Auteur |
Onderwerp |
chrisvangaalen
New Member
20 berichten |
Geplaatst - 10/05/2012 : 19:32:54
|
Een aan/uitschakelaar aan de voorkant zou wel wat handiger zijn. Een voetpedaal met aan weerszijde switches voor lesly en andere toe te wijzen functies (zoals Hammond). Meer Hammond sounds (de oubollige sounds). Design plak stickers, om je instrument te verfraaien en persoonlijker te maken, nu is alles maar ,,grijs'' Een optioneel pasklaar onderklavier, ook zoals het Hammond systeem,om steeds meer op te bouwen. Uitgebreidere manuel. |
|
|
Toetie
Average Member
221 berichten |
Geplaatst - 10/05/2012 : 19:43:41
|
1/2 fill in en break en ik mis een Rit functie en een knop om weer op de maat te komen deze functies had de Roland VA7 wel allemaal en mis ik na 5 jaar nog steeds, voor de rest hoop dat er wel opvolgers blijven komen want T4 is wel top!
TT Just 4 Him. |
Bewerkt door Toetie op 10/05/2012 19:45:05 |
|
|
Jeepee
Average Member
121 berichten |
Geplaatst - 10/05/2012 : 19:44:50
|
Wat mij betreft is mijn T4 nog lang niet aan vervanging toe, en heb ik daarvoor geen enkele noodzaak, maar wensen zijn er wel.
Een touchscreen ter grootte van een iPad. Ik gebruik ook de iPad bij het maken van muziek, o.a. het arpeggiator programma van Yamaha, en door het gelijktijdig gebruik maken van de iPad en de T4 zit ik nu steeds op het display van de T4 te tikken in plaats van op de knopjes rondom. En daar kom ik maar niet van af : )
Sowieso zou ik graag het huidige display van de T4 vervangen zien door een iPad die zodanig is ge๏ntegreerd, dat ook programmas van de iPad, zoals synthesizers of het mooie Garageband, gebruikt kunnen worden. Stel je voor: dan heb je meteen de mogelijkheid om op een gebruikersvriendelijke en visueel aantrekkelijke manier meersporen audio-opnames te maken! Dat zou toch kwijlen zijn!
Een ge๏ntegreerde iPad kan ook prachtig gebruikt worden voor notenweergave.
Integratie van VST-instrumenten.
Een 88-(piano)toetsen versie zou ik zeer graag willen. Wat zou het heerlijk zijn om (E)piano te kunnen spelen zonder daarvoor een tweede apparaat met 88 toetsen nodig te hebben. De bediening van de T4 is dan ook veel comfortabeler, nu heb ik m boven een MOX8 staan en mijn schouders zijn daar niet altijd blij mee. Natuurlijk is er ook de schitterende CVP-serie, maar een CVP is geen Tyros, luidt een oud Indiaans gezegde : )))
Een programmeerbare arpeggiator die synchroon loopt met de styles. Please!!!
Verbetering van de leslie. Op Slow vind ik het enigszins te doen maar op Fast ontbreekt de diepte helemaal, is het erg vlak. De drawbarsectie vind ik daardoor niet uitnodigend om te gebruiken.
Echte drawbars, voor twee manualen en pedaal.
MEER freestyle- styles. Velen zijn er gek op, ik ook maar er zijn er zo weinig van. M.b.t. tot de andere styles heb ik geen wensen, ik ben er erg tevreden mee, er zijn er meer dan genoeg en ze kunnen desgewenst ook nog veranderd worden (dat doe ik nogal eens omdat ik niet zo vaak de - op zich goede - 'menselijke stemmen' wil horen). Ook geen wensen m.b.t. de kwaliteit van de klanken (voices) en de hoeveelheid daarvan. Ik vind het allemaal mooi mooi mooi. Maar voor meer Freestyle-styles heb je in wezen geen opvolger van de huidige T4 nodig
Kom op Yamaha, hier ligt handel want er is liefhebberij voor deze prachtige styles!
Ik zou heel graag willen dat styles van de oudere types (zoals de PSR2000) worden afgespeeld zoals het ook letterlijk op de 2000 klonk.
