Auteur |
Onderwerp  |
|
Ronny
Average Member

381 berichten |
Geplaatst - 09/05/2012 : 06:45:06
|
Beste medekeyboarders,
Is er iemand die weet als de registraties van de T3 passen op de T4 Annyversary?
Ik sta namelijk op het punt misschien een overstap te maken maar kom er niet uit (T4 of T4 Anniversary) en dit zou misschien de doorslag kunnen geven.
Ik weet nog toen ik de overstap van PSR 3000 naar T3 maakte dat dit een enorme klus was(keyboard podiumklaar maken) en dit zie ik totaal niet zitten.
Muzikale groeten, Ronny |
|
eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten |
Geplaatst - 09/05/2012 : 11:08:53
|
hallo Ronny, m'n bescheiden mening : registraties werken enkel goed als alles (wat voor de registratie gebruikt wordt) tussen de twee keyboards identiek gelijk is. ttz. alles van het ene kbd moet ook aanwezig zijn in het andere kbd: met identiek dezelfde mappenstructuur, benamingen,enz... Een registratie is eigenlijk een verzameling paden naar bepaalde items, zoals song's, styles, multipads, voices,..., en instellingen. Stel dat je in een registratie vastlegd dat de voice "Concertgrand" moet geladen worden uit de map "Piano" en je zou nadien deze "Concertgrand" uit de map "Piano" halen en in een andere map onderbrengen (bvb.map "Acoustic") zonder dit opnieuw in je registratie vast te leggen zal je registratie deze voice "Concertgrand" niet meer terugvinden, zo ook voor alle andere zaken: styles, songs, .... Gewoon nog maar één letter veranderen aan een benaming stuurt al alles in de war, bvb. ipv "Concertgrand" : "Concertgrant" schrijven. Aanschouwelijk voorgesteld : wanneer je tegen je vrouw zegt dat je rode portemoneetje in de derde lade van de vitrinekast in de living ligt, en je dat portemoneetje, zonder het aan je vrouw te zeggen in de tweede lade van de keukenkast gaat leggen, zal ze ook niet meer vinden. Enfin de registratie van je KBD zal het niet meer vinden, je vrouw zal het uiteindelijk toch wel vinden, maak je maar geen illusies, je begrijpt wat ik bedoel. VrGr eddy
|
 |
|
tyros2
Senior Member

804 berichten |
Geplaatst - 09/05/2012 : 12:09:19
|
Prachtig omschreven en uitgelegd.
Muzikale Groet Henk  |
 |
|
Ruud
Advanced Member

1972 berichten |
Geplaatst - 09/05/2012 : 12:26:54
|
Hallo Ronny,
De T4 en T4 Limited Edition zijn inhoudelijk en technisch hetzelfde, dus daartussen kiezen hoeft alleen maar te berusten op jouw smaak, voorkeur en de extra's die de T4 Lim.Ed. heeft.
Als je de registraties op de T3 hebt gemaakt vanuit de standaard Voice- en Stylemappen, zullen zeer veel registraties gewoon goed werken. Enkele Styles van de T3 vindt je niet meer in de T4, maar het aanpassen daarvan naar de juiste Style is heel eenvoudig en kost weinig tijd. Als je de Styles van de T3 kopieert kun je die ook weer op de T4 gebruiken vanuit een map op je HD. Als de registraties zijn gemaakt met Voices en Styles vanuit mappen op je HD op de T3, is er niet veel aan de hand. Je kopieert de T3 HD met mappenstructuur naar de PC en plaatst dat vervolgens in dezelfde vorm en structuur op de HD van de T4.
Overigens zijn alle Voices van de T3 terug te vinden in de map Legacy van de T4. Vanuit die map kun je de registraties aanpassen. Alleen heb je dan een kopie van je T3 op de T4. Veel leuker is het om je registraties aan te passen met de nieuwe Voices van de T4.
Een voorbeeld van een bijkomend voordeel: De OTS'en van FastBossa op de T3 zijn anders dan die van FastBossa op de T4. Als je die in een registratie hebt verwerkt op de T3 en vervolgens oproept op de T4, heb je de originele OTS'en (4 in de registraties) plus de 4 nieuwe OTS'en van de T4. Je hebt dan in feite 8 OTS'en op de T4 op een Standaard Style.
De registraties hoeven m.i. niet van doorslaggevend belang te zijn in je keuze.
Groet, Ruud |
 |
|
Ronny
Average Member

381 berichten |
Geplaatst - 10/05/2012 : 06:41:24
|
Eddy, Ruud, Van harte bedankt voor deze meer dan duidelijke uitleg.
Hiermee ben ik in elk geval veel wijzer geworden over het interne van de twee T4's!
Nu gewoon de knoop doorhakken en de T3 verkopen;
Vriendelijke groeten, Ronny |
Bewerkt door Ronny op 10/05/2012 06:42:28 |
 |
|
|
Onderwerp  |
|
|
|