik ook allerlij verschillende geluiden onder de toetsen zitten. Dus nu is de vraag hoe doe je dat of wat voor program moet men daar voor hebben.
M.V.G. tyros3frans
|
|
|
Ruud
Advanced Member

1972 berichten |
Geplaatst - 28/03/2012 : 12:50:14
|
Hallo Frans,
Als je mijn stappenplan volgt gaat het je lukken. De Wav-bestanden moeten van het formaat 44.1 kHz, 16 bits zijn om ze te kunnen laden in de Tyros. Eventueel aanpassen met een willekeurige Wave Editor.
Custom Voice maken d.m.v. importeren van Wav-bestand(en) Via USB-stick of vanaf de interne HD.
1. Empty Custom Voice selecteren via Expansion-knop. 2. Voice Creator. 3. Wave Import. 4. Element 1. 5. Add Wave. 6. Van Center Key en Start Key de Direct Key knop ingedrukt houden en gewenste toets indrukken. 7. File Import. 8. Via de Tab-knoppen het gewenste Wav-bestand opzoeken op HD of USB-stick. 9. Selecteer bestand via Display-knoppen A t/m J. 10. Import (= onderste 6-knop). 11. OK (=onderste 7-knop). 12. Wave-informatiescherm met de vraag het bestand aan de betreffende toets toe te kennen. Kies Yes (knop F). 13. Eventueel beluisteren via de toets. 14. Naar wens Fixed Pitch op on/off. 15. Execute (knop H). 16. Eventueel gewenste End Key instellen (Direct Key ingedrukt houden en gewenste toets indrukken). 17. Stappen 5 t/m 16 net zo vaak herhalen om aan andere toetsen toe te kennen. 18. Save (knop J). 19. Save to Storage: Save file (knop G). 20. Via de Tab-knoppen de map selecteren op HD of USB-stick, waarin de Custom Voice moet worden opgeslagen. 21. Save (= onderste 6-knop) 22. Voer de naam die je aan de Custom Voice wilt geven in. 23. OK (= bovenste 8-knop). 24. Assign Bank (knop J). 25. Kies de plaats waaraan je de Custom Voice wilt toekennen (plek 1 t/m 128). 26. Assign (= onderste 6-knop). 27. Eventueel naam aanpassen. 28. OK (= bovenste 8-knop). 29. 4x Exit.
Veel succes met het maken van je eigen geluidseffecten Custom Voice.
Groet, Ruud |
Bewerkt door Ruud op 28/03/2012 13:08:56 |
 |
|
|
tyros2
Senior Member

813 berichten |
Geplaatst - 28/03/2012 : 13:21:29
|
Tjonge Ruud wat een uitleg weer, gewoonweg formidabel. Als men het nu niet snapt kan men beter een triangel kopen
Muzikale Groet Henk  |
 |
|
|
corvdh
Average Member

300 berichten |
Geplaatst - 28/03/2012 : 14:09:47
|
Werkt die uitleg van ruud ook als je dit met een Tyros 4 wilt doen? Ik heb ooit eens 2 tvn bestanden gemaakt met een Tyros 2 en dat werkt dus zoals Ruud het beschrijft. Maar het lukt mij niet om dit met een Tyros 4 te doen, ik kan de optie om het uvn bestand op te slaan niet vinden.
|
Tyros5frans
Average Member

138 berichten |
Geplaatst - 28/03/2012 : 14:34:32
|
Ruud bedankt voor de uitleg ik ga er direct mee aan het werk.
M.V.G. tyros3frans |
 |
|
|
Ruud
Advanced Member

1972 berichten |
Geplaatst - 28/03/2012 : 16:27:40
|
Hallo Cor,
Bij de Tyros4 moeten de Wav-bestanden eerst op de Flash Memory Card worden gezet en als je vervolgens een Expansion Voice wilt maken voeg je ze toe (Add) onder Element vanaf de Flash Memory.
Ik heb een soortgelijke vraag eerder beantwoord. Kijk even hier. Ik denk dat dit je wel verder helpt.
Denk aan Execute en Store.
Groet, Ruud |
 |
|
|
corvdh
Average Member

300 berichten |
Geplaatst - 28/03/2012 : 18:03:40
|
Ik heb even de andere vraag bekeken. citaat: Na de laatste toekenning: - Store - Store (onderste 6-knop) - Gewenste Naam intoetsen - OK - 3x Exit
Dus als ik het goed begrijp slaat de Tyros 4 na de bovenstaande handelingen het uvn bestand op op de hd van de Tyros 4? Ik wil namelijk het gemaakte uvn bestand ook op de computer bewaren als backup en niet alleen op het flash geheugen.
Kan ik meerdere wave bestanden in één keer kopieren naar het flash geheugen, zo ja hoe werkt dit dan precies?
|
Ruud
Advanced Member

1972 berichten |
Geplaatst - 28/03/2012 : 18:12:55
|
De wav-bestanden staan op de Flash Memory. De Expansion Voice zelf (uvn) kun je op de HD van de Tyros opslaan, maar ook op usb-stick. Die keuze maak je zelf. Een backup naar de computer kan dan via de usb-stick of via de USB-Storage Mode.
Sla de uvn wel dusdanig op dat ook de wav-bestanden met de voice mee worden opgeslagen.
Groet, Ruud |
 |
|
| |
Onderwerp  |
|