Als ้้n van de acht knoppen van de Registration Memory wordt geselecteerd verandert de kleur van die knop van blauw in oranje. Dus dan kun je zien welke van de acht is geselecteerd. Als daarna ้้n van de vier knoppen van de One Toch Setting (OTS) wordt ingedrukt, wordt het oranje knopje van de Registration Memory weer blauw. Dus welke van de acht knoppen van de Registration Memory was dan nog maar weer oranje? Mijn wens is dat het betreffende knopje oranje blijft. Kleinigheidje misschien maar dikwijls vergeet ik tijdens het editten gewoon onder welke van de acht knoppen ik bezig was. En dat is lastig bij het opslaan.
Groet, Jaap uut Hasselt.
Jeepee |
|
|
magictouch
Junior Member
62 berichten |
Geplaatst - 10/05/2012 : 19:56:00
|
De tyros 4 is eigenlijk wel oke ,maar audio met midi sync is wel een wens (doe het nu andersom ) groetjes Marcel |
|
|
azoona
Starting Member
2 berichten |
Geplaatst - 10/05/2012 : 20:23:55
|
Ik vind het jammer dat de tyros, mijn inziens een tekort klavier heeft om deze goed te kunnen bespelen. Een keyboard met deze engine moet mijn inziens minimaal 76 toetsen hebben. Verder, maar dat is persoonlijk, staat mijn inziens zwart in de huiskamer (of op het podium) beter dan zilvergrijs... |
Bewerkt door azoona op 10/05/2012 20:27:29 |
|
|
musicmaniac1965
New Member
20 berichten |
Geplaatst - 10/05/2012 : 20:33:36
|
Ik ben van een nogal oud keyboard (GEM WK4 Powerstation) overgestapt naar de T4, en dat is nogal een verschil. Toch heb ik wel enkele wensjes of verbeteringen voor het eventuele volgende keyboard:
> Het werd al eerder genoemd, maar een touch screen dat wat groter is, zou de gebruiksvriendelijkheid van instellingen wijzigen of bijvoorbeeld online shoppen via het direct internet makkelijker en sneller maken. Zo zou je veel sneller een password en login naam kunnen invoeren.
> De sequencer van mijn GEM WK4 kon ik zonder gebruiksaanwijzing meteen gebruiken. Ik heb mijn T4 nu iets langer dan een jaar, en kan hem nog niet gebruiken. Er staat niks over in de manual. Dit zou toch meer gebruiks vriendelijk kunnen. Bij de gem kun je alle functies, zelfs het aanpassen van instrumenten per spoor kun je via het hoofdscherm van de sequencer berijken. Dit zou Yamaha makkelijk na kunnen maken, of zelfs verbeteren.
> Veel mensen kunnen erg goed met de gitaar klanken van de T3 en T4 overweg, maar ik heb er toch nog wel moeilijkheden mee. Soms denk ik de toets goed te raken, maar hoor je toch een te zachte klank, of een doffere klank. Ik weet dat je door middel van legato of non legato andere klanken kan krijgen, maar voor de rest heb ik er nog wel wat moeite mee om net zo goed als andere gebruikers te spelen. Het voorbeeld dat de T4 geeft klinkt erg goed, ze zouden alleen dan tegelijkertijd op het scherm kunnen laten zien hoe dit dan op het keyboard gespeeld zou moeten worden, zodat ik dit kan proberen na te doen.
Dit neemt niet weg dat ik nog steeds super blij ben met mijn T4! Het is verre weg het beste waar ik tot nu toe op hebt gespeeld. Door de klank en de prachtige styles heb ik songs kunnen spelen waar ik nog nooit aan gedacht had op mijn oude keyboard te spelen. Het plezier dat de geweldige klank, en het fijn aanvoelende toetsenbord speelt, is tot nu toe bij mij nog niet geevenaard!
Muzikale groeten,
musicmaniac1965 |
Bewerkt door musicmaniac1965 op 11/05/2012 22:01:41 |
|
|
musicmaniac1965
New Member
20 berichten |
Geplaatst - 10/05/2012 : 20:37:59
|
Ik was nog een puntje vergeten, maar ik zag dat dit wel al gemoend is, maar laat Yamaha maar weten dat er meer mensen zo over denken:
De aan/uit schakelaar mag gewoon weer bovenop, of zelfs voor op het keyboard zitten. Het is echt niet handig als je zo ver over je instrument moet hangen en dan maar moet voelen waar het knopje zit. Aan ruimte is geen gebrek, dus dat zal het grootste probleem niet zijn.
