| Auteur |
Onderwerp  |
|
|
entertainer
Junior Member

71 berichten |
Geplaatst - 08/04/2006 : 18:03:18
|
Hallo allemaal. Wie kan mij helpen aan het boekje van Front Page 2000. i.v.m. wat meer info over website's maken.
JWD |
|
|
oswinvs
New Member

29 berichten |
Geplaatst - 08/04/2006 : 21:38:22
|
Mag ik je een advies geven: Gebruik nooit Frontpage om websites of wat dan ook te maken. Het genereerd veel te veel bagger in de HTML code. Neem liever Dreamweaver van Macromedia (tegenwoordig Adobe)
Yamaha 4 Ever |
 |
|
|
lacobo
Average Member

245 berichten |
Geplaatst - 09/04/2006 : 16:30:08
|
quote: Originally posted by oswinvs
Mag ik je een advies geven: Gebruik nooit Frontpage om websites of wat dan ook te maken. Het genereerd veel te veel bagger in de HTML code. Neem liever Dreamweaver van Macromedia (tegenwoordig Adobe)
Da's geen fraai advies! Met Frontpage kun je op redelijk eenvoudige wijze prachtige websites maken. Ik heb nu een aantal websites gemaakt met Frontpage en heb nog geen klachten ontvangen over de eventuele "bagger" in de HTML code. Zeker als je de pagina's nog wat verrijkt met stukjes handgeschreven HTML code, kun je heel veel met Frontpage. Via google is er best een en ander te vinden over FP: http://proto.thinkquest.nl/~jrc049/Stap%201.htm is een voorbeeld.
Bert.
_______________________________________ LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com |
 |
|
|
oswinvs
New Member

29 berichten |
Geplaatst - 09/04/2006 : 19:15:59
|
Tsja, niet alle advies hoeft fraai te zijn als het maar eerlijk is denk ik. En het is van Frontpage algemeen bekend wat het met html code doet. Bouw twee dezelfde pagina's 1 met Frontpage en eentje met een normale editor zoals bijvoorbeeld en vergelijke de broncode.
Met Word kun je ook webpagina's bouwen en het zal gerust wel ergens op lijken, maar fraai is het zeker niet.
En als je dan ooit verder wilt en serieuzer aan de gang wilt met PHP of MySQL oid dan kom je direct in de rommelige onoverzichtelijke code terecht van Frontpage. Dus mijn advies blijft: zoek iets anders...
Yamaha 4 Ever |
 |
|
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
Geplaatst - 10/04/2006 : 07:41:31
|
quote: Originally posted by oswinvs
Tsja, niet alle advies hoeft fraai te zijn als het maar eerlijk is denk ik.
Hallo,
Kijk, dit ben ik helemaal met je eens. Maar een advies moet wel een beetje toegesneden zijn op de vrager. Uit de vraagstelling kun je opmaken dat JWD niet/geen ervaring heeft op dit gebied. Dat is het beter om het ook eenvoudig te houden en geen PHP of MySQL aan te bieden. FrontPage heeft een redelijke binding met het werken in Word, dus voor een beginner makkelijker om te starten. (Ondanks dat er misschien "Bagger" bij komt te staan) En voor de geruststelling: Ook ik werk nog steeds met FP. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! |
 |
|
|
oswinvs
New Member

29 berichten |
Geplaatst - 10/04/2006 : 19:29:08
|
Helemaal eens, maar als je van plan bent te beginnen met bouwen van websites, neem dan een progamma wat daar voor bedoelt is en wat ook door Microsoft nog ondersteund wordt. Frontpage wordt niet meer geleverd.
Het was alleen maar bedoelt om te voorkomen dat iemand veel tijd en moeite gaat steken in een programma dat niet geweldig is en ook geen toekomst meer heeft, that's all... verder uiteraard veel succes en plezier met computers en Tyrossen!
Yamaha 4 Ever |
 |
|
| |
Onderwerp  |
|