@Wim: Ik heb net even vlug de melodietrack van een midifile afgespeeld en een andere track van de midifile op REC gezet en het knopje HARMONY/ECHO aangezet. Ik dacht al, zo simpel kan het niet zijn en inderdaad dat werkt niet. Kun je me uitleggen hoe je het bedoelt.
Je kan zelfs een melodie track in een song/midi-file afspelen en tegelijk in een andere track met HARMONY/ECHO opnemen. Dan hoef je zelf niet iedere keer de melodie foutloos te reproduceren.
citaat:Oorspronkelijk geplaatst door Carola [Wat bedoel je precies met riedeltjes? Bedoel je hiermee improvisaties op lange melodienoten of tussen de melodie in tijdens pauzes?
Beide, het zal wel drents dialect zijn. Groet'n uut Ass'n
Nee dat gaat zo alleen maar op als je bijv. Right 1 opneemt en zelf speelt.
Je speelt een midi-file dus de melodie track moet bijv. Right 1 aansturen. Wel bij het opnemen HARMONY/ECHO aanzetten anders wordt de melodie alleen opgenomen
Je moet dus een midi setup instellen zodat de melodie bijv. track 4 Right 1 aangestuurd wordt.
Maak eerst in function > midi > tab USER eventueel een vrije plek om op te slaan. Open uit Preset of User : MIDI OFF als uitgangs positie. Save deze vast in de User met een andere voor jouw duilijke naam. Edit > Tab Transmit.
Van uit gaande dat jouw melodie lijn op Song CH4 staat en op wil nemen in Song CH5.
Ga naar Tab TRANSMIT en stel op part SONG CH 4, channel in op MIDI A/USB en alleen note eventueel PB en AT erbij als je Pitchbend en Aftertouch info ook wil opnemen. Is de melodie bij jouw op een ander channel doe dan dit bij het betereffende channel.
Ga naar Tab RECEIVE en stel bij CHANNEL : MIDIB/USB2 CH4 de part in op KEYBOARD en alleen note eventueel PB en AT erbij als je Pitchbend en Aftertouch info ook wil opnemen.
Save de midi-setup.
Maak een midi verbnding met een midi kabel tussen Midi A out en Midi B in (binnenste 2 midi aanluitingen
Ga in de Song naar het begin of punt waar de melodie begint. Druk dan bijv. Channel 5 + Rec en stel dit in op Richt 1 Zo gauw je rec drukt start de opname en stop stopt de opname.
Bij score op track 5 staat dan de nieuwe track met harmony noten. Je kan dan door verschillende harmony te kiezen en weer opnemen vergelijkingen maken.
@Wim: Bedankt voor je reactie. Dat is niet zo maar even gedaan.... Vanavond en morgen heb ik helaas geen tijd, maar ik ga het zeker proberen. Ik ben erg nieuwsgierig geworden.