Muzikale groeten,
musicmaniac1965 |
|
|
Rody77
Starting Member
8 berichten |
Geplaatst - 10/05/2012 : 20:55:34
|
Yamaha, als u een nieuwe Tyros in ontwikkeling neemt, denk dan ook eens aan de orgel liefhebbers,ofwel een Baspedaal voor de nieuwe Tyros mogenlijk te maken,denk dat hier wel genoeg liefhebbers voor zijn gezien er veel liefhebbers hiervan juist naar de Tyros zijn gegaan ! |
|
|
a048352
New Member
49 berichten |
Geplaatst - 10/05/2012 : 20:56:49
|
- 2/4 fill in - tempo veranderingen in een style (zelf kunnen toevoegen) - volwaardige sequencer - EINDELIJK eens de volle USB 2.0 of zelfs 3.0 snelheid kunnen benutten/behalen en dus niet gelimiteerd zitten door een te trage processor of USB bus waardoor je anno 2012 nog vastzit aan "topsnelheden" van 150 Kbyte per seconde. Dit terwijl we in computerland zelfs met harde schijven makkelijk meer dan 70 Mbyte per seconde halen. - 76 toetsen versie - MusicFinder uitbreiden : mogelijkheid om teksten te koppelen + registratiebanken - Zorgen dat teksten niet uit beeld verdwijnen, maar mooi worden afgekapt naar de volgende lijn. - Meer geheugen om zelf te samplen - Keuze om zelf SA1/SA2 samples te maken en toe te voegen - Bug eindelijk eens oplossen waarbij de harde schijf lange tijd ontoegankelijk gemaakt wordt wanneer er "te veel" I/O optreedt. Bijvoorbeeld bij het afspelen van MP3's en dan ondertussen custom styles selecteren kan het toestel niet aan. Leuk voor tijdens een optreden voor te hebben. - Waarom kunnen er oa. geen MP3's afgespeeld worden wanneer de harde schijf er niet in zit? Omdat Tyros deze blijkbaar gebruikt als buffer. Waarom men hiervoor het flash of ram geheugen niet gebruikt is een raadsel. Indien je harde schijf crasht op een optreden zit je wel met een toestel met beperkte functionaliteit! - Een volwaardige editor om styles te maken. Mag ook een editor zijn op de PC.
- Nieuwe klanken en styles, maar dit is evident voor een nieuw keyboard ;-)
Tim Vaste keyboardman + backing vocal bij : Guy Swinnen (Scabs), Alana Dante, diverse coverbands
|
|
|
400nvd
Starting Member
2 berichten |
Geplaatst - 10/05/2012 : 21:47:35
|
- songbook functie zoals in de korg PA2xpro , dus setlists kunnen opstellen, sorteren, bewerken - line in signaal, net als mic opnemen mogelijk maken - kast uit metaal , a la nord
No๋l |
|
|
Evert
Average Member
124 berichten |
Geplaatst - 11/05/2012 : 12:05:21
|
Ik zou graag zien dat de software updates die mogelijk zijn gratis aan de Tyros 4 bezitters worden uitgereikt en dat er een nieuw keyboard komt met andere hardware mogelijkheden zoals gewenst in het forum. Want om nu iedere twee jaar een nieuw keyboard aan te schaffen omdat er wat summiere updates worden gedaan vind ik teveel van het goede.
Gr. Evert. |
|
|
Tyrooster
Average Member
167 berichten |
Geplaatst - 12/05/2012 : 10:32:40
|
1 De Data entry schijf met de enter knop zouden een touchPAD moeten worden; meer intuitief te bedienen en sneller selecteren en activeren.
2 De 8 sliders met de 2x8 knoppen up en down ook vervangen door een Touchpad, helemaal mooi zou zijn hier een apart touchSCREEN voor te maken. Het hoofdscherm boven, en het touchscreen eronder dus. Heel veel voordelen: De pop-ups in het hoofdscherm kunnen dan vervallen, de tekstinvoer kan veel gemakkelijker, en oneindig veel andere mogelijkheden. De Touchscreen-Sliders kunnen gecombineerd worden met on/auto en off functie. (De door Jeepee genoemde iPad lijkt mij een aanverwant idee)
3 Ergonomie: Veel knoppen rechts op het keyboard bedien ik meestal met de linkerhand, en omgekeerd. Vooral bij vrij spelen en als ik een nummer nog niet in een Registration Memory heb vastgelegd. * Ik zou graag de 4 OTS knoppen direct boven de Main variation A B C D hebben, en de OTS-link er direct naast. * De Part select en Part on/off knoppen meer naar links. * Ook de (meer dan ้้n) MIC GAIN knop rechts op het keyboard. Als ik zing speel ik bijna niet met de rechterhand, wel met de linker.
