| Auteur |
Onderwerp  |
|
|
Johntel
Average Member

265 berichten |
Geplaatst - 09/04/2006 : 10:30:10
|
Hoi beste Tyrossers
Ik heb een midi file van De Blauwe Donau van Strauss. Deze is 556 kb groot en telkens ik hem wil afspelen krijg ik de foutmelding: File to large - Loading is impossible. Hoe groot mag zo'n file eigenlijk zijn ? De User Mem. is volledig leeg. Er zit ook 2 x 256 Mb geheugen in dat normaal functioneerd.
Muzikale groeten Johnny |
|
|
Player
Average Member

221 berichten |
Geplaatst - 09/04/2006 : 11:21:12
|
Hallo Johnny,
Het laden van een midi file heeft volgens mij niet te maken met de grootte van het sample geheugen, maar met het aantal events welke de midi sequencer kan laden. Je kunt proberen om met bv. cubase de file in te korten, of indien het geen to grote inbreuk doet aan de output tracks te deleten. Het is dus de kunst om het aantal events te verkleinen.
groet, Mark |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3293 berichten |
Geplaatst - 09/04/2006 : 11:57:50
|
Dat is wel een héél forse midifile Johnny !
De enige die ik heb met vergelijkbare lengte is een medley van 30 minuten ! (Mijn T2 speelt daarvan de eerste twee maten en dan klaagt ie over de grootte.) Midi's van 441 kB slikt hij probleemloos. Mark heeft het volgens mij bij het 'rechte eind' en datareduktie middels de Cubase funkties 'Reduce controller data' of 'delete doubles' behoort tot de beste mogelijkheden. Als je geen Cubase hebt, dan wil vast iemand van dit forum je ermee helpen. (Toesturen, verkleinen en terugsturen per email) ... Je mag mij hiervoor benaderen. |
 |
|
|
Soneg
Advanced Member

1659 berichten |
Geplaatst - 09/04/2006 : 12:00:21
|
Er is inderdaad een beperking in het formaat,vaak zijn dit GS file's Probeer hem eerst door de mega enhancer te converteren, en dan een aantal sporen inkorten of verwijderen.
Soryt, |
 |
|
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
Geplaatst - 09/04/2006 : 14:12:40
|
Hallo, volgens de specificaties, kan hij 'ongeveer 300 Kb' kwijt in het RAM-geheugen. Ik heb ook nog eens ergens het antal events zien staan, maar dat is denk ik even verstopt. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! |
 |
|
|
n/a
deleted

84 berichten |
Geplaatst - 10/04/2006 : 21:12:22
|
| Waarschijnlijk id e midifile niet te groot qua lengte maar bestaat hij uit te veel tracks... probeer hem eens op te slaan in ander formaat soms kan van een 0 formaat naar 1 formaat (of andersom dat weet ik niet precies uit mijn hoofd) al wonderen doen |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3293 berichten |
Geplaatst - 10/04/2006 : 22:48:04
|
Teveel tracks ?? Dat is in principe niet mogelijk !
MIDI kan 16 midi-kanalen behappen en elke track(zo je wilt 'spoor') zal informatie uitzenden op één van die 16 kanalen. (dit staat los van Format0 (alles op één spoor) en Format1 (afzonderlijke sporen)
In de specificaties (blz 230) geeft het boek inderdaad aan dat de maximum file grootte ca. 300 kb is. Het feit dat ik een midifile van 441kb kan afspelen geeft aan dat de Tyros2 meer in zijn mars heeft dan de auteurs denken 
Overigens introduceert Yamaha op blz 212 (bij SMF) een splinternieuw midiformat : Format2 (= tikfoutje ?)
|
 |
|
|
thomusic
Average Member

118 berichten |
|
|
T-Rossie
Moderator

3293 berichten |
Geplaatst - 11/04/2006 : 01:25:47
|
Bedankt Thomas, ik wist niet van het bestaan van Format2.
Zo te zien is de opbouw der berichten geheel anders. Zoals al gemeld wordt, ondersteunt vrijwel geen fabrikant het Format2. Persoonlijk zou ik niet direkt een toepassing kunnen verzinnen waarbij elke track een eigen tempotrack behoeft.
Dus het lijkt er wel op dat het een tikfout is  |
 |
|
|
Johntel
Average Member

265 berichten |
Geplaatst - 12/04/2006 : 12:48:10
|
He allemaal
Bedankt voor de info. Ik zal hem eens in pro audio proberen in te korten.
Muzikale groeten Johnny |
 |
|
| |
Onderwerp  |
|