4 Bij Art2 voices worden de Articulation effects of door de jezelf, of spontaan door het keyboard toegepast. Het zou mooi zijn als de betreffende knop ook even oranje zou oplichten als het door het keybaord gebeurt. Je kunt dan beter leren je speltechniek aan te passen op die effecten.
Jaap Tyros4fun |
Bewerkt door Tyrooster op 12/05/2012 14:32:55 |
|
|
jaapioo
Starting Member
2 berichten |
Geplaatst - 12/05/2012 : 15:06:02
|
Even terugkomen op mijn suggestie ,onder jaapioo van 10-05-12.. Ik spreek waarschijnlijk vooral voor de gebruikers van de Tyros 4. die op een aardig niveau realtime een muziekstuk zodanig willen spelen,dat het dynamisch en sprankelend met variaties klinkt.
Door de multi pad control digitaal te koppelen aan de registratie memory kan een song verdeeld over 4 registratie memories met verschillende instellingen van het multipad opgeslagen....de minder begaafde muzikanten als professionals laten klinken.
Voor de opvolger van de tyros 4 zou dat een hele grote verbetering. van de nu al sublieme orkestraties van dit geweldige instrument zijn Het maakt,dat de keyboardspeler,die zelf zulke arpeggio,s niet kan spelen, in staat zijn spel fantatstisch te laten klinken.
Als er een tyros 4 met de digitale koppeling van deze uitgebereide multapad control uitkomt,ruil ik mijn Tyros 4 direct in en koop hem dan/.
groeten jaapioo
J van duijvenvoorde
J van duijvenvoorde |
|
|
MrBoembas
Average Member
336 berichten |
Geplaatst - 13/05/2012 : 20:24:02
|
1) Synthesizer styles van the Greatest of Synthesizer uit eind jaren 80 2) meer dan ้้n microfooningang 3) een Keyboard met allemaal Synthesizer effecten erin, Of met ingebouwde East West Symphonic Choirs (die ook echte teksten kunnen zingen) 4) Voice Killer zoals in de Korg PA3x (maar dan een nog veel betere voor de vocal stem weg te filteren) 5) Een groter Klavier 6) Dat de B noot ook word mee gespeeld als je styles aan het programmeren bent. 7) Totaal andere Keyboards styles die niet lijken op de Yamaha styles compleet nieuwe styles. 8) Misschien een Combinatie Keyboard Synthesizer met allemaal Synthesizer knoppen en effecten. 9) Een meer sporen opnemer. 10) Misschien nog een uitbreiding van de GM/GS/XG Geluiden en Sound effecten. 11) Meer Live Drumkits erin en een hardere bassdrum.
Hierbij nog een wenslijstje van een vriend van me (Freek Verdult Muziek/Theater Producent)
1) Dat hij een spoor voor zang heeft, die je erop kunt monteren, maar waarvan je de snelheid kunt aanpassen. 2) en dat hij een spoor heeft waarop je een loopje op je eigen ritme en snelheid kunt inspelen zonder dat hij 'het ritme strak in de maat trekt'. Wij moeten nu met cool edit gaan klooien, wat eigenlijk belachelijk is, dit moet met de Tyros kunnen. 3)Eigenlijk alle effecten wat we nu in cool edit pro hebben..
Grtz,
Daniel. |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 13/05/2012 : 21:21:48
|
In Lyrics view de akkoorden uit zetten. PDF viewer voor bladmuziek. Anders back ground beter en sneller als bmp viewer gebruiken. Touchscreen Toewijsbare sliders, draai knoppen, Modulation Wheel. Ruimte van style en voice knoppen hiervoor gebruiken. Langere sliders met led aanduiding. 6/8 Styles in 6/8 maat verdeling etc.. Ritenuto en adiago (tempo vertraging en versnelling) functie in een style. Alle 4e, 8e, 16e beat mogelijk maken in style en song ook in chord step record. Niet altijd met 4/4 maat beginnen in een song. Filter selectie in Song- en Style creator om bijv. de basdrum harder of zachter te zetten. Kunnen filteren op note, controller, beat range etc
Voice/Drum editor in Keyboard. Drum groep ballans mixer voor bijv. Basdrum, Snare, Tom section, Symbal sectie, Percussie sectie. System/ex zichtbaar en bewerkbaar zoals drum note levels. Style assembly per section kunnen uitvoeren. Meerdere tempos in style creator kunnen instellen. Verschillende maat veredeling mogelijk maken in song en style. Rotary speed switch als knop naast mod. Wheel, ook voor meerdere organflute voices. Meer dan 4 song positions mogelijk. (phrase optie). Meerdere Songs mergen, medley. Verschillende maat verdeling mogelijk maken. Maat selectie deleten, copy, paste in song en style en style parts. PC toetsenbord aansluiting eventueel bluetooth. Lyrics aan melodie track synchroniseren Lyrics kleur aan kunnen passen niet als hilight maar ook tekst kleur, grote etc.. Meerdere tekst kleur in ้้n song bijv. solo, dames, heren part. Lyrics als per blok kunnen weergeven Couplet, Refrein etc.. File access bij styles laten werken. Solid State Disk eventueel normale harddisk voor bulk data. Preset styles en voices in preset kunnen aanpassen en factory resetten. Betere VH anders weglaten. Pc software om styles, songs, voices te kunnen bewerken. Data toegang naar PC zonder USB storage. VST plugins. Minimaal 8 parts voor Right/Left, left als right kunnen gebruiken. Polyfonie uitbreiden. Beter toetsenbord en 76 versie. Koppel optie met 2e manuaal en baspedaal. Betere sounds zeker, drums en piano Song en audio synchroniseren. Toegang tot alle style parts. Normaal speelbare Session styles of kunnen neutraliseren zo dat er geen akkoord wisselingen zijn als men die niet speelt. Minder Jazz styles meer Pop/Rock , Ballad en 3/4 styles. Langer bestandsnamen mogelijk met ICON en extentie wordt het aantal karakters vlot minder, Zelf ICONS kunnen toevoegen. Knop voor song end in Song Crerator Chord. Sellect all funtie. Copy, paste functie in Style Creator tussen alle parts. Mixer volume instelling voor de mega bijgeluiden in style parts, deze staan toch al op een apart midi channel. Alle 16 midi channels in een style kunnen benutten. Verschillende variaties in style door bijv min. akkoord. Dit in Style Creator kunnen instellen. Intros neutraal kunnen instellen, zodat men zelf de akkoorden kan spelen. Meerdere frequentie instellingen bij Master Compressor zeker voor de bas. Registraties in een Song kunnen programmeren. Meerdere tekst bestanden in Song kunnen programmeren. Sounds op Solid State Disk geen Flash. EQ. instelling op de audio player, wordt door mij alleen voor muziek af te spelen gebruikt. Song midi track op extern kunnen zetten en wel alles kunnen instellen en aansturen. Interne midi koppeling mogelijk maken tussen Song, Voice, Style en Pad. HDMI aansluiting en/of betere video uitgang. MP4 player voor Karaoke. SPDIF (in) / uitgang. Gebalanceerde uitgang. Andere vooral steviger en verder naar voren instelbare lessenaar. Freeze functie en/of Parameter Lock ook voor Controller / Foot Pedal. Registratie status weergeven en in kunnen stellen. Music Finder niet in Preset System. Naam niet standaard als MusicFinderPreset benoemen. In Music Finder meer dan 2 SEARCH. In Music Finder: Registraties, Tekst en Bladmuziek viewer kunnen koppelen. 2e stem / harmony appart uit VH en Song kunnen opnemen / uitsturen zowel audio als midi. Extra 4 parts kunnen benutten. 4e Intro en 4e Ending kunnen benutten. In Score de Sleutel instelling vast kunnen zetten. In Score bij Note On ook # en b(mol) weergeven als dit in de muziek sleutel staat Geen b(mol) in de akkoorden weergeven wanneer # in de muziek sleutel staat en anders om.. De Legacy Voices terug in de normale Voice Group. Meerdere Velocity Levels vooral bij de snare. Betere aansluiting op Cubase, Sonar, Logic etc.. De 4 OTS vervangen door 8 apparte Voice Regitration Memories. Meer dan 2 Insert effects voor een Style kunnen gebruiken, dus niet alleen DSP8 en DSP9 maar allemaal.
Groeten Wim |
Bewerkt door tyro op 13/05/2012 21:22:58 |
|
|
Onderwerp |
|
|
|